{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.430 visninger | Oprettet:

Statisk elektriske katte? {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg ved at være træt af at få stød når jeg aer mine katte, hvad er det der gør at de bliver elektriske? hundene gør ikke?
Det er faktisk så slemt at jeg kan se små lysglimt i pelsen når jeg har slukket lyset..
Jeg har overvejet at vaske dem i balsam der modvirker elektrisk hår, men har lidt en idé om det ikke virker på katte, desuden er kattene ikke helt enige med mig om "bad"-delen af den plan smiley
Hvad kan man gøre?
Har i det problem?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Statisk elektriske katte?
  • #1   26. dec 2007 Hvis I har mange syntetiske stoffer i jeres hjem, kan det være årsagen. Læg f.eks. nogle tæpper af uld eller bomuld på kattenes liggesteder. Ånd også på håndfladerne, før I rører kattene. Det hjælper også, og hvis I børster kattene, skal I bruge børster med ægte hår, ikke nylon. Det samme gælder kamme. De skal helst være af stål (med runde spidser).

• #2   26. dec 2007 Det er pga. der er for tørt i Jeres hjem. Det er et kendt fænomen med statisk elektricitet her om vinteren, det er simpelthen fordi den kolde luft udenfor affugter luften.
    Man kan købe et produkt fra KW der hedder coat gloss man kan sprøjte i pelsen, det er antistatisk og kan godt hjælpe en hel del.

Hvis problem med statisk elektricitet er i en bil, er rodalon fortrinlig til at fjerne dette. Kom lidt ufortyndet rodalon på en klud og tør bundmåtter og sæder over og vupti, ingen stød når man stiger ud af bilen. Det kan også bruges til køreunderlag til stole.

• #3   26. dec 2007 Husk at tørre rodalonen af igen, når i HAR disiseret, da det ikke er sundt for katten (eller mennesker for den sags skyld)..

• #4   26. dec 2007 Mine tre er enorm elektriske smiley Det er eddersynd når de får stød på snuden fx... men de reagerer ikke så meget på det, som jeg gør. I hjertet altså:-)

• #5   26. dec 2007 Man kan købe mange finde ting for aqt fjerne elektrisk staticitet fra kattene;-) - men jeg synes altså, det er nemmere bare at stryge dem med drivvåde hænder:-)

Kommentér på:
Statisk elektriske katte?

Annonce