Opfølgning - Fra lejlighed til voliere {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
I sidste uge havde jeg et indlæg, som hed fra lejlighed til katte-voliere og dette blev der en meget, meget lang debat ud af. Jeg fik rigtig mange svar og meninger angående dette, men mangler dog stadig nogle brugbare råd og eller erfaringer.
Mange mener at jeg burde aflive kattene eller i hvert fald finde dem et andet hjem, da det vil være dyremishandling at lade dem bo under sådanne forhold. Jeg er dog ikke enig i at det nødvendigvis vil være dyremishandling, selvom jeg da også helt klart ville foretrække at kunne have dem inde hos mig, som jeg har haft de sidste 5 år. Men nu hvor dette desværre ikke kan lade sig gøre, som tingene ser ud nu, må jeg prøve at gøre det så godt for dem, som jeg kan.
Vi er gået igang med det 35-40 m2 store voliere, som vi laver i carporten, så det fylder hele carporten, samt en lang flisegang langs huset. Jeg har 2 store klatremiljøer som skal stå der, nogle store grene, hylder, reb fra loftet, kattehus, kattesenge, potter med kattegræs og bambus. Vi vil sætte en kattelem i ind til baggangen, hvor de eventuelt skal kunne være inde om natten.
Vil meget gerne høre fra nogle, som har andet at byde ind med end, end at kalde mig dyrplager og diverse andre knap så pæne ting. Det er meget hårdt at få at vide, når man elsker sine misser så højt.
Mvh Katja
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Hvad så med læ, hjemmelig hygge, og ikek mindst varme og nærværd fra menensker?
maj 2007
Hvis de skal bo der hele tiden, mangler de stadig den menneskelige kontakt..
maj 2007
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 19 Svar: 118
mar 2008
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
mar 2008
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 8 Katte: 6 Emner: 15 Svar: 113
Mange katte ville være glad for, at kan have sådan en tilholdssted. Som jeg kan læse ud fra din indlæg, er du interesseret i kattene, så du vil jo ikke bare lade dem passe sig selv, vel. Det er selvfølig meget trist, at din kæreste har fået allergi. Men jeg kan læse ud fra tråden, at du ikke er bare ligeglad, at får dem aflivet eller sat en anden sted hen. Hvis den ene er 5 år gammel, har den jo ikke de muligheder at vænne sig til et nyt sted. Synes du tager ansvar, lyder rigtig dejlig.
mar 2008
Tak skal du ha. Det er jeg glad for at du synes. Begge katte er 5 år gamle og det kan da godt være at de vil få det godt i et andet hjem, men de har kun boet hos mig og den ene kat er ikke så vild med andre mennesker. Ville være meget, meget ked af at skulle give dem til fremmede. Og ville ALDRIG aflive to raske katte, bare fordi de ikke kan være i huset. Jeg er selvfølgelig vildt ked af ikke at ku ha dem inde, men de skal nok få en rigtig god og stor voliere med mange udfoldelsesmuligheder, og jeg vil selvfølgelig gå ud og nusse og snakke med dem mange gange om dagen. Håber at både jeg og kattene kan leve med at det blir på den måde.
jan 2006
Følger: 44 Følgere: 43 Katte: 4 Emner: 5 Svar: 353
Jeg syntes bestemt heller ikke, at du er dyrplager. Jeg syntes, at du virker som en pige, der elsker dine katte højt, og er ked af den situation, du er kommet i. Og jeg syntes da at det lyder fint med voliere, og at de så kan komme ind i gangen om natten, og der er jo en masse ting, som de kan lave derude, og bedst af alt så har de hinanden...smil.
Hvis de får en del menneske kontakt dagligt, syntes jeg det er helt fint. Og jeg er sikker på, at du er den første som ville kunne mærke, hvis de ikke trives i de nye omgivelser. Også må du jo så tage den derfra. For syntes du lyder som en kærlig pige og med hjertet på rette sted.
Jeg vil ønske Jer held og lykke med alt det nye...
KH.
Petrine og misserne
mar 2008
1000 tak. Det er virkelig dejligt at høre. Og ja, jeg elsker virkelig de katte meget, meget højt og vil gøre alt jeg kan, for at de har det godt. Kan bare ikke nænne at skulle af med dem, i hvert fald ikke før alt andet er afprøvet. Bare tanken om at skulle give dem fra mig får tårerne frem.
Det er virkelig en sørgelig situation jeg er kommet i, men prøver at få det bedste ud af det for os alle. Og prøver at fokusere på de gode ting som kattene får ud af de nye omgivelser i forhold til at gå inde i en lejlighed, som de plejer. Håber de får det godt, men du har ret i, at jeg helt sikkert vil mærke med det samme hvis de ikke trives. Og så må jeg tage den derfra.
Tak for de søde ord... Betyder meget.
Kh Katja, Frede-mis og Freja-mis
Opfølgning - Fra lejlighed til voliere