{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.012 visninger | Oprettet:

Bestilt tid til dyrlæge {{forumTopicSubject}}

Ja så har jeg bestilt tid til dyrlæge d. 12 december ved Midtjysk Dyreklinik. Både Nala og Oskar skal neutraliseres og ha deres første vaccine.

Det er første gang jeg har katte, så det bliver da lidt spænende/uhyggeligt at aflevere dem til en fremmede dyrlæge, men det er jo for deres ejet bedste.

Prisen er ca. 2100-2200 for 2 vacciner, en steralistion og en kasteration, er det ikke meget rimeligt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bestilt tid til dyrlæge
  • #1   26. nov 2007 Puuha er aldrig sjovt at skulle aflevere ens katte til dyrlægen og det er uanset om man lige har fået dem eller har haft dem i mange år.. Jeg går altid med følelserne uden på tøjet indtil jeg henter dem igen og kan se med mine egne øjne at de har det godt *ss*.

Prisen er meget rimelig synes jeg, gav selv 1500 for en sterillisering og øretatovering.
    Hvis du ikke allerede har planer om det, så ville det nok være en ide at få dem tatoveret eller givet dem en chip når de nu alligevel er under bedøvelse *S*

Håber alt går vel og vil da lige holde øje med en opdatering omkring dem når de kommer så langt *ss*

• #2   26. nov 2007 Nej tror heller jeg ikke synes det blir sjovt når jeg skal aflevere dem hos dyrlæge.

Ja synes heller ikke prisen er så voldsom, ville selvfølgelig heller have brugt dem på noget andet, men nu er det også vigtigt for kattene at det bliver gjort. Så hellere få det gjort ved en god dyrlæge som har en masse erfaring og så give lidt ekstra får det.

Har os tænkt over om de skal chippes/øremærkes. dyrlæge spurgte os til det. Men synes bare en øretattovering er så grim. og når de går inde. men måske det er en god ide at få dem chippet?
    Hvad med jer der har inde katte som kun går inde og kommer ud i sele er de chippet?

Skal nok komme med et opdatering når tiden nærmere sig:)

• #3   26. nov 2007 Hej Lotte

HUSK HUSK HUSK

Hellig Birma kan kun tåle HALV dosis narkose. Min Morris fik narkose for 14 dage siden og kun halv dosis og alligevel var han først sig selv næste morgen. Mine andre var sig selv efter et par timer. Husk at tale med dyrlægen om det.

• #4   26. nov 2007 Hej..

Ja det er jeg bekendt med. snakkede også med dyrlæge omkring det og det vidste han alt om, de havde mange kunder med Hellig birma'er.

Ville aldrig bestille tid hos en dyrlæge som ikke vidste det eller havde sat sig ind i det. Så det er klaret.

Det er trods alt næsten ens små baby'er så man er jo begrymret for dem:)

• #5   26. nov 2007 Begge mine er indekatte, Gizmo var tatoveret da jeg fik ham, det er meget tydeligt hos ham fordi han har lys hud inden i øret, mens det ikke ses så tydeligt hos Tessa da hun har mørke øre.. Grunden til jeg har valgte at få Tessa tatoveret er at hvis uheldet skulle være ude og de stak af.. og ikke kom hjem igen, så kan folk se at de har en ejer.. kan man jo ikke så godt se når de er chippet, har dog læst et sted herinde at man kunne få tatoveret et lille kryds i ørerne på dem hvis de bliver chippet.

• #6   26. nov 2007 Lotte Mourier O

Mine killinger på 12 uger er og skal forblive indekatte, men jeg vil alligevel have dem øretatooveret, hvis de ved et uheld skulle løbe ud/slippe ud af selen!

Jeg har valgt øretatoovering fremfor chip, da den er synlig og alle vil kunne se, at "den her kat" tilhører nogen! Det kan man desværre ikke med chippen, og er man ikke selv katteejer, er det ikke sikkert at man tænker over, at katten kan være chippet!

Kommentér på:
Bestilt tid til dyrlæge

Annonce