1.023 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Fra ædeflip til madlede del 2 Fra ædeflip til madlede del 2

Episode 1 endte med det svar jeg lige gentager her, da vist ingen så det. Jeg var alligevel spændt på, om nogen har/havde oplevet samme adfærd fra en kat. Ved mit sidste indslag, var jeg ikke tilstede i dagene efter mit opslag. Undskyld smiley

Jeg har haft damen forbi dyrlægen, sidst hun lavede det nummer. Da havde hun hellere ikke haft afføring 2 dage. Så blev jeg nervøs for at hun måske var forstoppet mm. Tjekket kostede mig 4600 kr og beskeden var, at hun ikke fejlede noget.

Jeg har haft en adfærdsbehandler over mail og tlf. Jeg har fået noget naturmedicin i dråbeform hun får i maden. Det var nu for de periode hvor hun er rastløs.

Lige nu slikker hun sovs, gele af maden og lader kødstykkerne være. Når hun så er sulten igen, bræger hun og render mig i måsen, til jeg hælder nyt op. Og hun bliver ved. Jeg er dog begyndt at ignorere hende med maden. For hun kan spise det er, hvis hun er så sulten som hun lyder.

Jeg læsse i et fb opslag engang, at en dyrlæge skrev noget om, at det ikke altid handlede om mad, nær katten gør som min gør. Altså render og råber på mad. I stedet for at give den mad, skulle man aflede. Det er bare mega svært, nær katten ikke gider at lege og ikke er den store kælepotte.

Kender i noget til den adfærd og at det så ikke skulle handle om mad?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra ædeflip til madlede del 2
  • #1   6. sep 2019 har du prøvet noget andet foder? altså ikke noget med bidder? sådan at hun faktisk spiser mad fremfor bare at slikke sovs?
    Min Sille gjorde nemlig samme nummer. ville have mad, men spiste kun sovsen/gelen. Og ½ time efter startede vi forfra. Sille gjorde dog hver dag.
    jeg valgte at købe noget "soup" fra whiskas og sheba. det hjalp faktisk på det. for så fik hun faktisk noget at spise fremfor en kop vand.

min startede endelig med at hun fik ondt i sine tænder men her til sidst var det ligesom at det bare var fordi det var nemmere. det skal siges at hun ikke havde nogle tænder her i de sidste 3-4 år, men forsatte stadig med dette pjat.

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #2   6. sep 2019 Du skal helt bestemt skifte til noget andet vådfoder.

Mine kan godt lide de tre slags vådfoder fra Rema 1000 (fisk, okse og vildt). De vil kun æde de tre typer, der er til salg enkeltvis for 1,95 kr. / stk. Der er ikke sukker i dem, der er pakket enkeltvis, men det er der i dem i pap-æskerne og i konservesdåserne.

Du er nødt til at prøve Dig frem. Katte kan sagtens sulte sig ihjel, hvis de ikke synes om maden

De allerbedste hlisener

• #3   6. sep 2019 Katte der ikke spiser, udvikler fedtlever og får helbredsproblemer ret hurtigt. Jeg ville købe et lille udpluk af foder og tilbyde den kræsne dame.

• #4   7. sep 2019 Har du prøvet at blende bidderne, så det hele bliver mere paté-agtigt? Måske er det nemmere for hende at spise?

Hvordan har hendes tænder det? Tandpine kan godt føre til madlede.

• #5   10. sep 2019 Jeg har prøvet rigtig mange mærker foder over årene. Nogen kan hun lide et par uger måneder (jeg har altid et blandet sortiment), andre mærker vil hun slet ikke røre. Dem hun kan lide men bliver træt af, kan jeg godt købe igen efter lang tid, andre vi, hun ikke have igen. Jeg har foræret og solgt meget foder, når hun står helt af dem.

