928 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

pels på norske skovkatte pels på norske skovkatte

jeg har for nogle måneder siden købt en blanding mellem norsk skovkat og alm huskat.. min kat ligner bare en alm huskat men er en del blødere i pelsen end mine andre katte som ikke er blandingskatte. jeg synes tit der er meget forskel på hvor meget pels/hvor langhåret norske skovkatte er, selvom de er ægte. osse hvis man kigger under "marked" og kigger på de norske skovkatte killinger der er til salg.. der er nogle langhårede og andre ligner bare alm. killinger.. er der nogen fornuftig forklaring på dette? jeg regner ikke med min kat får langt hår når den ikke har det endnu.. er jeg helt ved siden af med det? den er lige under ½ år gammel nu...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pels på norske skovkatte
  • #1   27. jan 2008 Man kan godt se på ansigtstrækkene på Mozart at der er norsk skovkat i ham. Jeg synes også hans pels virker mere "tottet" end på alm. huskatte, sådan opfatter jeg den i hvertfald på billederne.

Jeg tror mange af de katte der er annoncerede som værende ægte skovkatte uden stamtavle ikke er ægte men blandinger.

• #2   27. jan 2008 ja hans hovedform er heller ikke helt som mine andre katte... og sød det er han sku! ingen tvivl om det... men hans pels er ikke mere tottet end mine andre kattes.. bare meget mere blød

• #3   27. jan 2008 Flot at kunne se skovkatte træk hos Mozart. Jeg kan desværre ikke se dem.
    Skovkatte er semilanghårede, og parret med en alm. husmis vil de fleste killinger være korthårede, medmindre husmissen bærer gen for langhår.
    Så det er ikke skovmissens pelslængde killingerne får.
    Og nej - jeg har aldrig set korthårede skovkatte killinger, men ja pelslængden varierer meget på "marked" - måske fordi ½ delen virkelig er blandinger der bare annonceres som ægte.

• #4   27. jan 2008 Skal måske lige indskyde, at "min race" er MCO - derfor kan jeg ikke spotte skovkattetrækkene. :o)

• #5   27. jan 2008 okay mange tak for jeres svar.... mor katten til min sku efter sigende være ren skovkat og faren sku være ½ norks og ½ huskat, men efter jeg har set flere norske skov katte kan jeg se at det var morkatten alså ikke.. for den var nu heller ikk særlig langhåret så det har nok bare været alle tiders pengemaskine for hende jeg købte ham af.. desværre for mig ka man sige *s*

• #6   27. jan 2008 Ikke fordi jeg har et specielt syn... Men jeg kan altså med min bedste vilje ikke se skovkatte træk i lille Mozart. Han er vist en rigtig dejlig rød og lækker husmisser som min Signe er det.

• #7   27. jan 2008 ja og DYR! *ggg*

• #8   27. jan 2008 Hmmm Næhh efter 18 år ( snart 19 ) i at træne mit NFO syn så kan jeg heller ikke spotte en skovkat i ham... men super skøn er nu alligevel... Pelslængden på killinger kan varrierer, men de kan aldrig være korthåret... NFO killinger SKAL ALTID have lange dækhår.

• #9   27. jan 2008 må nok også sige at man ikke lig kan se at han er blandet med en skovkat... men han ser rigtigt sød ud..

Kommentér på:
pels på norske skovkatte

Annonce