{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
778 visninger | Oprettet:

Foder der egner til voksne&killinger? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg skal have en lille Maine Coon pige hjem i starten af marts, lige nu er hun omkring de 10 uger.

Opdrætteren fortæller at Maine Coon skal have killinge mad indtil de er 1 år, da det er noget med at de er langsommere om at vokse.

Så er spørgsmålet:

Kan min 1årige hankat, kastrat, godt tåle at bare få killinge mad i et helt år?

Eller har I nogle gode tips til hvordan jeg kan gøre, at det kun er min hankat, der kan få fat i hans foder, og at killingen ikke æder voksen-foder?

Jeg plejer normalt bare hælde skålen op, så spiser katten når der er behov for det, så kan ikke bare lukke dem ind i hvert sit rum, når der er "spisetid".

Har I nogle gode råd, eller tips? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder der egner til voksne&killinger?
  • #1   15. jan 2008 Nu jeg ikk super klog på dette. men stod jeg i denne situation ville jeg prioritere de fik det rigtige begge og ikk lade dem dele. De har hver deres behov, og det ska du tage til tanke når du vælger. Så stod jeg i dit sted ville jeg vælge en slags til killingen og en til den kastereret hankat.

• #2   15. jan 2008 Bland killinge og voksen foder sammen smiley

• #3   15. jan 2008 Kamilla:

Det er ikke så nemt, når de sikkert vil spise af hinandens skåle smiley

Tina:
    Tak, vil kigge der. Men hvad gør jeg så indtil da? Lader Basse (den ældeste) spise af Opals mad?
    Killingemad feder vistnok, så det skader ikke at Basse æder det, da han kunne godt trænge til at blive lidt federe.

Tænkte på måske sætte hans mad et sted, hvor kun han kan hoppe op på?

• #4   15. jan 2008 Jeg plejer at købe Royal Canin kastrat et eller andet, det er Basse helt vild med.

Har killingen godt af at spise lidt voksenmad også?

Findes der killingemad der er tilegnet maine coon killinger? (mener der findes maine coon foder, men dog er det vist voksenmad)

• #5   16. jan 2008 ikk til killing.. killing er killilng foder.. altså her får begge mine piger killing for og de er 4 år og 10 måneder og så længe man kan se på den voksne kat godt kan klarer at få lidt extra på sidebenene så kan du godt kører på det men husk at vend ham til killing foder gradvist så du ikk slå hans mave ellers så det de andre skriver bland det sammen og den lille kan godt tåle at få voksen foder..

• #6   16. jan 2008 Okay, tror så jeg blander lidt voksenfoder i killingmaden, og så måske en skål med voksen mad, til Basse, et sted højere oppe.

Ærgeligt man ikke bare kan sige: Basse, du holder dig væk fra den skål, din mad ligger der! smiley

• #7   16. jan 2008 tror godt du kan lærer det men katte har jo deres egen vilje..

• #8   16. jan 2008 Tror ikke jeg kan lære Basse det, han er virkelig stædig og når han vil noget, så vil han det. Men jeg kan sagtens prøve og træne ham, måske er der held.

Hvordan gør man det?
    Hælder to mad skåle op, i to forskellige farver, hvor jeg kræver at han kun må spise i den ene?

• #9   16. jan 2008 Her i huset får både killinger, fertile voksne, kastrater og gamle katte det samme foder, nemlig killingeproduktet fra Arion. Indimellem også RC's Kitten og Oral Sencitive.

Jeg har praktiseret samme foder til alle i 20 år, og det har aldrig givet problemer 7-9-13, og forresten heller ikke overvægtige katte. Det gælder både mine Coon'er og huskattene.

Man siger som tommelfingerregel mht. Maine Coon, at de først er færdige med at danne knoglemasse i toårsalderen og først er færdigudviklede ca. 3-4 år gamle.

• #10   16. jan 2008 Mega:

Tak for dit svar smiley

Okay, dvs. at du faktisk siger, man skal give Opal (min kommende maine coon) killinge mad hele tiden, i de næste 5 år, så blande det med maine coon voksen mad, når hun er 2-3 år ?
    Min opdrætter sagde nemlig at hun bare skulle have killiinge mad i det første år.

• #11   16. jan 2008 Det vil nok være en god idé, men også en god idé at veksle lidt mellem (evt. blande) forskellige (lødige) mærker.

Hvis du gider, skulle du læse *Vejledning* på min hjemmeside.

• #12   16. jan 2008 Mega:

Jeg prøvede og komme ind på din hjemmeside, men kunne ikke, så kigger på den, når jeg kan komme ind smiley

• #13   16. jan 2008 jeg fik igår noget his dyrlægen, efter jeg havde fået kastreret min hankat. det er hvist noget nyt noget det er fra IAMS og hedder multi-Cat adult 1+ og fik afvide det var et fodder hvis man havde katte i forskellige aldre. killinger såvel som gamle. så den skal jeg til at se om vores hunkat kan tåle. smiley håber du finder noget

• #14   16. jan 2008 Sabrina M : må sige at det da kun eret luksusproblem og det må man tage til forbehold når man fodre. derfor kunne man fodre og så måtte man stille det i hvert sit rum med en dør imellem. Vil sige at når du giver dem mad, spsier de gerne så det ligger i maven, og om den anden så li får taget lidt skader nok ikk.

Kommentér på:
Foder der egner til voksne&killinger?

Annonce