Fremmede katte - Hvad gør man ? {{forumTopicSubject}}
Der render et ton af fremmede katte på vores grund .. En af naboerne stiller oven i købet mad ud til dem , de er ikke til at komme i nærheden , de virker meget vilde ... Nogen af de mser også ud til at have det mindre godt ... Store bare pletter osv .. Men vi er altså ldit trætte af dem .. De render og skider og pisser over alt ... Hvis de kan komme til det render de også ind i vores skur og gør det ..
Er der ikke nogen man kan ringe til ,som kommer og fjerner dem og finder ud af om der evt er nogle ejere til disse dyr ?!
Vi vil gerne have kattegård ude, så vores egne kan komme ud , men ikke så længe der render så mange katte rundt, som ser mindre godt ud ...
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Mon ikke du kan kontakte kommunen?? For det er godt nok træls med alle de fritløbende katte. Specielt om sommeren når man vil ha åbne vinduer og døre
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 5 Emner: 24 Svar: 133
feb 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 102 Svar: 957
Kan godt forstå at du er træt af det...
mar 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Emner: 30 Svar: 393
Så kan du ringe til teknisk forvirring i din kommune og høre dem om de har et samarbejde med DB eller KV.
Det er der en del kommeuner der har.
De vil så henvise dig til det internat eller den dyrlæge, der er tilknyttet.
De kan så sætte fælder op og indfange kattene, til videre-formidling eller aflivning.
Hilsen Dorte og de 18 nussemisser.
jun 2007
Det er jo også for deres skyld .. Hvis de virkelig fejler noget og der ikke blir gjort noget ved det ...
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
jun 2007
mar 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Emner: 30 Svar: 393
Jeg mener at kommunen også dækker lidt af regningen, men jeg ved at du ikke skal betale noget.
jeg har benyttet mig af ordningen da der her i byen var en del herreløse katte, som så ret misserable ud.
Dem fik vi indfanget, og de blev alle aflivet, da de var ret vilde.
Hilsen Dorte og de 18 nussemisser.
jun 2007
dec 2006
jun 2007
dec 2006
jun 2007
jun 2007
dec 2006
Jøsses, ... hvor har jeg dog gjort af mit hoved i dag? Godt, du var kvik der!
Og Stephanie, jeg kom til at tænke (det hænder da;)) ... den nabo, der stiller mad ud til kattene. Kan hun/han være ejer af kattene??? For så dur det jo slet ikke at bringe dem til aflivning!
Inden du gør noget, så tag for gud skyld en snak med naboen om, hvad der skal ske med de katte. Hvis naboen ikke er til at tale med, så lad en kredsformand fra Dyrenes Beskyttelse eller Dansk Dyreværn tage en snak med hende/ham.
Der er den mulighed, at et par af de sunde katte bliver indfanget, dyrlægetjekket og neutraliseret og genudsat. Kattens Værn giver tilskud til det, mod at man forpligter sig til at være fodervært. Måske naboen kunne tænke sig den tjans. Hvis naboen ejer kattene og de er fertile, så er det måske vokset naboen over hovedet med alle de katte.... og kan meget bedre styre det hvis hun/han kun har et par neutraliserede katte at sørge for.....
jun 2007
Fremmede katte - Hvad gør man ?