{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Foholdsregler efter FIP {{forumTopicSubject}}

Hele min omgangskreds mener at jeg bør begynde at kigge min omkring efter en ny killing, efter at min lille Felix døde af FIP. Men må se hvornår jeg er klar. Vi er blevet budt en erstatnings killing, der hvor vi købte Felix. Men det tør vi ikke. Vil købe hos en anerkendt opdrætter. Men er der nogle ting der skal gøres inden eller er der en karentænetid der skal overholdes. Vi er jo så bange for at det skal ske igen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foholdsregler efter FIP
  • #1   16. apr 2008 FIP smitter ikke og derfor skal man ikke gøre noget særligt, men jeg ville købe en ny bakke, så den ikke lugtede af den anden kat og så som altid købe fra et sted hvor at sundhed og godt temperament er i fokus.

• #2   16. apr 2008 Jeg har 3 andre katte, en på 18 år en på 10år og en på 3år, har fået at vide af dyrlægen at der ikke skulle være nogen fare for dem. Men de er jo også voksne og i fin form, en killing er måske lidt mere udsat.

• #3   16. apr 2008 Mange tak igen Lis, det var en god artikel som besvarede mine spøgemål. Som du kan se vil vi ikke have en erstatninge killling. Men kigger lidt på Boromir engle, som også har killinger til salg.

• #4   16. apr 2008 Så vidt jeg har forstået: jo mere stress en kat og dens immunforsvar bliver udsat for, jo større risiko er der for at den alm. corona virus udvikler sig til FIP.

• #5   17. apr 2008 Ja,jeg har efterhånden lært en del om den sygdom. Men forælder dyrene også kan have anlæg for det var nyt. Lis sendet et rigitg godt link. Min Felix havde også en søster der fik FIP. Så derfra tør jeg ikke få en killing igen. Er så bange for at opleve det igen. Her i huset er vores katte vores "børn" det gælder for os begge.

• #6   17. apr 2008 jeg ventede i 14 dage inden jeg fik en ny og skiftede stortset alt ud og det der ik blev skiftet blev vasket i rodalon og derefter sprittet af.

• #7   17. apr 2008 Så ikke det indlæg, hvad gik det ud på?

• #8   17. apr 2008 Det var ikke, hvad min dyrlæge sagde. Så havde jeg været panisk har trods alt 3 katte mere.

• #9   17. apr 2008 Jeg havde i husstanden omkring 15 katte, da vi mistede Birger til FIP, og ingen af de andre fejler eller fejlede noget. Jeg har ingen forholdsregler taget, what so ever. kun gjort som jeg plejer, rengøring af bakker i bund ugenligt i rodalon.

• #10   17. apr 2008 Irene.
    Jeg håber du fik fat på Susanne, jeg fortalte i allefald at du ville ringe.

Du skal ikke være nervøs, heller ikke for at købe noget/få erstatning samme sted.................
    Ja der kan ligge en TENDENS til FIP i NOGEN linier, men det er IKKE noget der er forsket færdigt i og der findes stadigt ikke kun een sandhed.

Generelt kan man sige at det mere drejer sig om en linie med et svagt imunfosvar, som derved er mere udsatte............

• #11   17. apr 2008 jeg vil "nu vi er ved det" opfordre alle til at støtte FIP rafflet på de udstillinger hvor det er, enten med donationer eller ved at købe lodder, de penge der kommer ind går udelukkende til forskningen i sygdommen, og det er da værd at støtte.

• #12   17. apr 2008 HEY irene
    Sikke en oplevelse. Fip er meget godt beskrevet i artiklen, i et af de første link. Skrevet i sprog som vi alle kan forstå. Det er nok noget vi alle oplever, og man kan ikke sige eller gøre ret meget. Guskelov er det kun den enkelte kat, og dine ældre katte har sikkert fået corona virussen på et tidligt tidspunkt. Og de vil med stor sansynlighed IKKE udvikle FIP.
    Så rolig, mange dyrlæger har stadig en ikke opdateret viden om fip, for gangske få år siden aflivede man helle katterrier, hvis der kom en ,killing med fip. Skræmmende tanke, men den sidder fast i mange dyrlæger endnu. Af en kat død af FIP... og så kommer resten ikke.
    Jeg håber at du kan, få lidt ro på, og nyde dine katte. Uden at tænke... åhhh, baree der ikke er noget galt.
    HIlsen Pia

• #13   17. apr 2008 Jeg slettet mit indlæg fordi jeg læste den hjemme side Lis sendte, og så troede jeg jeg lød dum hvis jeg siger det andet som ikke stemmer med hjemme siden.
    Potedask HM.

• #14   17. apr 2008 Vi har lige talt med " Pia med ENGLE killingerne" skal over og så på en af hendes små drenge den 26/4. Så håber jeg at vi er kommet os over Felix.

• #15   17. apr 2008 Jeg har mistet 2 katte til FIP og den sidste var som de fleste, herinde ved Na´zyia´s HKH KrPrins Frederik.. og jeg har bestemt ingen betænkligheder ved at få en Na´zyia killing igen en anden gang :o) F.I.P smitter IKKE og der er ikke større chance for at få det, ved at købe ved samme opdrætter igen..

• #16   17. apr 2008 Jeg har også mistet 2 store killinger efter kastration til den forbande FIP, min dyrlæge siger at det er moder katten der smitter og giver smitten vider til killinger , hun killinger smitter videre det var sådan jeg mistede nr,2, hun var datter af nr1 mor ,men det er ikke slut med det ved 7-9 år kan de ifølge min dyrlæge ,få tør Fip som de også dør af , og så havde jeg en stor killing der blev kastreret ved 7 måneders alderen , som så lige pludselig blev syg af katte aids , uden at dyrlægen kan give en forklaring, måske fra moren sagde han , for mine andre katte fejler heldigvis ikke noget ,så jeg mistede 3 killinger på et år

Kommentér på:
Foholdsregler efter FIP

Annonce