{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.614 visninger | Oprettet:

Lejlighed m. trappe - farlig for kat? {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg er igang med at kigge lidt rundt på nogle større lejligheder. Vi har så kigget på en 2 sal, hvor der selvfølgelig er trappe. Oppe på første salen, er der et lille rækværk hvor man kan se ned i stue/køkken. Nu tænker jeg så på om det er farligt for kattene? Der er langt der op, 3-4 meter. og der er ikke andet sikkerhed end de to-tre brædder der er sat for som rækværk.*
Nu aner jeg intet om hvordan katte færdes i højder og sådan, men hvad tror I?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lejlighed m. trappe - farlig for kat?
  • #1   26. mar 2008 vi har osse trappe her og især trixie er vild med trappen og hun leget tit på den, da hun var killing satte vi net for så hun ikke ku falde ud.
    jeg vil sige at der ikke er grund til at være nervøs

• #2   26. mar 2008 Vi har oz trapper og her er det heller ikke et problem!!

• #3   26. mar 2008 Jeg har også 2 etager og der er netop farligt langt ned fra 1.sals halvmur og ned til stueetagens flisegulv. Derfor har jeg sat en hylde op midtvejs, så der ikke er så langt at falde, hvis uheldet skulle være ude.

• #4   26. mar 2008 Som jeg forstår Lykkes indlæg er det altså ikke TRAPPEN, hun er bekymret over, men de 4 meter fra rækværket til gulvet i etagen nedenunder.

• #5   26. mar 2008 min kat er faldet 3 meter og landet på snuden (han sov).. det eneste han fik var en blod tud..

Jeg har en hønse trappe (en hvor man skal træde på en bestemt måde ellers falder du ned af trappen) men jeg har kun haft det ene uheld..

og han faldt virkelig ned på næsen.. for han vågnede først da han ramte gulvet.. Der var blod overalt, men det var bare lidt næseblod og en time efter sad han og sov hvor han var faldet ned..

Så jeg er ikke nervøs over at have trapper længer..

• #6   26. mar 2008 Og det er netop sådan en historie der ville gøre MIG nervøs, for det er ikke sikkert at katten slipper med næseblod en anden gang.
    Jeg forestiller mig, at underlaget også må have en del at sige ... om der er et blødt tykt gulvtæppe eller hårdt flisegulv.

• #7   26. mar 2008 Okay, ja nu er det heller ikke sikkert det lige bliver den lejlighed vi vælger. Det var bare en tanke der hurtig kom til mig, da vi kiggede på den.. Men Tinkas idé med en hylde kunne da helt klart være en god mulighed.. Ellers er der ikke andet for, end at vi må hegne hele stykket ind

• #8   27. mar 2008 underlaget i ved os er træ gulv..

Katte er meget robuste og de har faktisk hoppet bevidst ned fra toppen af trappen.. altså 3 meter ned og der er aldrig sket noget... det værste fald for en kat er en under 1 m da den i det fald ikke kan nå at vende sig.. katte har hoppet ud fra en 4 sal uden at komme til skade, mens at de kan dø ved et fakd fra stuen/ 1 sal. De har en unik fald teknik som handler om at de ALTID vil lande på benene (eller prøve)

Min kat havde jo næsten vendt sig af ren instinkt, derfor kommer de sjældent mere til skade ved et fald end næseblod.. at de hopper fra en høj skab skadere lige så meget som et fald..

• #10   27. mar 2008 Sinegry - Som jeg har skrevet er det ikke trappen jeg er bekymret for.. Men højden oppe fra 1.salen og ned i stuen

Kommentér på:
Lejlighed m. trappe - farlig for kat?

Annonce