2.288 visninger
|
Oprettet:
kat som går underligt {{forumTopicSubject}}
den ene kat jeg har går nogle gange meget underligt
det er som om han vil gå på den del af ben fra knæet og ned. på bagbenene.
det skal siges at han ikke virker til at have ondt - smertestillende har ingen virkning
men har tidligere vejet over 10 kg.
jeg forsøger at få lavet en video til dyrlægen da det som sag ikke er hver dag - og/ eller hele tiden.
det ser bare meget underligt ud
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.635
Følger: 5 Følgere: 482 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 496
kan den hoppe op på ting i højden?
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 706 Svar: 7.969
han har ikke hoppet i flere år - tænker vægten, men formår da at komme op på et par halmballer hvor han sover om formiddagen.
jul 2008
men han går da stadig ud hver formiddag-
til trods for at han går mærkeligt så går han stadig ufattelig mange turer frem og tilbage- løbegården - køkkenet - gården -stuen mm. Og går da også stadig på 1 sal.
han har fundet ud af at han kan få vådfoder om formiddagen hvilket han normalt ikke har gjort. så han er inde og spise flere gange bare alene om formiddagen
det skal siges at han ikke længere vejer 10 kg men er nede under 8 kg.
men hvor er det bare træls. for jeg ved ikke rigtigt hvor jeg skal begynde
skal jeg bruge en masse penge på ham?
hvis han skal aflives så ved jeg ikke om jeg skal tage hans bror med - de to er meget sammen- men brormand har problemer med nogle bobler med blod i ørerne (kan ikke huske hvad det hedder) men de springer ind imellem så er der blod overalt
det er desuden noget at halt-peter også har. hans er dog under kontrol så de springer ikke. så det er for og imod skal/skal ikke
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.219
Men gud hvor kan jeg følge dig! Hvad er rigtigt og hvad er forkert??
Jeg synes, at du skal tage din dyrlæge med på råd - det er i hvert fald det jeg vælger for ikke at stå alene med det hele.
jul 2008
men jeg vil prøve at snakke med dyrlægen
for jeg har oplevet mange ting men dette har jeg ikke prøvet før.
også det er det er så forskelligt dag til dag
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Men som altid, er det dig som må tage den svære beslutning, og du har jo dine forældre, som kan tage den sammen med dig, alt efter hvem kattene er mest knyttet til.
jul 2008
men jeg vil starte med at snakke med dyrlægen, og så tager vi den derfra
jul 2008
så nu har vi fået en tid til undersøgelse i næste uge
indtil da har jeg sat ham op i canosan - har kun fået en men endelig skal han have to. så det får han nu
jul 2008
vi har i dag været en tur hos dyrlægen for et tjek
dyrlægen kunne ikke lige sige hvad der er galt med ham. Men han har tabt muskelmasse. Og har da også tabt sig siden sidst han var hos dyrlægen
så i første omgang skal vi prøve en 2 ugers periode med metacam
hvis der ikke er nogen virkning så skal der tages blodprøve for at tjekke for sukkersyge
hun gav han en smertestillende sprøjte, og så starter vi op på metacam i morgen
allerede da vi kom hjem havde han travlt med at undersøge både stuen og udestuen. nogen han ikke har gjort længe. havde virkelig travlt.
da vi så ikke kunne finde ham, lå han i en hule som han aldrig før har ligget i.
han er virkelig blevet en helt anden kat i dag
så nu håber jeg på at det er tegn på at han "bare " har ondt og at det er metacamen som skal til
jul 2008
i dag har han faktisk haft det noget bedre.
dog kan vi mærke/se det på ham når han har ligget og sovet. så halter han mere end hvis han har været i gang i længere tid - lidt lige som vi andre med gigt
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 345 Katte: 1 Emner: 74 Svar: 1.425
kat som går underligt