{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "sygdom" -Entropian
  • #1   8. dec 2007 Hov, entropian har katten når den nederste del af øjet (låget) drejer ind i øjet på katten og genere helt vildt så der kommer betændelse i øjet, men det lukker sig ikke sammen eller noget..
    Det klør og irreterer katten en del, men ordnes med et simpelt indgreb hos doktor dyr..

• #2   8. dec 2007 Jeg kender til det, mine dyrlæger anbefaler dog ikke nødvendigvis et indgreb, da der ikke er nogen garanti for, at øjet stopper med at løbe, det er i hvert fald sådan, jeg har forstået det.

Er der undersøgt om der måske er tale om tilstoppet eller forsnævret tårekanal?

Må hellere tilføje, at jeg havde fået tid til operation, men dyrlægerne aflyste den under indlæggelsen, da de langt fra var sikre på, at operationen kunne "helbrede". Senrere fik vi skyllet tårekanalen igennem og det hjalp heller ikke. I det ene øje er den nederste tårekanal væsentligt forsnævret. Dog er der også tale om entropian. Jeg aner ikke, hvad det koster, det spurgte jeg aldrig til.

Hvis dine dyrlæger kan give en garanti for, at det hjælper ville jeg få operationen udført, den garanti kunne jeg bare ikke få.

• #3   8. dec 2007 Og anbefalingerne var naturligvis knyttet op på min kat og ikke generelt smiley

• #4   8. dec 2007 Entropion - øjenlågene vender indad
    Ektropion - øjenlågene vender udaf

Jeg havde engang en hund med entropion. Han blev opereret, og det gik godt. Bare ærgeligt at jeg så ikke kunne bruge ham til avl, da det skulle være arveligt

• #5   8. dec 2007 Anne: Synes nok der var noget, var for doven til at slå efter;- ) entropion, er det jeg har kendskab til. Grunden til, at operation ikke nødvendigvis gavner i mit tilfælde er, at der også er problemet med tårekanalen. Der vil således altid være overskud, som løber over...

• #6   8. dec 2007 Ja ak de stakkels tårekanaler *S*

• #7   8. dec 2007 Ja, ak, det overskydende klarer vi hver aften med vatrondel og saltvand, men det ville da være skønnere at være fri smiley

• #8   9. dec 2007 Nej, det er ikke altid, det hjælper med det samme på selve tåreflåddet (nogle gange aldrig), men det fjerner de kroniske smerter i kattens øjne, og det er det vigtigste.
    Den konstante skurren af øjenvipperne kan også forårsage alvorlige skader på hornhinden og blinkhinderne.
    http://www.oejendyrlaegen.dk/entropion.shtml

• #9   9. dec 2007 Det er ikke vurderet, at vores kat har smerter, indadkrængningen er mild her, tårekanelen er det størtse problem, i fald det skulle lyde som om, at jeg frivilligt påfører min kat smerter;-)

• #10   9. dec 2007 størtse= største

Kommentér på:
"sygdom" -Entropian

Annonce