1.278 visninger
|
Oprettet:
Perser kat, med had for perser tæpper {{forumTopicSubject}}
Hej !
Jeg er opvokset med perser katte, og min forældre har en nu. Hende de har hedder Niv (mit profil billede) hun er nu meget sød - men har et lille problem, lige så snart min mor og far går hjemme fra er de nød til at lukke hende ude på badeværelset eller ude i gangen, fordi ellers skider hun og pisser på diverse ægte tæpper der ligge rundt omkring i huset. Mine forældre bor i et hus på 400 kvm, som er dækket af klinkegulve.
Nogen der ved hvorfor og hvordan man får hende til at stoppe?
Min mor har renset tæpperne med ALT! og hun har også sprøjtet dem med sådan noget Anti - kat halløj, men det hjælper ikke! Hvad gør vi ??
okt 2007
Følger: 53 Følgere: 54 Katte: 3 Emner: 24 Svar: 333
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Hvis hun er fertil, så er neutralisation ret sikkert løsningen.
Urenlighed kan være tegn på sygdom, så har de været hos dyrlægen med hende?!
Det er i hvert fald en meget dårlig løsning at lukke katten inde på badeværélset eller i gangen:( det løser i hvert fald ikke det, der er problemet for katten.
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 3 Emner: 17 Svar: 161
Altså jeg kan ikke sige så meget andet, end at min mor elsker den kat mere end mig den kat får ALT den kunne ønske sig, og så lidt mere!
Ang. renlighed af bakken, så har Niv altid haft den vane, at hun kommer ind og fortæller min mor (miaver og sådan noget) når hun har været på toilet - det har hun også altid gjort - ligesom små børn der kalder når de skal tørres - og så går min mor ud og ryder op i bakken. De har et godt samarbejde de to - og min mor er den eneste hun føler sig 100% tryg hos.
Men det med tæpperne ved jeg ikke rigtig. Vi fik et råd fra en engelsk dyrelæge vi kender, at vi skulle vaske tæpperne i kirugisk sæbe og så stille madskåle der hvor hun skider - men så kunne der stå madskåle i hele huset på alle tæpperne.
Det med at stille flere kattebakker er prøvet - det har ingen forskel. Hun bruger stadig kun den ene. Men de har altid avis papir liggende ved siden af hendes bakke, fordi mange gange vil hun hellere skide på avispapiret end oppe i sandet.
Ej seriøst jeg bekymre mig ikke så meget for katten - hun kommer ofte til dyrelæge, bare for et tjek - ligesom man gør med børn. Og bare hun snøfter lidt eller nyser, så har mor bestilt tid (det er hendes lille baby). Men vi synes jo at det er lidt mærkeligt og lidt træls.
Jeg tror måske min mor har ret omkring det med autismen - men jeg er ingen katte ekspert.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Og hvad er dyrlægens bud på årsagen til urenligheden?
nov 2007
nov 2007
Perser kat, med had for perser tæpper