{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
889 visninger | Oprettet:

Problem med Cloé {{forumTopicSubject}}

For at tage det fra begyndelsen - min mor og min bror fik hver deres norske skovkattekilling, her for omkring et års tid siden. Min mors kat blev en dejlig social lille nussegøj, men min brors, Cloé, er blevet til en "¤%#"/&¤E&(&%% psykopatkat! Cloé har boet alene, sammen med min bror og hans ex-kæreste, men nu kan han altså ikke styre hende længere, så de prøvede at sende Cloé hjem til hendes søster, hos min mor.

Nu har Cloé været der i godt to måneder, og det eneste tidspunkt vi kan komme i nærheden af hende (uden at blive fuldstændigt kradset i stykker), er når hun er i brunst. Katten er fuldstændigt ude af kontrol, og er begyndt at gå på sin søster. INGEN må komme i nærheden af hende.

Så nu vil jeg lige spørge jer herinde, for jeg sad og snakkede med en af mine venner:
Er det ikke bedre, at enten lade hende komme til en dyreadfærdspsykolog eller lukke hende inde på et værelse (lidt ligesom dengang hun var i Århus), og så sætte sig ind til hende, bare læse en bog og sidde ovre i hjørnet, og lade hende vænne sig til en og lade hende tage den tid hun har brug; er det ikke bedre end at få hende aflivet, eller købe boksehandsker og TVINGE hende ind til sig?

Det skal lige siges, at mens hun var i Århus var hun mutters alene 24/7, og hjemme hos mine forældre, hvor hun er nu, er der 4 hunde og 4 andre katte.

Håber i kan hjælpe mig herinde, for det ville virkelig være synd at få hende aflivet, så jeg har sagt ja til at tage hende, så snart min kæreste og jeg flytter i hus. Hellere give en chance til, fremfor at lade chancen gå til spilde.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med Cloé
  • #1   27. feb 2008 Det lyder underligt at hun er så sky! Der må da være en grund..
    jeg synes du skal ringe til en dyreadfærdspsykolog, dem kan man konsultere telefonisk og måske få nogle fif til hvordan i kan få hende gjort tryg. kan dog ikk huske hjemmesiden, men det er andre kloge hoveder herinde der kan.

og så er der jo feliway til at dæmpe gemytterne lidt.

men jeg synes da ikk det lyder som en kat der er sund og rask og vokset op under trygge forhold.

Og så er det måske en ide at sterilisere hende da det godt kan stresse katten at gå ind og ud af løbetid hele tiden uden parring.

håber du kan bruge det til noget
    Nina

• #2   27. feb 2008 Måske ville det hjælpe at få hende neutraliseret ?

• #3   27. feb 2008 Det der er det mærkelige ved det hele, er at min mors kat, Trunte er lige så god som dagen er lang, og hun er virkelig bare en stjernekat! Men Cloé derimod, som endda er søster til Trunte, bare er en voldsmand!

Hvad er Feliway?

Måske burde de overveje at få hende neatraliseret, tror nok det ville hjælpe lidt på det.

• #4   27. feb 2008 Hun har altid været sådan, og de har være til dyrlæge med hende utallige gange - hun er lige så frisk som en havørn.

Ninna F - det var nemlig også det jeg ville gøre - bare lade hende få tillid til mig, og så rigtigt kræse om hende.

• #5   27. feb 2008 Feliway er et produkt der efterligner kattens feromoner således at der kommer en beroligende duft fra den. Mennesker kan ikk lugte den. Prøv at søge på det herinde på KG, der er mange der anbefaler det.

• #6   27. feb 2008 Nina P - tak for det, det vil jeg lige prøve at finde smiley

• *Rex *
    *Rex * Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   27. feb 2008 Hej Kristina,

Hvor er det da bare en rigtig trist situation for alle parter smiley

Her er hvad JEG ville gøre hvis jeg var jer smiley

1. Tage hende til dyrlæge og få hende tjekket GRUNDIGT igennem. For derved at få fastslået om hun har smerter på nogen måde eller er syg.

2. Neutralisere hende hurtigst muligt.

3. Tale med en adfærdsterapeut fx. har jeg selv personligt gode erfaringer med Anette Røpke som er adfærdsterapeut, og som har hjulpet os meget med en kat der var traumatiseret.

4. Jeg ville under ingen omstændigheder sende hende tilbage på noget tidspunkt til din bror.
    Katten har højst sandsyndligt ikke haft det optimalt der - og det er ikke sundt for en kat at være alene 24/7.
    Det kan faktisk gøre større skader end man lige aner.

Så er der bare tilbage at sige, giv hende en masse fred og ro, lad hende tage det i sit eget tempo - og giv hende for ALT i verden en chance. I må ikke aflive hende (medmindre hun er syg) det synes jeg simpelthen ville være ærgeligt.
    For hun er formentlig en meget bange og usikker kat.
    Og det kan der rettes op på.

