{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.005 visninger | Oprettet:

At aflive en kat... {{forumTopicSubject}}

Ih... nu må jeg lige ud med lidt galde...

Er startet på nyt arbejde, så kender ikke folkene dernede endnu...
Men idag overhørte jeg en snak, fordi emnet løb ind på katte...

Mand og kvinde snakker om at kvinden havde fundet en kat i sin stald, som havde fået en killing... men da moderen forlader killingen, siger hun så, at det var da synd for den, og hun vidste ikke hvad hun skulle gøre...

Her lytter jeg så med, for tænke "Nææh, mon så ikke hun flaskede killingen op...?"...

Men ak nej... hun fortalte så at hun gik hen og tog sin økse og halshuggede killingen...!!!!!!!!!!!!

Hvad fanden!!! tænker man på at gøre sådan noget...??

Jeg blander mig, for var fuldstændig chokkeret.
Jeg spørger hende om hun er seriøs og om hun ved at sådan noget er ulovligt...

Hun kikker på mig, som om JEG er idiot og siger, at det er da normalt og at mange selv afliver de kræ...
For HUN gjorde det jo humant... katten kunne jo ikke mærke noget... det var jo ikke som om hun havde druknet den...
Hun fortalte endda at hun havde gjort det før ved at smide en killing hårdt mod en væg...

Killingen så det jo ikke komme, mente hun... så ergo kunne den ikke lide...

Det var jo SYND, at skulle køre en kat til dyrlæge til aflivning, for så blev katten jo bange og vidste den skulle dø...

Nej nej nej nej...
Jeg kunne slet ikke se hende i øjnene efter den fortælling... jeg er SÅ frastødt af tanken om, hvordan nogle mennesker behandler katte eller de skrækkelige aflivningsmetoder, som åbenbart stadig bruges vidt og frit...

ØV, siger jeg bare... smiley :( smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At aflive en kat...
  • #1   16. apr 2008 hvis killing har en vis alder, tror det er en uge eller sådan.. så man man selv aflive dem. . elelrs kan det meldes :).

men det med slå den hårdt imod noget er ikke noget nyt..
    det gør de også med grise smiley

• #2   16. apr 2008 puha ja, jeg kan sagtens følge dig. smiley

jeg havde også en kammerat der havde 7 stald katte, og de fik killinger i tide og utide. og de blev altid slået ihjæl ved at blive smidt hårdt ned i beton gulvet i laden.

jah.. han er ikke en ven mere...

• #3   16. apr 2008 jeg er dog ikke enig i den metode.. Jeg blev endda smidt ud af grise stalden pga jeg efter en vild diskution kom i kamp med hende som dræbte grisene

langt fra.. man kan bare indlevere dem hos en dyrelæg som "vildkatte"

• #4   16. apr 2008 Det kan man da ikke!!

• #6   16. apr 2008 Jeg kan nu ikke se noget galt i det.. Er temmelig sikker på at den ikke lider efter at have fået hugget hovedet af!

• #7   16. apr 2008 Lis D Helt enig.. Og hvorfor skulle killingen lide i en time eller to, til du når frem, og dyrlægen når frem.. Der er da intet galt i at aflive selv på den måde.. Men nu er jeg også vant til at aflive dyr, kan måske være skræmmende for nogen der ikke har prøvet det..

• #8   17. apr 2008 Lige meget HVOR humant det end er, om det er hurtigere end en sprøjte eller hvad ved jeg. Så synes jeg det er direkte ulækkert. Hvordan i alverden ¤&#%¤%#¤%# kan man få sig selv til at gøre sådan ved et levende væsen??? Om den så er en dag - to dage eller ældre??? Jeg synes på ingen måder det er i orden, og dem der synes det er ok kan jeg slet ikke have respekt for.. FØJ for den...
    Og sidst med ikke mindst tænker jeg bare hvorfor pokker hun ikke flasker den op? Eller overlader det til en som har modet til det..

• #10   17. apr 2008 Felis - Nej men det er nu engang min holdning og sådan er det.. Og HVIS jeg stod på Lars tyndskids mark og havde kørt et dyr ihjel ville jeg da hurtigst muligt selv fræse afsted til dyrlægen med dyret og få det aflivet. Jeg er ikke tilhænger af, at man selv slår et dyr ihjel. Det er dybt forkert i mine øjne.

• #11   17. apr 2008 Lykke: jeg tror altså vi alle en dag kommer til at stå i en situation, hvor vi må tilsidesætte vores egne følelser og tænke på dyrets bedste. Jeg har fx. været ude for en due, som havde fået revet en vinge af og den anden halvt af (ved ikke hvad der var sket). Den måtte jeg aflive, for ikke om jeg kunne se 1 sekund mere på dens lidelser... Og der er jeg enig med mange her i tråden: Nogen gang er der ingen anden udvej end at mande sig op og gøre det utænkelige smiley For i nogle situationer er en hurtig død altså 1000 gange bedre end de lidelser, der er forbundet ved at vente....

• #12   17. apr 2008 "Og HVIS jeg stod på Lars tyndskids mark og havde kørt et dyr ihjel ville jeg da hurtigst muligt selv fræse afsted til dyrlægen med dyret og få det aflivet. Jeg er ikke tilhænger af, at man selv slår et dyr ihjel. Det er dybt forkert i mine øjne." Lykke .

Og så mener du det er bedre at smide dyret ind i en bil, selvom det måske har brækket både det ene og andet.. Sikkert behageligt for dyret at blive båret, transporteret og køre over vejbump osv.. Og helt sikkert er dyret meget glad for at sidde i en bil med dig, selvom den normalt er et vildt dyr, som løber skrigende væk når den ser et menneske.. Du er da en rigtig dyreven, i forhold til de frygtelige mennesker, som giver dyret fred for sine lidelser med det samme..

Kommentér på:
At aflive en kat...

Annonce