Klør sig i pelsen - hvorfor mon? {{forumTopicSubject}}
Det drejer sig om Bebse. Hun klør sig i pelsen ved kraven så der er gået en del af underulden af. Hun gjorde det samme sidste vinter i en periode.
Hun har IKKE lopper - og har heller ikke øremider. Heller ikke skæl eller sår. Der er heller ikke bare pletter eller lignende. Hun kradser underulden af, men ikke helt ind til huden. Der er ca. 1 cm pels tilbage de steder, hvor hun har kradset det af.
Hendes pels virker meget tør i det og da vi var til tjek hos dyrlægen i torsdags, nævnte dyrlægen, at det kunne være mangel på aminosyre.
Er der nogle af jer, der har erfaring med lignende adfærd - og til det med aminosyre og hvordan hun i givet fald får det tilført.
Hun får kvalitetsfoder Diafarm/RC mod hårboller/RC Maine Coonfoder. Der er ikke meget af sidstnævnte i. Hun kan desuden spise af Hjaltes skål med Hills c/d, men det gør hun ikke (måske fordi det er hans skål). Dyrlægen sagde, at vi kunne forsøge at blande c/d'en i det foder hun spiser af.
MEN - jeg vil gerne høre jeres gode råd. I hvertfald hæfter jeg mig ved det med den tørre pels.
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
Jeg har brugt det til min labrador som havde meget tør pels og kløede sig meget. Jeg har haft gode erfaringer med dette middel, der blot dryppes i nakken som man også gør med loppemidler. Jeg har behandlet i 3 uger men allerede efter første uge havde kløeriet aftaget til næsten ingen ting
Du kan læse om det her: (link fjernet)
Jeg har købt mit hos min dyrlæge.
Håber at ovenstående evt. er noget du kan bruge.
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
Vi blev anbefalet af dyrlægen at bruge viacutan til hende og det havde/har en fantastisk effekt, hun har ikke længere kløe og irritation.
http://www.boehringer-ingelheim.dk/animal-health/hobbydyr/kosttilskud/viacutan%AE-plus
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
Hun er forresten også begyndt at bide i ledninger, det har hun aldrig gjort før. Gad vide om der er nogle stoffer i det, som hun tiltrækkes af, fordi hun mangler et eller andet?
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
Men det er selvfølgelig først og fremmest fordi vi er nervøse for, at der skal ske hende noget.
Klør sig i pelsen - hvorfor mon?