{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.781 visninger | Oprettet:

Kradser om madskålen- hvorfor?? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min kat kradser rundt om madskålen, efter jeg har været i bad og i håndvasken - også når denne ik er våd. Det er lidt sjovt, men også meget underligt, men hvorfor denne opførsel??
Kender også en anden hvis kat skraber rundt om madskålen..
knus

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kradser om madskålen- hvorfor??
  • #1   29. nov 2007 Det er en "gammel vane" fra naturens side.

katten gemmer maden, så eventuelle rivaler ikke tager maden ;-))

Det er en helt naturlig opførsel smiley

• #2   29. nov 2007 begge mine katte skraber om madskålen. i bøgerne står der at det er utilfredshed med maden, men mine katte spiser den med største velbehag, så er nu ikke sikker.
    sheba skraber også i håndvasken og på spejlet. altså blanke overflader. aner ikke hvorfor

• #3   29. nov 2007 hihi, ok.. man tænker bare, hvad er menningen, men er nok fra fortiden:)

• #4   29. nov 2007 Ja, to af mine tre gør det også;:o)

• #5   30. nov 2007 Mine kradser i det når de ikke bryder sig om det, jeg ved ikke om det er derfor men de gør det smiley
    Eller hvis de få madrester og disse ikke er helt friske nok efter deres smag...

• #6   30. nov 2007 Jeg har også læst flere steder, at det er for at gemme maden. Men mine katte skraber KUN, hvis de ikke er helt tilfredse med madskålenes indhold. Nøjagtigt det samme med alle de andre katte, jeg har haft gennem årene, så jeg har altid tolket det som: "Det smager af **, så det kan blive behandlet som en sådan".

• #7   30. nov 2007 Vores Snow gør det også, men er først begyndt på det indenfor den sidste måned. Og det er sjovt nok den samme mad hun har fået hele vejen igennem.

Hvis hun ikke vil have den, så vedjeg ikke hvad jeg skal gøre, da hun er noget af en kræsenpind i forvejen.

• #8   30. nov 2007 Jeg er ikke i tvivl om, at Hjalte gør det med den mad, han kan lide. Det han ikke kan lide snuser han bare til og så går han.

Nogle gange skraber han lidt ved siden af med poten og så spiser han. Andre gange så skraber han hele vejen rundt om, når han er færdig med at spise. Jeg ser helt sikkert hans adfærd, som at han vil gemme maden. Til at begynde med tolkede jeg det også som: "Det smager af lort" smiley

Han slår også nogle gange i vandskålen før han drikker. Missi gør det altid og det er altså rigtig meget ,hun gør det. Godt vi har skåle ved kant på nu. Før flød det over hele gulvet flere gange om dagen.

• #9   30. nov 2007 Når johnson drikker, skraber og slår han ved siden af vandskålen.. OG plasker alt det han orker ned i den.. Og hvis det ikke er en ret flad skål, så vælter han den så der sejler vand over det hele.. Ellers så rykker han bare rundt med den.. Han kan også finde på at tage vand eller mad på poten og drikke/spise på den måde..
    smiley

• susie P
    susie P Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Katte: 1 Svar: 1
    #10   9. apr 2016 har 4 katte og den ene (den yngste) kradser også ved maden, vi har 4 skåle stående en til hver kat med forskelligt mad i hver men hun går rundt til hver skål og kradser,hun kradser også på køkkenlåger og vinduet

• #12   6. dec 2016 vores Tarzan gør det ofte når han er mæt, men der stadig er lidt i skålen. Så bliver der skrabet hele vejen rundt om - og ved ham er det kun når det er noget han kan lide.
    Nu er han ikke kræsen, så han spiser faktisk alt, men hvis det er ekstra godt, så skal de jo gemmes til senere smiley
    Hvis han kommer forbi senere og stadig er mæt, så snuser han lige, og så bliver der skrabet igen.

Kommentér på:
Kradser om madskålen- hvorfor??

Annonce