Hun taber håret {{forumTopicSubject}}
jeg har for et par dage siden, modtaget en dejlig dejlig lille maine coon dame som var uønsket i sit sidste hjem, og blev angrebet af en anden maine coon i sit forrige... hun er rigtig dejlig, lidt tilbageholden men hey, hun skal vel lige vænne sig til den store omvæltning, her har hun jo udover mig og kæresten 3 andre katte at leve med (de har taget godt imod hende, kun snust og studeret hende, absolut ingen slåskampe) men hun vasker sig konstant og hun taber håret og så vil hun ikke spise. i følge hende der formidlede katten (Frida) til os, var de fuldkomment ligeglade med hende det sidste sted og de ville oprindelig bare have ladet hende aflive. men hvad gør jeg mht pelsen og det at få hende til at spise? hun får en blanding mellem vores foder (RC) og det hun er vant til (Whiskas) så trapper jeg stille ned med Whiskas, hun virker sulten, men hun vil ikke spise det, har prøvet med alt muligt (fransk postej, skinke osv) for at gøre det attraktivt, men uden held. og mht pelsen, hendes hale har den oprindelige lange pels på spidsen, men resten af pelsen er tynd og ødelagt og hun har en del sår på kroppen (tror måske hun overvasker sig?) hun får vitaminer, men vil godt give hende den bedste start på hendes liv her... kom med råd (=
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
Hvis du ikke allerede har det, så feliway i stikkontakten.
Et smut til dyrlægen og køb Hills a/d, det er vigtigt at hun får noget at spise og drikke, ellers må du til dyrlægen med hende.
Pøj pøj.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Lad dyrlægen kigge på hende, så hun kan blive tjekket for om der skulle være en fysisk årsag til at hun slikker pelsen af sig. Han kan også give hende noget appetitstimulerende.
Og anskaf en Feliwayduftspreder, det vil nok kunne tage toppen af hendes stress.
Held og lykke.
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
jan 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Katte: 4 Emner: 144 Svar: 820
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 4
tusind tak for alle jeres forslag/råd i hvert fald (=
håber virkeligt hun falder til her
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
De bedste ønsker til hende herfra.
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 4
maj 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 499
Hårtabet kan også skyldes kræft. Min egen kat havde det symptom, og dyrlægen fortalte mig, at det bestemt ikke er unormalt at hårtab kan skyldes kræft.
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 117
Det kan give kløe og betændelse de angrebne steder.
Har jeg lige læst på Google
Hun taber håret