568 visninger
|
Oprettet:
Spørgsmål angående neutralisere ? {{forumTopicSubject}}
Jeg har min norske skovdreng Koda på ca. 7 mdr og han skal kastreres men spørgsmålet er så om hans vækst vil gå i stå af det eller om han vokser vider som normalt ???
Mit næste spørgsmål er gå så på Afrodithe også norsk skovkat når hun skal neutraliseres få hun jo baberet hårene væk på maven, vokser de ud igen ???????
Mit eget svar er ja men når jeg så ser på Mille vores 3 kat en normal huskat edr jeg ikke sikker hun er for over 2 år siden blevet neutraliseret og hendes hår er aldrig kommet igen..
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
okt 2005
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 3 Emner: 63 Svar: 404
Vil nemlig gerne snart have ham kastreret for han gå sammen med sin mor som hun er på p-piller og der kan misserne jo snyde har man hørt om så håbede på at kunne få lavet indgrebet her i januar eller sådan.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Min blev som 4 måneders, og ved at killinger helt ned til 12 uger kan blive det hvis de er store nok (i vægt)
okt 2005
Men kan også være fordi Mille lider af rengøringsvandvid, det snakker dyrelægen i hvertfald om, hun har ikke hår på maven og heller ikke ved numsen, hun gør sig så meget ren at hun slikker pelsen af bag på kan være det er det samme som er sket på maven... Dyrelægen siger dog at det ikke betyder noget så længen hun ellers er glad og tilfreds...
okt 2005
men jeg har ikke haft råd til begge indgreb plus øremærkning så jeg har ventet
okt 2005
okt 2005
Men MANGE TAK for alle svarene
GODT NYTÅR TIL ALLE !
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
Jeg har selv en kat, som er allergisk og hun var også glad og frisk, men det kløde jo rigtig meget på hende og det er ikke særligt rart. Jeg ville altså finde ud af, hvad der er galt med katten.
Pøj pøj.
feb 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 7 Emner: 1 Svar: 81
Jeg har lige taget et afsnit fra min hjemmeside angåenden spørgsmål om tidlig neutralisering:
Væksthormoner dannes i hypofysen, altså i hjernen - og ikke i testiklerne, så væksten fortsætter uanfægtet. Det man fjerner ved tidlig neutralisation er "kønshormoner" - altså kattens kønsdrift, ikke andet. Størrelsen på katten, er afhængig af genetik, miljø, foder m.m. En lettere forøget længde af knoglerne kan iagttages hos tidligt neutraliserede katte, hvilket skyldes det faktum, at lukningen af væksten er forsinket. Normalt vil væksthormonerne i hypofysen holde op med at fungere, når katten bliver kønsmoden. Hvis katten ikke bliver kønsmoden, vil den derfor blive ved at vokse længere. Dette forklarer hvorfor tidligt neutraliserede katte ofte er lidt større end ikke-neutraliserede katte og katte, som er sent neutraliseret. Dette gælder specielt for hankatte.
Hårerne vokser normalt ud igen
:-))
okt 2005
Ellers ved jeg ikke hvad det skulle kunne være..
Vi har Killinger: Okay fint nok så var det da enlig ærgeligt at jeg ikke opdaget det noget før.. Men sådan er det han må bare afsted så snart det er muligt..
Mange tak for svaret..
jul 2006
okt 2005
Dyrelægerne som har set på det har ikke ment at det har været nødvendigt..
Kan heller ikke se hvad det er hun ikke kan tåle når vi har prøvet alt muligt..
Mit sidste bud er at hun ikke kan tåle os/altså mennesker... hvad der efter hvad jeg har hørt er mange dyr som ikke kan...
jul 2006
Jeg kan ikke forstå, at din dyrlæge ikke synes, at det er noget problem at hun skal gå rundt og have en kløende fornemmelse i så fald, at det er allergi, eller at hun gør det på grund af mistrivsel.
Min hunkat blev testet og det viste sig, at hun var svagt allergisk overfor lopper på trods af, at vi indtil daq, aldrig havde haft nogen. Nu får hun kosttilskud i form af fed olie og hun klør og bider ikke længere pelsen af sig.
Men du skriver, at hun er blevet undersøgt, hvad er hun så undersøgt for, når der ikke er taget blodprøve?
okt 2005
Nu da du siger lopper kan det muligvis være det, vi har for nylig opdaget at vi har lopper det kan jo væpre det er det, det kan vi jo havde haft længe og det tjekkede dyrelægen ikke da hun fik undersøgt..
Skal siges at det er en gammel dyrlæge som tjekkede hende den gang, har siden hen skiftet dyrlæge da jeg var utilfreds med den gamle..
Men er da muligt hun skal have taget en blodprøve, vil jeg da snakke med min nyr dyrlæge om...
Jeg ved ikke lige hvad jeg skal sige til det med at mis trives, vil sige at alle mine katte har det som blommen i et æg og at jeg er meget obs på mine katte, ringer altid til dyrlægen hvis det er det mindste og følger altid dyrelægens råd...
men jeg vil da kontakte dem her efter nytår og høre hvad de siger.. Siger de en blodprøve er jeg da med på den, men vil heller ikke bare slæbe hende med til dyrelægen for der kan hunj på ingen måder lide at komme..
okt 2005
Virker på ingen måde som om det genere hende det mindste men nu må vi se..
Hvordan få man konstateret det du snakker om ?
jul 2006
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Jeg ved ikke om du har en feliway oppe Christine men det kunne måske være en hjælp, hvis slikkeriet er stressrelateret.
Men pøj pøj med hende.
Alle mine dyr har altid fået håret tilbage efter barbering hos dyrlægen. De vokser jo ud ligesom menneskehår der bliver barberet af gør.
okt 2005
Ja det kan være den der til stik kontakten var en ide har aldrig prøvet..
Tina: vores kat er inde kat og har derfor ikke noget teritorie ude.. Vi har ikke fået nyre ting, eller flyttet om..
Men må snakke med dyrlægen og evt. prøve sådan en dims til stikkontakten..
Men tror nu ikke der er noget galt på den måde, ved nemlig af erfaring at hun tisser på vores ting hvis hun er utilfreds og har hun ikke gjordt i over et halv år..
jul 2006
okt 2005
Spørgsmål angående neutralisere ?