685 visninger
|
Oprettet:
Theis & Malou + Prinsessen ;) .
14. apr 2006 Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 29 Svar: 117
14. apr 2006 Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 29 Svar: 117
Tisser inde {{forumTopicSubject}}
Hej.
Perle er begyndt på at tisse inde, på dyne, sække stol, hun er inde kat, Plus hun er i løbe tid lige nu, syntes derfor det er lidt mærkeligt, at hun gør det..
Hun er ikke strelliseret, endnu, men vi skal have gjort det her sidst på månenden,
men er os bange for det kan være noget infektion i underlivet, men ved det selfølgelig ikke..
er der nogle middler man kan bruge, så hun ikke gør det længere..
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
apr 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 29 Svar: 117
jul 2006
apr 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 29 Svar: 117
Tak for hjælpen.
jul 2006
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
Markeringsadfærd
Kønsmodne katte er oftest urenlige ford de ikke er blevet neutraliserede. De er stressede pga. deres kønsdrift og afmærker territorium. Det er meget vigtigt at katten bliver neutraliseret inden problemerne opstår. Dvs. du bør få katten neutraliseret inde den når at blive kønsmoden - altså i 4-6mdr. alderen. (taget fra Inges Kattehjems side).
problemet kan måske afhjælpes ved hjælp af produktet Feliway, som fås hos dyrlægen eller foderforretninger..
Feliway efterligner de specielle feromoner, som katten selv bruger for at afmærke sit territorium. Der, hvor du sprøjter Feliway, eller katten selv påfører det naturlige feromon, vil den ikke strinte. I nogle tilfælde vil katten dog ikke helt ophøre med at urinmarkere indendørs, men systematisk brug af Feliway vil sætte dig i stand til at styre, hvor den gør det, således at problemet bliver til at leve med. Desuden kan Feliway med held anvendes til at kontrollere indendørs deponering af afføring.
jan 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 8 Svar: 32
Nu har jeg så en 3-4 årig Main Coon hunkat, også steriliseret. Vi fik hende sidste år. Sammen med vores 2 andre indekatte har hun det som blommen i ægget og er meget kælen. Men i dag fangede jeg hende i at strinte op ad vores terassedør indenfor. Med løftet hale og det hele, som om hun var en hankat.
Så fanger jeg hende i det en gang mere, så ryger hun enten permanent udendørs (det er hun vant til fra tidligere hjem) eller til dyrlæge. Jeg gider bare ikke eksperimentere rundt med den slags indendørs og nå at få alt tilstænket i urin inden man er nødt til at give op. For selv rengøring afhjælper altså ikke. De andre katte kan stadig lugte det og så risikeres altså at adfæren smitter...
Tisser inde