{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
566 visninger | Oprettet:

Løbegård....mv {{forumTopicSubject}}

Hejsa....søger nogle gode idéer til løbegården samt til opbygning af hankatte hus/rum.

Vi har 3 løbegårde - en som er overbygget - som kan bruges til parringer og katte i løbetid mv.- en stor løbegård som ikke er overdækket - men som har strøm - desværre har to af kattene fundet ud af at de kan klatre op ad hegnet og over stømmen.....så vi skal have bygget den del om....Så har vi hankatte løbegården - hvor også deres hus er (lækkert opvarmet) - deres løbegård har et net over.
Hvis I har nogle super billeder af Jeres løbegårde eller hankatte rum vil jeg meget gerne have tilsendt billeder til inspiration....
tak anna

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine og tørretumbler 625 kr.
  • Min knap på min tørretumbler har sat sig fast. 599 kr.
  • Skift emhætte og opsæt gardin 1.300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Resetting Philips hue spots 750 kr.
  • Tilslutning af komfur 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løbegård....mv
  • #1   8. jan 2008 Hej Anna.

Det er nødvendigt med et trådhegn, der er forbundet til jorden, således at katten via trådhegnet har jordforbindelse, når den hører den strømgivende tråd. Brug f.eks. noger dyrehegn, som katten ikke kan klatre i. Vi har ca. 2 meter højt hegn og strøngivende tråde i forskellig højde. Når katten først har prøvet et stød er den ikke så villig til at forsøge igen, men det kan være svært at sikre haven, det skal jeg indrømme.

• #2   8. jan 2008 Hejsa Og tak for dit indlæg.
    Vores hegn er....som det kan ses på vores hjemmeside....fra 180-210 cm.......men måske vores strøm ikke ser stærk nok.....pylre pylre...

Men jeg tænker også....hvis to af vores misser kan kravle ud så kan andres katte jo også komme ind....fy da føj....er heldigvist ikke sket endnu...

Tak anna

• #3   8. jan 2008 Hej har du skrå stolper på det øverste af dit hegn??? hvis ikke var det måske en mulighed:)

Forresten er det ikke ulovligt at bruge strømhegn?????

• #4   8. jan 2008 Hejsa..
    John: Jeg ved ikke om det er ulovligt.....men transformatoren og tråden vi har købt skulle være til løbegårde....
    Nej den øverste del af hegnet er ikke skråt...det er en af de ting som vi skal have forbedret.

takk Anna

• #5   8. jan 2008 Hej anna okay jeg har ikke selv brugt det nemlig fordi jeg fik afvide i tidernes morgen at det måtte man ikke bruge:)derfor mit spørgsmål:)

vi har skråhegn i ca 30-40 cm og det de ikke glade for at kravle på:)

• #6   8. jan 2008 Nej det er ikke ulovligt at bruge stømhegn så længe det er en tråd dyret kan se. De strømhegn der er ulovlige er dem der graves ned i jorden og man så udstyrer sin hund med et halsbånd der giver stød når hunden passerer det "usynlige" hegn.

Hegn som det jeg har er trådhegn med strømsnore på toppen. Her kan katten jo tydeligt se hvortil hegnet går.
    Jeg har lavet et fotoalbum med billeder af mit hegn, og det fungerer nu fint. Havde i starten problemer med min Coco sprang ud, men med lidt snilde har det lykkes mig efterhånden at få lukket alle steder og forhøjet hegnet de steder hvor niveauet var højt nok til at han kunne hoppe over tråden.

• #7   8. jan 2008 Hejsa Tina

Ja det hegn må da være effektivt **S*

Men jeg søger også inspiration til at gøre løbegården samt hankattens indeplads udfordrende og spændende......sådan de har noget at hygge sig med når de er alene....

anna

• #8   8. jan 2008 Ja 7-9-13 er det længe siden Coco har været uden for haven, håber dælme det holder, for det har været et slid at finde ud af hvor han kom ud, hver gang han havde fundet et nyt sted.

Hvad med nogle klatretræer af tykke stammer og evt. nogle hylder højt oppe?

Mine har stor glæde af deres klatretræer, både naturlige men også et jeg selv har lavet af gamle æblestammer. Derfra kan de sidde og kigge og samtidig træne deres muskler ved klatring.

• #9   9. jan 2008 Tina D---> Okay så blev jeg lidt klogere:)

Kommentér på:
Løbegård....mv

Annonce