{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

Vaccination - hvor ofte? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Er der nogen der ved hvor lang tid der maksimalt må gå mellem vaccinationerne?

Nogen siger 1 år, andre siger 2.

Men hvad gælder egentlig?

Jeg har lagt mærke til at der ved udstillinger accepteres op til to år gamle vaccinationer. Betyder det at en vaccination hver 2. år er nok til at beskytte mod sygdommene?

Mvh Sabrina

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vaccination - hvor ofte?
  • #1   5. dec 2007 Lis - tak for dit uddybende svar.

Jeg har to katte. Den ene kommer på udstillinger, den ander ikke. Vil det sige, at den kat der ikke kommer på udstilling, i princippet kunne nøjes med at blive vaccineret hvert 2. år? Eller vi udstillingskatten kunne tage smitte med hjem til ham derhjemme?

• #2   5. dec 2007 ander = anden

• #3   5. dec 2007 Jeg spurgte dyrlægen, og han sagde man selv kunne bestemme om det skulel være hvert år eller hvet 2. år smiley

• #4   5. dec 2007 De er begge indekatte. Selv om de aldrig kommer ud, kan jeg vel godt tage sygdomme med hjem, hvis jeg er i kontakt med andre katte?

• #5   5. dec 2007 Min killing (som kommer på udstilling) er vacc. mod kattesyge, calici og rhinotracheitis

Den voksne (som ikke komme på udstilling) er vacc. mod kattesyge og katteinfluenza.

Vi det sige at de begge først bør vacc. mod kattesyge om 7 år?

• #6   5. dec 2007 Mine katte bliver vacc hvert andet år da de går i indhegnet have og ikke kommer i kontakt med andre katte. Det mente min dyrlæge var forsvarligt kun at vacc hvert andet år.

• #7   5. dec 2007 min dyrlæge siger os at det er unødvendigt og vacinere så ofte og mine blive det os kun fordi de bliver udstillet.

• #8   5. dec 2007 Ja, nu bliver jeg da forvirret, for jeg har lige bestilt tid til vores til vaccination i morgen. Vi har jo taget dem alle til os - så jeg har måttet granske i deres papirer.

Missi er vaccineret for 1½ år siden, Hjalte for et år siden - men før det var der gået halvandet år siden han fik sin basisvaccination. Bebse fik vi da hun var næsten ½ år og der var hun ikke vaccineret før vi gjorde det.

Og dyrlægen sagde, at hun synes, at vi skulle få dem vaccineret nu og igen om en måned, for at sikre os, at de er dækket ind.

Tja nu ved jeg snart ikke ud eller ind. Vores katte kommer ud i få timer om dagen - og snart kun i en indhegning.

• #9   5. dec 2007 En til forvirret her.
    Når man ikke selv har nogen som helst forudsætninger for at vurdere, hvad der er rigtigt, så må man jo stole på hvad dyrlægerne siger - og hvad skal man så tro, når nogle siger 1 år, andre 2år? Og nu skriver Lis D sørme 3år.

Jeg er med på, at udekatte, selvfølgelig er mere udsat for smitte, MEN om en kat er indekat eller udekat skulle vel ikke have nogen betydning for hvor længe vaccinen virker?! Det jeg mener er, at hvis man har indekatte, og får slæbt smitte med hjem fx 20 måneder efter sidste vaccine, så nytter det jo ikke meget, hvis vaccinen er virkningsløs efter 1 år.
    Og omvendt, hvis vaccinen virker i 2 år, hvorfor skulle udekatte så vaccineres hvert år?

Nej jeg er altså på Herrens Mark med de vacciner.

Og Lis D, det du nævner med nyresygdomme, er det noget du har indtryk af, at danske dyrlæger er bekendt med?

Kommentér på:
Vaccination - hvor ofte?

Annonce