{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

Så blev Bastian og Whisky kastrerede! {{forumTopicSubject}}

Ja i går blev begge mine 2 hankillinger kastrerede og øretatoverede samt fik fjernet nogle løse mælketænder ved samme lejlighed.

Operationerne gik godt og de var lidt trætte i går men i dag har der været fuld fart over feltet som der plejer at være. Jeg kiggede lige deres sår og faktisk kan man slet ikke se de har været skåret i. Ret imponerende så hurtigt det går med at de kommer ovenpå.

Det eneste der indikere at tingene ikke er som de plejer at være er at de begge render rundt med et sort øre med tusch i, men det kan vaskes af om et par dage.

Det var i hvertfald dejligt at få det overstået og nu er jeg lidt mindre urolig for hvis de ved et uheld skulle slippe ud af haven, for nu er de i det mindste blevet øremærkede så chancen for at få dem hjem igen er væsentlig forøget. Desværre ville en evt. tyveknægt jo ikke tage hensyn til om kattene ikke er vant til at komme ud i trafikken (selvom jeg selvfølgelig aldrig håber at få besøg af en sådan) men man kan jo aldrig vide.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så blev Bastian og Whisky kastrerede!
  • #1   27. mar 2008 Så er det ordnet, det er nu altid rarest at være på den anden side af den slags.

Jeg kan godt forstå din bekymring mht. tyve og nu har vi taget konsekvensen og får på tirsdag installeret trådløs alarm med vagtservice alene på grund af kattene. Så håber vi, at tyvene går til naboen i stedet...

• #2   27. mar 2008 Tina, du skal IKKE vaske deres ører af. Overskudsfarven forsvinder af sig selv. Du kan nemlig risikere, at noget af farven forsvinder fra nummeret også.

• #3   27. mar 2008 Hvor dejligt at det er gået godt:-)

• #4   27. mar 2008 Dejligt det er gået godt med dem. Havde dine ikke vat i ørerne da de kom hjem?? Min havde fået vatklumper i ørerne efter tatoveringen, som ikke måtte pilles ud, de skulle selv falde ud. Så jeg havde en kat m hvide duske i ørerne i to dage inden de faldt ud. Så ret grinern ud! smiley

• #5   27. mar 2008 Hehe nej mine har ikke vat i ørene... de er bare helt sorte og stive i det ene øre. Jeg plejer at vaske de sidste rester ud når det meste er faldet af. Men jeg tror at de 3 andre voksne katte når at slikke dem rene inden jeg kommer med det fugtige vat.

• #6   27. mar 2008 I det <b>ene</b> øre?
    Mine genudsætningskatte bliver altid tatoveret i <b>begge</b> ører, for bliver nummeret utydeligt i det ene, er der mulighed for at kunne se det i det andet.

• #7   29. mar 2008 Mega min gamle dyrlæge tatoverede også i begge ører for at man bedre skulle kunne læse nummeret. Men de dyrlæger jeg har nu, har et kanon godt tatoveringssæt så nummeret er meget let læseligt. Baloo på 4 år er tatoveret i begge ører (af den gamle dyrlæge) og det er nærmest ulæseligt bla. pga. det er med grøn tusch men Coco på 4 er tatoveret (af mine nye dyrlæger) kun i det ene øre og hans nummer er lige så tydeligt som var det nylavet.

Jeg tror at det er fordi det er mindre og dermed kortere afstand imellem prikkerne og det derfor er lettere at læse.

Kommentér på:
Så blev Bastian og Whisky kastrerede!

Annonce