1.343 visninger
|
Oprettet:
voksen kat vs. killing? {{forumTopicSubject}}
hvordan går det normalt ved en sammensætning af en hunmis på 5 år, og en killing ?
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 317
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
sep 2006
sep 2006
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
Da jeg fik killingerne blev de sluppet løs i stuen og de andre dyr blev lukket fra. Killingerne fik så lov til at undersøge stuen i fred og ro og lige falde lidt til. Efter ca. 1 time lukkede vi Baloo ind (den ældste) og han tog det stille og roligt og snusede venligt til dem. Coco på 3 år var den næste til at hilse. Han knurrede og hvæste en smule. Lillemand på 2 og førekat her var den sidste og han hilste også pænt på dem og ville lege med dem. Hundene er ligeglade med kattene så dem lukkede vi ind til allersidst da killingerne ikke havde set hunde før.
Coco knurrede og hvæste næste dag kun hvis de kom op til ham når han spiste ellers kiggede han blot interesseret til når de andre katte legede. Allerede om aftenen på andendagen deltog han i legen og havde helt glemt at være "sur".
Da den ene af de killinger jeg fik havde en medfødt hjernefejl fik jeg hende "byttet" til hendes anden bror. Han kom 4 dage efter de første killinger kom. Vi gentog proceduren med sammensætningen dog med den forskel denne gang at Coco ikke sagde en lyd og accepterede den nye killinge med det samme.
Jeg tror helt sikkert at Feliway'en har været rigtig god fordi den udsender beroligende feronomer og at det var derfor at mine katte var så rolige.
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
De kan købes hos dyrlægen og de fleste dyrehandlere.
voksen kat vs. killing?