{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Badning af kat.. Hjælp
  • #1   14. apr 2008 Tjaaaaaaaaaaaeeeeeeeeeeee....

Jeg putter ikke mine missepiger/dreng i bad uden grund..Tøserne hyler og skriger,men Mega ælsker at blive badet*GG*

Hvis det kun er poterne som er blevt *snasket* så er det vel bare en vaskeklud og lunkent vand?

• #2   14. apr 2008 Kan kun tilslutte mig Gitte...hvis det kun er poterne..så vask dem...
    er det r**** så vask den og er det nødvendigt at vaske det hele..så gør det..

• #3   14. apr 2008 Ja okay...

Den tanke havde jeg sørgeligt nok ikke lige tænkt

• #4   15. apr 2008 Robin..nogle gange kan det være smart pga pelspleje at give et ordentlig bad men tit kan en Fransk vask og strygning klare det...

• #5   15. apr 2008 Strygning?

• #6   15. apr 2008 Robin...det er et udtryk for klatvask...lol

• #7   15. apr 2008 OKay.. hehe..

• #8   15. apr 2008 Ja, mine tager det da pænere og pænere for hver gang de har været i bad.

Det værste jeghar oplevet var en af de første gange Mea blev badet. Hun kom hjem med hele bagkroppen SMURT ind i olie, så ud skulle det jo, da det jo er giftigt for dem at have siddende på huden/i pelsen, men hvor hun SKREG! Har aldrig før eller siden oplevet noget ligende :o(

• #9   15. apr 2008 Victoria er heller ikke vild med at komme i bad og kæmper til sidste blodsdråbe...men når det skal være..ja så er det mig der bestemmer

• #10   15. apr 2008 Kopierer lige fra *Vejledning* på min hjemmeside:

Skal katten af en eller anden grund vaskes, så red den igennem forinden.
    Lad være med at sætte den ned i et kar, fyldt med vand - den bliver bange - men placer den på et skridsikkert underlag og brug håndbruseren; lad den være tændt lidt, før du bruger den, så katten er forberedt på lyden. Vandet skal være behageligt varmt (mere end lunkent), og lad i første omgang strålen komme lidt oppe bagfra og ikke for kraftigt.

Brug en specialshampoo eller uparfumeret børneshampoo, der ikke svider i øjnene.
    Skyl grundigt, pres pelsen fri for det værste vand og brug så håndklæder til at suge resten; undlad at frottere.

Til sidst friseres pelsen igennem. "Hyggesnak" med katten under hele proceduren.
    Du kan jo prøve at føntørre den, men er det en varm sommer, eller er der lunt i stuen, er det nu ikke nødvendigt.
    Gør du forsøget, så gælder det igen: ikke for varmt, ikke for kraftigt og ikke i hovedet.

• #11   15. apr 2008 Tak Mega...det er en rigtig god retnings linie...

Som altid super med gode råd. smiley

Du er en omvandrende opslagsbog og er jeg en dag i tvivl kan du være sikker på at du får en PB fra mig...

• #12   15. apr 2008 Det skulle da være mærkeligt, hvis jeg efter et helt langt liv med katte og 21 år som opdrætter ikke havde noget erfaring og viden med i rygsækken.

Og du (og andre) er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte mig.

Vil dog lige sige, at jeg får mange private henvendelser om råd, og det er også helt i orden, men nogle inde på forum kunne måske have glæde af at læse med, ligesom andre herinde måske kunne komme med bedre råd end det, jeg kan give.

• #14   15. apr 2008 Helt korrekt Felis. Jeg er af samme mening, men der <b>kan</b> opstå situationer, hvor det er nødvendigt med et bad, f.eks. som nævnt tidligere i tråden, hvor en kat var smurt ind i hele bagkroppen med olie.
    Og tænk, hvis det nu tilmed var motor-olie, og katten begyndte at slikke sig ren smiley

En af mine ungkatte landede engang i en spand med mønjerød maling på terpentinbasis, og efter at have suget det værste af med klude og køkkenrulle var der kun ét at gøre, nemlig en meget grundig vask.
    Ellers sørger vejrguderne og mine katte skam selv for den vask, der skal til, men det er også huskatte og Maine Coon'er.
    For pelsen på en perser vil det ikke være nok!

• #15   15. apr 2008 Næh, vi vasker godt nok heller aldrig kattene. Har kun gjort det én gang, da han slap ud og smuttede ind under en bil der var nybehandlet med Pava *GG*. Og der hjælper en vask ikke, kan vi så fortælle..så det var frem med saksen smiley

• #16   15. apr 2008 Jeg vil nu ikke give Hanne ret i, at man ikke kan/skal sætte katten ned i en balje med vand - det fungerer rigtig fint hos os og har aldrig været et problem.
    Når vi har killinger, der endnu ikke har lært at løfte rumpen, når de går på bakken, så fylder jeg gerne vand i håndvasken (bare 1/4-½ fuld) og sætter killingen med numsen i vandet, mens jeg vasker. I disse tilfælde bruger vi sjældent sæbe.
    Uanset så er det vigtigste i forbindelse med vask, at det er dig der bestemmer ;o) Og min erfaring siger mig, at jo mere man ynker katten, jo værre synes den, at det er. Ros den istedet til skyerne og fortæl den hvor dygtig den er! Også selvom den jamrer.

• #19   15. apr 2008 Min kat kommer kun i bad når han lugter for meget af cigaretter (min kæreste er ryger)

Vi har badekar, med bruser, så der holder jeg ham og kørere bruseren hen over.. han er ikek henrykt, men har lært det ikke hjælper at gøre modstand, for jeg bliver bare ved med at holde fast

• #20   15. apr 2008 Tak for alle de gode råd...

Nu havde jeg jo ikke planer om at tage hende i bad ofte, men tænkte bare på om man kan vænne en kat til det fordi jeg har været nød til at vaske hende et par gange..

Første gang der lugtede hun simpelthen så fæælt og andet gang fordi hun havde jokket rundt i hendes egen afføring, som jeg nu har fundet ud af bare kan klares med klatvask..

• #21   15. apr 2008 Jeg har en kat som elkser at komme i bad: (link fjernet)

• #22   15. apr 2008 Lene: Ej hvor sødt..

• #23   15. apr 2008 Mega - Det VAR motor-olie! Netop også derfor det hele bare skulle ud.

:o)

Kommentér på:
Badning af kat.. Hjælp

Annonce