{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
27.357 visninger | Oprettet:

Gode 'fede' opskrifter til tynd kat {{forumTopicSubject}}

Vores kat Mille er for tynd og skal fedes lidt op. Hun er lidt den type kat, der kun gider at spise tørfoder, så det bliver svært at finde på noget. Men jeg må prøve mig frem. - Så derfor, - gode, fede, lækre og ikke mindst NEMME katteopskrifter søges!! Hvad elsker Jeres kat?
Jeg kan allerede nu sige, at rejer ikke er det store hit, desværre. Men ellers glider tun okay ned, - måske det kunne blandes med noget, der gjorde det endnu mere lækkert og fedende?

Håber på lidt hjælp! Tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode 'fede' opskrifter til tynd kat
  • #1   29. mar 2008 Fiskeolie er et middel min opdrætter har anbefalet mig, men det skal være den slags der IKKE er tilsat vitaminer...

• #2   29. mar 2008 Køb noget killinge foder smiley ;)

og tun må din kat endelig ikke få for meget af, pga de tung metaller der er i, det er ikke sundt for katten i for store mængder

• #3   29. mar 2008 Først vil jeg lige spørge dig, hvorfor du mener hun er for tynd? Har hun tabt sig? I så fald hvor meget? Og har du så fået undersøgt om der skulle være noget fysisk i vejen med hende?

Hvis hun altid har været "tynd" er hun måske bare den slanke type. Katte kan være meget forskelligt bygget - og der er måske en tendes til at vi gerne vil have vores katte lidt for tykke smiley

I øvrigt er tun og rejer ikke noget, du bør give dine katte for ofte. Max som en godbid een gang om ugen.

• #4   29. mar 2008 Hej.. Man kan ikke rigtigt få noget fed mad i tørfoder, så skal du hoppe på killingefoder, men jeg står også med det problem at min ene kat også er for tynd så jeg køber a/d foder fra dyelægen, det er vådfoder men der skulle være noget i som får dem til at spise, og min hun spiser det gerne..

• #5   29. mar 2008 Jeg giver også min lakseolie fra krochs

• #6   29. mar 2008 Forresten...er hun blevet neutraliseret? Løbetider stresser og nogle fertile katte kan have svært ved at holde vægten. Så en neutralisering kunne også være vejen frem smiley

• #7   29. mar 2008 .

• #8   29. mar 2008 Fede kuren (og som har virket!) her i huset hedder:

Royal Canin's Intestinal tørfoder og intestinal S/O, Sensitivity S/O m. "Kylling og ris" samt "And og ris" vådfoder.

Aslan (og Malou da hun levede) elsker det.

• #9   29. mar 2008 Katrine N:
    Det 'mener jeg', fordi dyrlægen har sagt det til mig, da vi for nylig var på besøg hos ham med hende. - Så det er skam ikke bare en fiks idé, jeg har fået smiley
    Nej, hun er ikke neutraliseret endnu, - men skal det så snart, vi har fået sparret de sidste penge sammen til at neutralisere begge kattene.

Tusind tak for alle Jeres gode råd. Jeg må ned til min dyrehandler på mandag og købe lidt forskelligt kvalitets-vådfoder. - Det er også det nemmeste smiley Og så ved man, at katten kan tåle det i forhold til f.eks. tun og rejer, som åbenbart ikke lige er sagen så smiley Det var godt lige at få slået på plads.

Ulla P: Giver du den så bare ren fiskeolie i en skål? Eller hvordan? Det lyder knap så lækkert, hehe.. Men nu er det jo selvfølgelig heller ikke mig, der skal spise det smiley Og hvis det er noget for Mille, så får hun det!

• #10   29. mar 2008 Hvis du skal have noget foder der får dem til at tage på og dyrelæge har sagt det er der a/d det er fra hills koster ca. 15kr for en dåse, og lakseolie hos dyelægen
    . Det er hvertfald hvad min kat får, for hun er også tynd.

• #11   29. mar 2008 Camilla C: Okay, tak for tippet! Det vil jeg prøve at købe.

• #12   29. mar 2008 Killingefoder, hvis han ikke allerede får det.

Også er der Tigermælk

3 dl piskefløde
    5 dl tykmælk
    1 tsk honning
    1 æggeblomme

• #13   29. mar 2008 Stine: Tak for opskriften. Gælder det også for katte, at man skal købe pastauriserede æg/æggeblomme??

• #14   29. mar 2008 Nej, det behøver det ikke at være.

• #15   29. mar 2008 Okay smiley

• #16   29. mar 2008 Jeg jeg har købt et glas kapsler, som er til mennesker. en kapsel klippes op og olien hældes udover maden. hun får sådan en kapsel hver 3. til 4. dag.

• #17   30. mar 2008 Ulla: Aah okay - hvor smart! smiley

• #18   30. mar 2008 Hvis man foder med godt kvali foder, burde det ikke være nødvendig at suplere med olie...

Desuden vill jeg aldrig give sådan noget som er beregnet til mennesker, uden at snakke med min dyrlæge først (det ved jeg selvfølgelig ikke om du har Ulla) *SS*

• #19   31. mar 2008 Selvfølgelig er der ok fra dyrlægen. Han understregede bare at der IKKE måtte være tilsat ekstra vitaminer. Har altid fodret kattene med Hills og efter at have fået Maine Coon er der også kommet RC på menuen. Men jeg syntes ikke det var godt nok og prøvede så Perfedt Fit i tre uger, og sikke en energi og blankere pels der kom ud af det. Kahlua blev så reklamekat og vi fik foder til et godt stykke tid. Nu er det slut og jeg fodrer med Olivers nu. Fiskeolien bliver kun brugt når der er en kat der trænger til lidt på sidebenene.

Kommentér på:
Gode 'fede' opskrifter til tynd kat

Annonce