16.788 visninger
|
Oprettet:
Hvordan gør jeg min kat mere kælen? {{forumTopicSubject}}
Min kat Freja er fra Inges kattehjem og jeg har ca. haft hende i 2 mdr.
I starten var hun meget bange, hvilket jo er ganske normalt når alt er nyt for en, men nu har jeg snart haft hende i et par mdr. og hun er stadig meget nervøs og kommer stadig ikke over for at kæle eller snakke, og jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre.
Er der nogen der har nogen gode råd?
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 108 Svar: 684
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 3 Emner: 120 Svar: 957
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
Hvor gammel er hun?
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 16
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 3 Emner: 120 Svar: 957
Nu ka jeg løfte dem og holde dem i en smule længere tid så det skal nok komme.. De to store katte har jeg haft siden august og den lille har jeg haft ca en måned.. Så det skal nok kommer
nov 2007
I sådan en sitiuation er jeg virkelig ked af ikke at kende hendes fortid, så jeg bedre kan hjælpe hende til ikk at være bange osv.
nov 2007
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
Det kan kræve tålmodighed
nov 2007
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 72 Svar: 1.348
En kat vænner man ikke til at blive kælet for ved at kæle med den. Det forstærker kun dens uvilje.
Sæt dig godt tilrette på gulvet, med benene strakt ud. Hav evt. nogle rejer (pga. lugten) ved siden af dig, der kan lokke hende derhen. Når hun kommer hen til dig skal du ignorerer hende. Hun vil efter et par forsøgt sikkert kravle op på dine ben. Hold hænderne i skødet, så hun kan snuse til dem. Når hun ligger sig på dine ben, skal du stadig ikke røre ved hende. Når hun flere gange har lagt på dine ben, og er tryg ved det, kan du forsigtig begynde at kæle for hende. Det er vigtigt at du i starten kun kæler med den ene hånd, så hun ikke får følelsen af at blive holdt fast.
Med en stor portion tålmodighed, skal det nok lykkes!
Katte kan godt spinde for at berolige sig selv og altså ikke, fordi hun nyder din berøring. Mit råd er at du undlade at kæle for hende, når hun sover!
Nogle katte bryder sig ikke om at blive løftet på, og det kan man ikke lære dem, hvis de har det sådan! :0)
Held og lykke!
nov 2007
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 72 Svar: 1.348
Jeg vil ønske at M&M lige kom med deres positiv historie, til at muntre dig op! :0)
De havde en sky killing, som de i løbet af få dage fik gjort kælen. Det tager måske lidt længere med din pga. din kats alder, men det skal nok komme!
Pøj-pøj!
Hvordan gør jeg min kat mere kælen?