Jeg har får år tilbage blendet det foder med bider, for ja sovsen ryger først og så et par enkelte bider. Jeg lader hende vente til næste fodring, før hun får nyt. Jeg har smidt meget ud også. Jeg kunne prøve at blende igen. Sidst ville hun ikke vide af det.

Jeg har handlet meget på zooplus og har nok været igennem det meste. Det cirkus orker jeg ikke mere og det blev også vildt dyrt.

Hun har nu kun 4 hjørnetænder tilbage og de har det fint.

Jeg er bange for, at jeg har forkælet hende for meget. Men jeg syntes alligevel at de skift hun pludselig viser, er underlige.

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

#6   10. sep 2019 Hvad synes hun om hjemmelavet mad?

F.eks. 1 spsk. moset kogt gulerod (virker let afførende) + 1 tsk. moset kogt kartoffel (virker let stoppende) + 1-2 spsk. kyllingekød godt blandet sammen med skyen (gør maden til gourmet-mad og indeholder meget væske - også i fast tilstand) fra kyllingekødet og serveret passende varmt smiley

Hvis der ikke er noget kødsaft, så brug alm. smeltet smør og lidt kogende vand i stedet.

Måske er det på tide at få tjekket den store blodprofil hos hende...

De allerbedste hilsener

• #7   11. sep 2019 Det har jeg tit tænkt på. Jeg mangler bare opskrifter. For jeg vil være ked af hvis hun ikke får det hun skal have mht. vitaminer mm. Ind i mellem er hun glad for rå mad, men det er for dyrt, når hun ikke vil det. For den frosne pakke er så tøet op. Når der har været grønt i er hun tit gået udenom,

Hun fik tjekket blod i foråret, da hun sidst havde sådan en tur.

Jeg må nok bare holde øje med hende og samtidig konstatere, at hun er en sær plante smiley

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

#8   11. sep 2019 Opskriften på god kattemad er at bruge det kød/fisk, I / Du selv skal have samme dag og så inden krydring/saltning koge/stege/bage f.eks. 50 gram til katten og blande det med most kogt kartoffel/gulerod/blomkål eller hvad der nu er i nærheden. Tilsæt kødsaft efter fedtet er fjernet med en ske (nemmest, hvis det hældes op i en kop og får lov at stå i ca. 5 minutter) eller kogende vand med lidt smeltet smør i. Konsistensen skal være "noget fugtig" - spørg katten smiley

Jeg fodrer 6-7 gange i døgnet heraf kun én med det hejmmelavede - resten er fra 100 gram bakkerne med Rema1000 kattemad uden sukker (bakkerne, der sælges enkeltvis for 1,95 kr) - i alt æder hver af mine katte nok ca. 150 g Rema-kattemad og ca. 75 gram hjemmelavet i døgnet - heraf ca. 4 portioner serveret i automater, når jeg ikke er hjemme eller når jeg vil have fred til at sove smiley

De allerbedste hilsener

• #9   11. sep 2019 hvad er hun mest til? bider/mousse eller?
    spiser hun tørfoder?

her er der en opskriftpå mad til katten:
    https://dyrlaegehusetiholte.dk/brevkasse/kattemad-og-kattefoder/

og så findes der jo denne bog
    https://www.4hotdogs.com/tricks-snacks-til-katten.html
    her er også meget sjovt man kan lave til katten

hvad med dette:
    http://hundeogkatteimperiet.dk/barf-kat.aspx

du skal bare huske at det er mega vigtigt at hun får vitaminer. hvis hun altså vil spise kattemad.

• #10   11. sep 2019 har du prøvet disse?
    https://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenfutter_dose/cosma_nature/cosma_soup/708611

cosma natur er rigtig populær hos mig. de får den med ren tun om morgen. men også den med laks er super
    har dog ikke prøvet disse soup

• #11   17. sep 2019 Tak for linkene Anja smiley

• #12   17. sep 2019 håber du kan bruge noget af det

Kommentér på:
Fra ædeflip til madlede del 2

Annonce