{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
617 visninger | Oprettet:

Gravid eller??? {{forumTopicSubject}}

Ja vi har den her dejlige killing eller stor killing... Vi købte hende på en gård og de kunne ikke sige med sikkerhed hvor gammel hun var..

Vi tog så til dyrlægen med hende for at få hende sundhedstjekket og hun var bare fin sagde dyrlægen smiley Og han sagde at hun var mere end 6 mrd...

Her de sidste par dage har hun virket til at være i løbetid og da vi bor på landet er der desværre mange katte rundt omkring.... Vi har så denne her røde hankat som nærmest bor her.... Har aldrig fodret den eller noget skal det lige siges... Vores mis har jo endelig fået lov til at komme ud og i går var hun så ude og da jeg kalder på hende kommer både hun og den røde hankat ...hmm Jeg ser så på vores mis at den er uldet i nakken og kan godt regne ud hvad der er sket ....

Nu er mit spørgsmål så... Bliver en kat gravid første gang de parre???

Og ja dumt af mig at lukke hende ud eftersom hun ikke er på p piller eller er steliseret eller noget....Men jeg ved ikke så meget om katte endnu desværre....

Håber i vil give svar:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gravid eller???
  • #1   2. apr 2008 Jeg har selvfølig tænkt mig at kontakte min dyrlæge også... men ville lige høre hvad i havde at sige også smiley

• #2   2. apr 2008 Hvis hun er kønsmoden, så er der store chancer for at hun kan være blevet gravid. Jeg ville kontakte dyrlægen, så hun kan blive steriliseret med det samme. Det kan godt lade sig gøre selvom hun lige er blevet gravid.

• #3   2. apr 2008 Ja, det kan hun godt blive. Du kan godt få hende neutraliseret, selvom hun er i løbetid, så ring til dyrlægen og få det gjort:-)

• #4   2. apr 2008 Majbritt: det tænkte jeg nemlig også på om man kunne :)... Og det ville helt klart være det bedste når hun ikke så gammel... og at det ikke er meningen hun skal have killinger

• #5   2. apr 2008 Majbrit: men hvordan ved man om katten er kønsmoden????

• #6   2. apr 2008 du kan se om katten er kønsmoden ved at hun katte går i løb og han katte begynder at strinte..

At en hunkat går i løb kan ses ved at hun ofte begynder at kalde på områdets hankatte.. Når man så også nusser hende ved hendes hale (eller nakke) vil hun sænke forpotterne og lægge sig i stilling til en parring. Hendes hale vil hun lægge over på kroppens ene side og hun vil kunne få en form for trækninger ved sit bagparti..

og en hankat som strinter kommer også til at lugte anderledes

• #7   2. apr 2008 stine.
    Det med hvornår katten er kønsmoden er svært for man kan kun aflæse det på deres adfærd og det er ikke altid lige nemt.

men nu har du fået en forskrækkelse og uanset om hun er kønsmoden eller ej, så bliver hun det jo og så kan det gå galt. så du må nok sterilisere hende hurtigst muligt hvis hun skal gå ude, hvis du ikke vil have killinger.

• #8   2. apr 2008 Det er som Line R skriver - og hvis du mener, at en kat skal være kønsmoden for at blive neutraliseret, så er det ikke sådan, at du skal vente på det. Man kan neutralisere killingerne fra de er helt små. Det er faktisk, efter manges mening, det allerbedste. Så for din og ikke mindst din kats bedste, så synes jeg, du skal få en aftale med dyrlægen om det nu.

• #9   2. apr 2008 Jeg ringer til dyrlægen i morgen og bestiller tid smiley

Kommentér på:
Gravid eller???

Annonce