sky kat . HJÆLP! {{forumTopicSubject}}
jeg har virkelig brug for hjælp. jeg har mine to dejlig maine coon bamser. de er begge sky, den yngste Zalsa er ikke så slem igen . men den store Whitney, hun er bare så sindsygt sky, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. jeg er virkelig i vildrede, jeg ville så gerne have de ikke var bange for at være fremme når der er gæster eller kryber henover gulvet når man går rundt . Zalsa er tryg nok ved os og kan også godt lokkes frem og lege når der er gæster. Men Whitney, vil ikke komme frem og lege og hun kan også godt blive meget bange for os . hvis vi laver nogle bevægelser der ikke går i slow motion hen mod hende . og jeg bryder mig ikke om det, da jeg vil have mine katte har det så godt som muligt. er der nogen der har gode ideer til hvad jeg kan gøre for at ændre på at de er så sky. Jeg mangler så meget HJÆLP!!!
mvh Anika .
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.642
lad være med at lokke, leg med den anden, evt med fjerpind, hvis den er nysgerrig nok skal den nok komme frem og lege med, men det tager tid at vinde den tillid, men det er ikke umuligt, stil INGEN krav
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 26 Svar: 218
mar 2008
feb 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Svar: 9
Og ja det virker måske fjollet men snak rigtig meget til dem så de vænner sig til din stemme....og vær hjemme en hel weekend eller 2 i træk, så vænner de sig også mere til dig.
Håber det hjælper...
Kh Lene
okt 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 40 Svar: 210
Jeg satte en feliway i stikkontakten og har så bare snakket med hende og haft rigtig meget tålmodighed... Bare rolig det skal nok lykkedes....
mar 2008
nov 2007
Følger: 47 Følgere: 44 Katte: 8 Emner: 44 Svar: 1.030
Ved ikke hvor mange gange jeg har talt babysprog og har ligget nede på gulvet, Det skulle hjælpe og komme ned i kattens højde.
mar 2008
nov 2007
Følger: 47 Følgere: 44 Katte: 8 Emner: 44 Svar: 1.030
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.642
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
Minnie er lidt mere forsigtig, men sky det vil jeg ikke kalde hende.. hun gidder bare ikke fremmede
Har du prøvet at sætte feliway i stik kontakten, det pejer at hjælpe...
prøv at købe noget rigtig lækkeret og se om de ikke vil spise det af din hånd..
Jeg havde en gang fået en voksen hankat ind, han var lige frem bange for alt og alle. han havde ikke haft et godt liv,
Jeg fandt ud af at han varhelt vild med klavekød, så det fik han, jeg startet med at ligge det hend i til ham, han fløttet sig i starten, men stille og roligt blev det bedre og bedre, til sidst kom han slev og tigget for at får det..
mar 2008
sky kat . HJÆLP!