Online Tilmeldt:
26. aug 2010 Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Hvorfor vælge en vildkat? {{forumTopicSubject}}
Smilende kommer tanken op i mig
Der er fart over feltet herhjemme med "indflytning" af Andersen - forhenværende vildkat
Det var jo ikke meningen at han skulle ind vel?
Omvendt, så kan jeg lukke biksen udenfor og undgå flere syge katte - nu er der efterhånden været en del redningsaktioner som er gået i vasken..
Men det er jo ikke sådan bare lige at flytte ind, der er jo andet der skal læres, end at sove i en stol.
Kattebakken?? Den er stadig et åbent mysterium for ham. Han lugter til den, men skal ikke tisse i den
Hvor spiser man og ved siden af hvem???
Det kunne han sagtens lære Dog skal aftensmad og morgenmad indtages ude og der er jo stadig arbejde der skal udføres, så det er ikke hver nat han vil ind - for tænk nu hvis...
Kan han være alene hjemme? Ja da!
Så bliver han jo mere og mere modig. I går ville han prøve at sidde på skødet af mig....
Det er ikke så nemt som det ser ud
Så er det nemlig, at man skal kunne aflæse en kat, ellers bliver man skadet
Han var jo glad! Dét der med at styre glæde, kan han ikke helt finde ud af, for når tamkatte napper, ja så bider en forhenværende vildkat altså
Så jeg sad ret op med begge arme hængende ned af siden og holdt vejret imens han balancerede rundt på mine lår. Spinde spinde! Malke med kløerne fremme (auuuvv!) spinde, spinde..... Så snart jeg flyttede mine arme bare en lille smule for hurtigt, huggede han ud efter mig... Ned med armene igen...
For nogle lyder sådan et projekt som noget helt umuligt, men med en masse tålmodighed og ikke mindst (vigtigt) at aflæse og afkode hans signaler, for forsvarsmekanismen kan man ikke sådan lige undertrygge, så kan man faktisk få en dejlig kat ud af det
Jeg blev lidt rørt i går, da jeg så ham lege med legetøj for første gang - noget han aldrig har gjort før
Og de andre? De er nærmest ligeglade - ja faktisk er det noget rod, når ikke alle er på deres pladser
God søndag
jan 2019
Følger: 63 Følgere: 270 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 759
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
så slipper du slet ikke for ham
Min Basse var ikke vant til mennesker da han begyndt at spise hos os.
faktisk spiste han hos min nabo, men lige pludselig gad han ikke det mere. Og så syntes jeg altså det var synd for en gammel kat - aner ikke hvor gammel han er, men vi er over 10 år.
det er så 3 år siden nu.
Og nu forlanger han bare nus hele tiden.
han er dog stadig udekat, men har egen stol med 3-4 tæpper samt en varmepude
og hvis vi er heldige ja så går han ud og tisser, og så går han ellers i seng igen.
mar 2019
Følger: 7 Følgere: 235 Katte: 4 Emner: 31 Svar: 625
Hvor skønt/dejligt at du er så god til din nye vildkat. Og virkelig forstår ham. Stille og roligt får ham vænnet til de nye omgivelserne - som kattebakken madskålene og lidt forsigtigt kæl Dejligt at høre
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 345 Katte: 1 Emner: 74 Svar: 1.425
Hvorfor vælge en vildkat?