23. nov 2007 Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
Weeeeheee endelig kom de! {{forumTopicSubject}}
Ja så har jeg altså endelig fået mine 2 nye burmesere
Carenso's Bastian og Carenso's Cirkeline.
Opdrætter kom med dem i dag. Først lod vi dem være i mine stuer uden mine andre dyr, så de lige kunne vænne sig til at være her. Inden længe havde begge været på kattebakken og følte sig "hjemme". De rendte rundt og undersøgte alting. Vi måtte dog skille min hjørnesofa ad 2 gange da de ikke kunne finde ud af at rende ud samme sted som de rendte ind. Den er lidt højere bagtil end fortil.
Derefter kom turen til at hilse på hundene. De var ikke stolte ved hundenes størrelse men tog det fint når man tænker på det er første gang de møder hunde. Mine hunde er dog utrolige rolige og ignorere blot killingerne, selvom de stillede sig med siden til og blæste halerne op så de lignede "piberensere". Men hundenes logrende haler var dog lidt fristende at kigge på.
Dernæst kom turen til at introducere dem for Baloo. Han var utrolig sød. Han gik blot hen og snusede til dem og kiggede interesseret på dem. Ingen hvæsen eller knurren. Baloo er dog lidt forbeholden. Han vil gerne kigge på dem og snuse med dem, men da Bastian senere hoppede op på en stol hvor Baloo lå, var lige i overkanten af hvor "familiær" Baloo mener de er endnu, så Baloo rejste sig blot og gik.
Så var turen kommet til Coco. Han snusede også venligt til dem, men han er lidt mere nervøs anlagt så der kom lidt hvæsen fra ham. Ikke at det skræmmer killingerne overhovedet. Coco vil gerne kigge på dem på afstand, men de skal altså ikke komme for tæt på for så hvæser han. Lige nu ligger han og sover på det tæppe opdrætter havde med til killingerne for at de kunne have lidt af den gamle lugt de kender at støtte sig til.
Så kom turen til førekatten Lillemand som jeg frygtede kunne blive sur. Jeg havde på forhånd taget spidserne af alle forkløerne bare for en sikkerheds skyld. Hvad gjorde han så? Han gik pænt hen og hilste på Bastian og derefter på Cirkeline som han har forelsket sig i. Cirkeline og han har stort set leget fra kl. var ca. 17,30 og så indtil kl. 21,30 kun afbrudt af 2x10 min. pause hvor Cirkeline småsov lidt. Bastian har også været med i legen. De 3 har simpelthen faret rundt og hygget sig. De har begge benyttet de 4 bakker jeg har opstillet rundt omkring.
Lillemand har haft vældig travlt med at holde styr på de 2 krudtugler, for snart var den ene her og den anden der og omvendt. Og Lillemand skulle jo helst ikke gå glip af noget.
Så endelig her kl. 21,30 gik Bastian omkuld i min seng. Jeg lagde Cirkeline op ved siden af ham og nussede dem begge lidt. Nu sover de begge trygt rullet ind i hinanden og Lillemand ligger i sin hængekøje i soveværelset og våger over dem.
Pyha det blev en længere smøre, men alt i alt vil jeg sige at sammenføringen er gået smertefrit. Nu skal Coco bare lige kigge dem lidt mere an og Bastian og Cirkeline skal finde ud af at hundene slet ikke er farlige. Om få dage tror jeg alt kører fint.
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.814
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
okt 2006
Følger: 62 Følgere: 62 Katte: 4 Emner: 21 Svar: 515
nov 2007
Følger: 29 Følgere: 26 Katte: 6 Emner: 26 Svar: 808
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 11 Svar: 21
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 22 Katte: 5 Emner: 73 Svar: 1.154