Tiggekat {{forumTopicSubject}}
Tigger jeres katte også når I laver mad?
Når vi koger kylling står de 3 af vores katte og ser uskyldige ud og siger; ”giv os noget kylling”. De starter tiggeriet når de lugter kyllingen fra gryden. Og de står parat når vi tager den op af gryden.
Der er også stor opmærksomhed når vi pusler ved skærebrættet skærer køb, salat og andet, så står de og misser med øjnene; ”får jeg en bid”.
Vores får kogt kylling og en sjælden gang lidt råt kød.
Kan huske af vores bedstefar i sin tid selv lavede kattemad til sin kat og til katte på en bondegård i nærheden når han kom besøg.
Måske laver noget af jer selv mad til jeres katte?
Hvis – hvad laver I ?
Har I også tiggekatte?
jan 2019
Følger: 63 Følgere: 270 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 759
Så kom den straks, sad og fulgte med.
Gustav tigger ikke, han vil kun have sin kattemad og godbidder..
Han gider hverken fisk, kylling, tun, leverpostej eller anden menneske mad. Det er nu meget rart ..
Men når jeg laver kaffe kommer han ud i køkkenet og hopper op på stolen men det er for at kæle
mar 2019
Følger: 7 Følgere: 235 Katte: 4 Emner: 31 Svar: 625
Nuggi moren til de 3 andre kan kun li´tun og ikke for meget - ellers skal det bare være kattemad og selvfølgelig godbidder.
jan 2014
Følger: 1 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 167
Det sjove er så at han som den eneste kan sidde med til bords. Han tager sin egen stol ved siden af en af os, men han tigger ikke imens. Han sidder bare og kigger
mar 2019
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
sjovere bliver det når vi langtidsteger en and. det tager vel 7 timer. så sidder der vel 10 katte og venter pænt den sidste time
jeg har haft to katte som elskede hakket oksekød. de kunne hører når man åbnede pakken. så var de klar
dem jeg har nu gider det ikke
når vi så spiser så har vi 3-6 katte med som tigger! noget min far har lært dem
så her køber jeg kylling i strimler som de så får. de vil bare have et eller andet
nogen gange får de også noget af det kød vi får til aftensmad.
jul 2015
Følger: 30 Følgere: 310 Katte: 5 Emner: 88 Svar: 995
Jeg laver ikke selv mad til dem længere, men køber et produkt (rå mad) fra Finland
Luna elsker sin dåsemad og kan godt stå og trippe lidt hvis hun synes at nu må hun da kunne få nogle gærflager! Dem elsker hun helt vildt meget Hun kommer løbende hvis jeg åbner låget og ryster beholderen
mar 2019
Godt du er ekstra god ved dem med kylling i stimler.
Ida T. Kender ikke Rå mad fra Finland. (navnet tyder meget på natur?). Jeg kender heller ikke gærflager - men lyder som de er rigtige gode, når Luna kommer løbende når du åbner låget.
jan 2014
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 237
Ind imellem savner jeg min gamle Alex, som elskede kylling, tun og råt kød.
mar 2019
Da vores katte var killinger til satte vi også vand i fodret, gad vide om Trines vane stammer fra dengang hun var lille (hvis hun også der fik ekstra vand i fodret)
Det er sjovt så forskellige Katte er, ejeren har ikke den store indflydelse.
Man syntes det er lidt kedeligt altid at få det samme, men hvis hun kun er til en slags våd foder så syntes Trine det jo ikke. Og så forskelligt kan jeg høre fra din gamle kat som godt kunne li´ kylling og tun
Af vores killinger fra samme kuld - kan 1 bedst li´tørfoder - 1 kan bedst li´våd foder - 1 af næsten altædende. Alle 3 kan li`kylling, tun og råt kød.
jan 2014
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 237
mar 2019
Et spændende emne, man kan jo nogle gange være nervøs for om de får nok at drikke
Jeg tænker det kunne være en god ide´for dig at sætte op som forum og jeg ville også være spændt på at høre andres mening om det.
maj 2019
Følger: 1 Svar: 1
Jo, jeg kender vidst en..
Hører hun køleskabet åbnes, eller ser skabet hvor foderet står bliver åbnet, og når jeg begynder at lave mad, endda af og til hvis jeg bare vil hente mig en kop kaffe.. Så er hun der straks, nok omkring 5 ud af 10 gange vil jeg gætte på.. Og så med noget, der lyder som 'maaaaad', mens hun snor sig omkring benene på mig.. Og alt til trods for, at der altid er tørkost i skålen, og får serveret vådkost to gange om dagen.
Men har læst et sted, at man helst skal undgå at give sin kat mad når den tigger (lidt ligesom med børn), men istedet når den ikke gør, eller f.eks er i et andet rum..
mar 2019
Ja det er helt utroligt så godt katte kan høre om det er noget som kan give dem lidt ekstra. At din kat netop reagere på lyden fra køleskabet, og ikke fra vaskemaskinen.
Vores har også altid tørkost stående og får vådkost ofte 4 gange om dagen, men så kun en halv pose eller mindre = det bliver ca. 2 poser om dagen.
Ja jeg kan jo ikke selv stå for tiggeriet når bare det ikke tager overhånd. Men det er jo dejligt når katten snor sig om benene på en. Men man skal selvfølgelig passe på hvis katten er blevet overvægtig eller tigger for meget.
Tiggekat