1.712 visninger
|
Oprettet:
Billig mad vs dyr mad.. {{forumTopicSubject}}
Okay nu har mine katte fået dyr kattemad de sidste par måneder og jeg giver dem aboslut ik billig mad mere...
De får så noget skånekost da den enes mave ik har det godt..
Jeg har så set i andre tråde at katte spiser mindre når det er ordentlig mad de får (dyrt mad)
Men jeg synes godt nok at mine katte de æder lige lidt for meget..
ER det normalt når de får dyrt mad?
De får royal canin sensible
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 20
Ja altså, det er sådan jeg har tolket det ihvertfald.
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Tror egentlig at de æder ens volumen i kattemad, da det stadig skal fylde i mavsen., Det som er vigtigt er, hvor meget der kommer ud. Ved billige mærker skal man tømme bakken oftere. Dvs sige, at de ikke optager så meget. Mener RC har en optagelses % på lidt over 80(87% - ret mig hvis jeg ik ved bedre..)
Ligeledes er div forhold i billigt kattefoder ik ok, deres proteinkilder er lavet af skod osv. Alt for at holde prisen nede.
Jeg mener at man sagtens kan fodre katte med et billigere foder, hvis disse katte er udekatte. De får mange af de vigtige mineraler/proteiner fra fangst. Men indekatte, der skal man sørge for et velafballanceret foder.
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
hehe
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 120 Svar: 957
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 9
Det bliver mad for et par hundrede om måneden maks.
Til gengæld får hun kun flaskevand i vandskålen. Syntes der er alt for meget kalk i vandet i kbh.
Så drikker jeg jo også lidt af hendes vand, så den samlede udgift til mad og vand beløber sig vel til omkring 300,- pr. mdr.
Lige nu drikker jeg Netto’s hyldeblomst Minimum. Er min kat i øvrigt den eneste som syntes at det bare er det bedste at drikke!? Hun får det i kapselen og ”bunder” den ene efter den anden
Hvor meget spiser dine katte om mdr?
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 55 Svar: 319
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Svar: 16
sep 2007
Men ja det kan godt være fordi at de stadig mangler vitaminer efter det billige foder..
Der skal desværre hele tiden være mad i skålen ellers skal jeg bare nærme mig køkkenet og jeg er væltet omkuld fordi de vil have mad
nov 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Katte: 12 Emner: 8 Svar: 313
Kan godt forstå at man hænger til at købe de billige, da katte mad desværre er en dyr affære. Men vis man skal se langsigtede og det skal vi jo hos katte, så bliver det billiger at købe de dyre produkter, hvor katten få det den har brug for, for at opret holde et sund liv.
Til Lacoste L
Ja, katte tag bestemt ikke skade af at få mus, det er nu en gang deres naturlige kost, og de er fyldt med taurin, noget de billige produkter ikke er.
Men når man har indekatte, om de kommer i løbegård eller ej. Er det svært for katten at få mus, og de er bestemt ikke billige at opkøbe. De koster fra 16-20 dkr styks for fodermus.
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 55 Svar: 319
jan 2006
Følger: 44 Følgere: 43 Katte: 4 Emner: 5 Svar: 353
Vi bruger også royal canin, og de er fuldstændig vilde med det alle 4, og de vil bestemt heller ikke have andet...smil.
Nakuru, Trisse og Sille kan godt have maden stående, men Ozzy kan tømme en skål temlig hurtig, han er et rigtig mad øre...smil... Men det ses jo også på hans størrelse...hi hi... Selvfølgelig får han ikke overdrevent med mad, vi holder jo øje med hvor meget han spiser..men valgte han selv kunne han spise det tørfoder hele dagen.. Vi bliver vækker kl. 5.30 hver dag (både hverdag og week-end), for der er han altså klar til sin mad...smil...
sep 2007
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Lil*pigen - har et vagt indtryk af at kattene spiser noget mere end normalt en overgang som i "jubii, den nye mad er for nice" og at det stilner af med tiden :o)
sep 2007
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Billig mad vs dyr mad..