kat med mærkelig opførelse???? brug for hjæl {{forumTopicSubject}}
jeg har Sille som er ved at være en ældre damen
hun er min 15 år - er fra internatet så vi kender ikke hendes alder
i de sidste par år har hun døjet med dårlig ryg - hun får dog metacam efter behov og får canosan
nu har det gået godt i en periode hvor hun ikke har været på smertestillende
så for 1 mdr siden fik hun så en dum dag igen hvor på hun igen blev sat på metacam
og det går efter planen - hun har fået fuld dosis i den første uge, ½ dosis den 2 og 3 uge. den sidste uge har vi så sprunget to dage over inden hun har fået det
men i de sidste par dage har hun så opført sig mærkeligt
først troede jeg at det var pga metacamen. Tog en snak med dyrlægen som ikke mente at det var det - vi aftalte at vi skulle se weekenden over
hun har ikke feber
hun spiser fint og drikker fint (drikker ikke for meget), og går på bakken som hun plejer
hun virker bare trist, og vil endelig bare ligge og sove.
hopper fint op og ned
hendes gummer er ikke blege
det eneste der er sket i den periode er at jeg har fået ny kat for 2 uger siden. Og ham er hun overhovedet ikke glad for- faktisk syntes hun at han er mega dum. Han har også meget med at gå helt hen i hovedet på hende.
hun har altid været en heks, og de andre har altid været bange for hende
men Simba er overhovedet ikke bange for hende. han sætter bare hovedet ind foran hende når hun vil have noget at spise
hvad kan der være galt?
og dyrlægen er med ind over, men hans umiddelbart svar var at det var pga simba.
umiddelbart syntes jeg ikke at hun lader til at have ondt. hun hopper op og ned både ind og ude i løbegården. hun siger ikke noget til at vi bær på hende
hun er på fuld dosis metacam i disse dage - bare for at være på den sikre siden. men hun virker stadig trist. Dog er hun begyndt at snakke igen i dag - nogen hun ellers ikke har gjort i de sidste par dage. hun plejer at være meget snakkede
nogen forslag?
dyrlægen bliver kontaktet igen på mandag
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
her til aften får de vådfoder, og her var hun med for første gang i den sidste periode. ellers har hun spist i udestuen.
men det er godt nok første gang at jeg har oplevet hende te sig sådan.
min mor er da sikker på at katten er ved at død
men der er bare ikke noget som skulle passe med det.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Næh.. Simba tror sikkert at "Trold kan tæmmes" for det kunne alle andre kællinger jo i hans yngre dage
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Simba er ikke bange for hejren, og kommer derfor tær på hende, og måske forstår han, at der er noget med hende??
Din kat kan ikke fortælle så meget, men hun har en alder hvor man kan sammenligne det med en gammel kone/mand
Min far bliver snart 90år, han spiser, går på potten, han kan gå men ikke hoppe, hørelsen er ikke så god, det finder man ud af når han beder en om at tale super langsomt og højt men ikke for HØJT, han syntes faktisk ikke livet er super sjovt mere, og sover til middag mindst 2 gange om dagen, og går tidligt i seng! Tror du ikke alderen trykker den ældre dame? Og måske vil et senior tjek med blodprøver, vise at det går noget ned ad bakke, og smerter vil hun kun vise når det er værst, så når du ser det, så er det slemt og har været det i flere dage,,,, hold øje med hende, alder er ikke lig med aflivning, men hun kan have brug for ekstra omsorg og opmærksomhed, og lidt ro
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
https://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/342650-maatte_en_tur_til_dyrlaegen_i_dag
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Så hurra for Simba og Rip Sille
mar 2019
Følger: 7 Følgere: 235 Katte: 4 Emner: 31 Svar: 625
kat med mærkelig opførelse???? brug for hjæl