{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.043 visninger | Oprettet:

FREMLYSNING - Kanin fundet (Valby) {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens.

Jeg håber det er iorden jeg skriver dette indlæg her.

Sagen er den at igår Mandag D. 12 November, fandt min kæreste en sød lille sort og hvid dværgvædder kanin mutters alene på et gadehjørne ved nogle boligblokke hvor han skulle udføre noget arbejde.
Han får kaldt den lille kanin til sig, og ringer her hjem. Klart den lille kanin ikke skal sidde der ude i kulden og så helt alene, så nu har vi en lille sød kanin i pleje her hjemme.

Jeg tænkte om jeg kunne fremlyse den "bestemte gnaver" steder? Den er fremlyst på: dyrenettet & dyrenes beskyttelse. - Vi har hængt sedler op rundt omkring hvor han gjorde fundet.

Jeg tvivler dog bare på at ejer er til at finde, men vi gør hvad vi kan synes vi. - Det er bare trist at tænke på, hvis der sidder en lille dreng eller pige og græder, fordi deres kanin er sluppet fra dem...

Måske nogle her kender nogle, som kender nogle som savner en lille sort og hvid dværgvædder kanin, på ca. 3-4 måneder (skyder vi den til) Vi ved ikke om det er en han eller hun. Den er utrolig tam så ingen tvivl om at det er en tam kanin som sad det forkerte sted, af sikkert uheldige grunde.
Kaninen er fundet i Valby ved Akacie Parken (blok 23)

Men et sidste spørgsmål - Hvis vi ikke finder ejerne, hvornår "må" man så søge efter nyt hjem til den lille frækkert? Hvornår er det "rigtigt"?

På forhånd tak for hjælpen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FREMLYSNING - Kanin fundet (Valby)
  • #1   13. nov 2007 Tusinde tak MB! smiley Troede bare ikke den måtte være der, men det er bare super.

    Vi håber også her hjemme, men nu må vi se.


  • #2   13. nov 2007 Jeg kan sætte det ind på kanintid og voresdyr, det er forumer (:

  • #3   14. nov 2007 Måske har ejeren henvendt sig til den lokale dyrlæge, eller måske til Dyreværnet (Værn for Værgeløse Dyr) i Rødovre. Dyreværnet kan sandsynligvis også tage den, hvis ingen ejer melder sig, og I ikke kan/vil beholde den. Jeg synes det er rimeligt at give det en uges tid.

  • #4   14. nov 2007 Tusinde tak i 3 for jeres respons - Nej vi har endnu ikke været rundt, men da jeg gik rundt med sedlerne blandt en masse af beboerne (gætter jeg på det er) var der ikke nogle som henvendte sig, om mulig ejer.

    Og tak til dig Maja for hjælpen der.

    Vi ser det an' i 1 uges tid, så må vi se hvad der sker. smiley


  • #5   14. nov 2007 Det var så lidt. Hvis du bare vil være sød, at skrive hvad der sker med kaninen (:

  • #6   14. nov 2007 Jeg lover at jeg nok skal skrive når vi ved noget.

  • #7   14. nov 2007 *hmmmm* Hvordan kan man sikre sig den kommer til rette hjem, hvis nogle nu skulle henvende sig, eller flere forskellige?
    Kan man forlange at de skal beskrive den, omkring besteme kendetegn - Se billede eller noget.

    Øv hor ville jeg have det dårligt med, at kunne komme til at aflevere den til forkert hjem.....


  • #8   14. nov 2007 Ja, jeg synes godt du kan forlange "bevis" for at det er rette ejer.
    Hvis du allerede nu ved, at du ikke ønsker at beholde kaninen, så er det måske bedst at indlevere den til Dyreværnet.


  • #9   15. nov 2007 Men hvad bevis kan jeg forlange, et billede? Har alle ikke det af sit kæledyr. - Man får vel ikke papir på en kanin nu om dage købt i dyrehandel, vel?
    (Jeg gjorde i hvert fald ikke på min egen for 10-11 år siden)

    Vi regner ikke med at beholde den, hvis ingen ejer dukker op, men vi har ikke ville beslutte alverden endnu. Men skal den i nyt hjem, er det så godt sm sikret.


  • #10   22. nov 2007 Der er stadig intet nyt.

    Så nu er planen umiddelbart at finde den et nyt godt hjem, hvis mave fornemmelse og hjerte føler det er det rette. - Håber sån' den rette familie er til at finde der ude et sted! smiley


Kommentér på:
FREMLYSNING - Kanin fundet (Valby)

Annonce