Held og lykke, og skriv endelig og fortæl hvordan det går med hende smiley

• #8   27. feb 2008 Mine forældre er begyndt at lukke Cloé ud, og har lige talt med min mor om det, og hun siger at Cloé er blevet en meget gladere mis smiley de kan stadig ikke komme i nærkontakt med hende, men nu kommer hun, når de kalder. Har også fortalt min mor om Feliway, og hun vil lige snakke med min far om det smiley

Cloé skal ikke tilbage til min bror - og han synes også selv at det er for det bedste at hun bliver her. Hun er, som sagt, blevet tjekket i hoved og røv, men hun fejler ikke noget.
    *Rex* - du har i aller højeste grad ret i at hun er en usikker og bange kat, og hun får al den tid hun har brug for smiley

• #9   27. feb 2008 lukkes hun ud så skal i altså få hende steriliseret..eller skal en bange og nervøs kat pludselig til at være mor og det er ikke det smarteste. Hun kan muligvis ikke klare presset, og vil måske ikke lade menneskerne komme i nærheden af hendes killinger..

Så sterilisering er meget vigtig!!!

Du må endelig opdatere os så vi ved o hun får det bedre..stakkels lille misling!

• #10   27. feb 2008 Naturligvis skal hun neutraliseres smiley De ville bare se først, om det med at løbe ude var noget for hende smiley

Jeg skal hjem til hende i dag, så må jeg jo prøve at se om jeg kan komme tæt nok på hende smiley

• #11   27. feb 2008 okay, ville bare tjekke. der er mange der ikke tænker over det før det er for sent og der er bebser på vej. Lyder godt at hun har det bedre når hun kan komme ud!

• #12   27. feb 2008 og held og lykke med at komme ind på livet af hende!! smiley

• #14   27. feb 2008 Hvis katten har gået så meget alene uden særlig menneskekontakt, og tilmed er fertil, så kan jeg godt forstå, hvis noget er klikket for hende. Men det lyder nu alligevel ret voldsomt, så jeg tænker at hun også må have haft dårlige oplevelser med mennesker.... du skrev noget med "at styre hende" hmmm... hvordan "styrer man en kat? Lyder ikke rart i mine ører.

Når de nu har været til dyrlæge pga. adfærden, så undrer det mig, at dyrlægen ikke har nævnt neutralisation, stimulation/aktivering og Feliway.

Jeg tænker, at der er mulighed for, at hvis katten bliver neutraliseret, og I lader kontakten være på hendes præmisser, og lader hende komme ud, som hun åbenbart godt kunne lide, så er der en chance for at hun kan få et godt liv.

Held og lykke!

• #15   27. feb 2008 Jamen, hun var også sådan da hun var killing - altid lidt asocial og ikke nær så kælen, som sine 3 andre søskende. Tror det slog klik for hende, første gang min bror tog hende hjem til mine forældre - for jeg synes ikke selv, det var det mest optimale at gøre, eftersom hun blev skrupskør af at lige pludselig være i hus med 8 andre dyre, når hun har været så meget alene.

Og ja, jeg vil da også vove at påstå at hun er ødelagt, men jeg tror bestemt også på "second chances" - aflivning kommer først på tale, når det andet er blevet prøvet.

• #16   28. feb 2008 Det kan godt være at der er "noget" med hende. Hvad det kan være, har jeg ingen ide om.
    Det lyder også som om din bror ikke har haft så meget føling med hende, og det har nok ikke gjort det bedre.
    Måske er hun ikke til kæl, men mere til jagt og så'en....

Jeg har ikke selv erfaring med blomstermedicin til katte, men jeg ved at der findes noget mod chok. Bachs nødhjælpsdråber, og så noget man (måske stadig) kan købe gennem en katteadfærdsbehandler, der har skrevet en bog om katte .... tænke tænke ... mener at hun hedder Marianne ... øh, måske Thornberg???) måske nogen her ved det....

• #17   28. feb 2008 Har lige googlet på Marianne Thornberg, og jow sørme, det er det, hun hedder.

• #18   28. feb 2008 Han har virkelig prøvet at få hende mere social, for han vidste godt hun var "sin egen". Men det har bare ikke hjulpet, overhovedet.

• #19   28. feb 2008 Nej, det kan nok have den stik modsatte effekt, hvis man presser for pludseligt og hårdt på. At hun har været så meget alene og så pludselig bliver sat sammen med så mange fremmede dyr på et fremmed sted, det kan nok have været noget af et chok for hende.
    Jeg håber, at du kan give hende det, der skal til for at hun kommer til at trives. Overvej evt. en adfærdsbehandler.

Kommentér på:
Problem med Cloé

Annonce