{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
744 visninger | Oprettet:

Lige nogle spørgsmål om løbetid o.l. {{forumTopicSubject}}

Hej KG.

Jeg har lige en veninde der stilte mig et par spørgsmål som jeg ikke med sikkerhed kan svare på, så jeg hører lige jer herinde.

Når en hunkat er i løbetid, kan den så godt strinte/tisse rundt omkring pga dét?

Hun har hørt at hankatten, når en parring lykkes, bagefter slikker sig på kønsdelene, er det rigtigt?

Og kan en hunkat godt urinmarkere uden for løbetid, uden at det er adfærdsproblemer/sygdom?

Den dækkede tisset til bagefter med tøj (så det er vel decideret tisseri, og ikke strinten), men kan det stadig have noget med løbetiden at gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lige nogle spørgsmål om løbetid o.l.
  • #1   13. feb 2008 Ja der har været en tråd om det i dag: tisser inde hedder den,

Ja fertile hunkatte kan godt urinmarkere. Det kan også blive frustrerede over ikke at blive parret at man risikerer at de bliver urenlige.

Markeringsadfærd
    Kønsmodne katte er oftest urenlige ford de ikke er blevet neutraliserede. De er stressede pga. deres kønsdrift og afmærker territorium. Det er meget vigtigt at katten bliver neutraliseret inden problemerne opstår. Dvs. du bør få katten neutraliseret inde den når at blive kønsmoden - altså i 4-6mdr. alderen. (taget fra Inges Kattehjems side).

problemet kan måske afhjælpes ved hjælp af produktet Feliway, som fås hos dyrlægen eller foderforretninger..

Feliway efterligner de specielle feromoner, som katten selv bruger for at afmærke sit territorium. Der, hvor du sprøjter Feliway, eller katten selv påfører det naturlige feromon, vil den ikke strinte. I nogle tilfælde vil katten dog ikke helt ophøre med at urinmarkere indendørs, men systematisk brug af Feliway vil sætte dig i stand til at styre, hvor den gør det, således at problemet bliver til at leve med. Desuden kan Feliway med held anvendes til at kontrollere indendørs deponering af afføring.

Ved ikke med hankatten da jeg aldrig har haft en kønsmoden fertil hankat. Ej heller overværet en parring mellem katte.

• #2   13. feb 2008 Tina D: Feliway har desværre ingen virkning på køns-relateret strint og urinmarkering. Kun på stress.

• #3   13. feb 2008 Når en hunkat er i løbetid, kan den så godt strinte/tisse rundt omkring pga dét?
    <i>Ja, det er ret normalt, for på den måde fortæller hun "forbipasserende" hankatte, at hun er parringsvillig.</i>

Hun har hørt at hankatten, når en parring lykkes, bagefter slikker sig på kønsdelene, er det rigtigt?
    <i><ja, det gør både hankatten og hunkatten<i/>

Og kan en hunkat godt urinmarkere uden for løbetid, uden at det er adfærdsproblemer/sygdom?
    <i>Ja og nej. Læs her:</i>

Den dækkede tisset til bagefter med tøj (så det er vel decideret tisseri, og ikke strinten), men kan det stadig have noget med løbetiden at gøre?

<i>Her vil jeg i stedet spørge om, hvor mange kattewc'er der er i huset og til hvor mange katte.
    De fleste katte foretrækker nemlig at have to wc'er: et til urin og et til afføring. Og så siger en tommelfingerregel: 1 wc pr. kat + 1 ekstra.
    Prøv under alle omstændigheder at anskaffe et ekstra wc og lad dem stå et sted, hvor der ikke er for megen trafik, ikke i nærheden af mad og vand og ikke for tæt på hinanden.<i/>

• #4   13. feb 2008 Hovsa, det blev da noget værre rod. Håber, du forstår alligevel!

• #5   13. feb 2008 Mega - Jo det gør jeg.. smiley

Tak for jeres svar.

Kommentér på:
Lige nogle spørgsmål om løbetid o.l.

Annonce