823 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Når du vil have en kat af bestemt race Når du vil have en kat af bestemt race

Når du vil have en kat af bestemt race, er det en rigtig god idé, at undersøge lidt om racen inden du anskaffer den.

Flere og flere bliver snydt, fordi de ikke kender til de små kendetegn. den enkelte race har.
Det er så ærgeligt, for måske er det en person der har hørt godt om en given race, og ønsker sig lige præcis sådan en.

Alle racer har deres særpræg, og alle racer har specifikke kendetegn, så de kan skelnes fra hinanden.

Når du finder det du tror er din drømmekat, så undersøg hvordan racen bør og skal se ud.

Så mange mennesker er blevet snydt af skruppelløse mennesker, der tror de lige kan score kassen på deres killinger.
Mange af disse skruppelløse mennesker kan snakke sig fra utrligt mange ting, men de kan ikke snakke sig fra det, hvis killingerne ikke ligner den race de er tiltænkt at være.

Spørg evt, om råd herinde. Vi er mange der kender til de forskellige racer, og vi er også mange der gerne giver en hjælpende hånd med råd og vejledning.

Hvis du har besluttet dig for, at du helt sikkertskal have en "ægte" race, så gør dig selv den tjeneste, at søge på registrerede opdrættere af denne race - og ikke kun én opdrætter, men gerne flere, så du har et godt udgangspunkt.
Sørg for at have dine oplysninger i orden, inden du køber din drømmekat..

Sørg for at få lov til at se ihvertfald mormissen, og hvis det er muligt så gerne faren også.
Se de forhold killingerne lever under.
Tænk ved dig selv "vil jeg lade denne opdrætter tage katten, hvis jeg har brug for pasning eller hvis jeg ikke kan have katten mere."
Kan du svare ja til dette spørgsmål, så er du godt på vej til at finde en god opdrætter og en skøn killing.

Bare et lille velment godt råd herfra.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når du vil have en kat af bestemt race
  • #1   25. mar 2008 lige den oplæg jeg engang imellem mangler..'

Vil dog også lige have med at det kan være en godt ide at have forberedt sig nogle spørgsmål til opdrætteren, når man skal ud og se på kat. For man skal også forvente at opdrætteren spørger ind til hvordan killingen vil få det hjemme ved dig.. samt kontaker dig efter du har fået killingen for at høre om tilvendingen er gået godt.

Derfor er det vigtigt at beslutningen om at få en kat er taget gennem grundig overvejelse.. da dette er noget opdrættere vil undersøge

• #2   25. mar 2008 Supergodt indlæg!

• #3   25. mar 2008 ja det er sgu et godt råd ...helt klart såden jeg gør det hvis jeg skal have kat igen .
    jeg undersøger alt og skal se hvondan dyrene har det osv

• #4   25. mar 2008 Super gode indput i denne tråd.

Lad os stå i front for at hjælpe alle nye katteejere..

Vær ikke bange for at spørge ;-)) Vi vil gerne hjælpe ;-)))

• #5   25. mar 2008 Super god tråd :o)

Gør som jeg gjorde.. gå til en reg. opdrætter og køb din race kat :o)

• #6   26. mar 2008 Nemlig. Hvis man ønsker sig en racekat, bør man researche tingene først - og købe en stambogsført kat. Hvis man hævder, at man elsker racen XXX, skal man gøre sig klart, at køb af en papirløs kat faktisk er undergravende for racen, så man bidrager ikke til racens opretholdelse ved den slags køb, tværtimod.

Kommentér på:
Når du vil have en kat af bestemt race

Annonce