{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.166 visninger | Oprettet:

Molly ramt af bil og lammet... {{forumTopicSubject}}

Jeg blev vækket af min mor her klokken 10.
Hun fortalte, at Molly var helt lam i bagkroppen, og at jeg skulle ned og sige farvel.
Pludselig lysvågen skyndte jeg mig nedenunder og ud foran døren, hvor den lå.
Da jeg kom prøvede hun at rejse sig op på forbenene, men mjavede af smerte, så vi tvang hende blidt ned at ligge igen.

Vores nabo, som er jæger, kom lige hjem fra sin løbetur i skoven, og vi kaldte på ham. Han ville tage den med sig og skyde den i skoven, det var mest humant. Den lille lå stadig i kurven, vi havde lagt hende i, og spandt stille. Nu og da gav hendes bagben et lille spjæt i krampe.
Vi sagde farvel (det var lidt hårdt), og han kørte ud med hende. For 5 minutter siden kørte hans bil ind i indkørslen... så hun har fået fred mens jeg har skrevet dette indlæg.

Hun har været ramt af en bil og har slæbt sig de godt 4 meter fra vejen til vores dør. Hun er blevet ramt af en bil, der er ingen tvivl, hendes kryds var knust.
Hvis jeg er bilist og lige akkurat rammer en kat (de har jo kun ramt hendes bagkrop), stopper jeg for at se, hvad der er sket.

Det er ulempen ved at bo ved vej...

Tak, fordi I læste dette. Jeg ville bare gerne lige... ha' det ud af systemet smiley
I kan kigge forbi Mollys profil, hvis I har lyst:
http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16707

Mvh.
Mille

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Molly ramt af bil og lammet...
  • #1   11. nov 2007 Århh. Stakkels hende og jer.

Hvor sørgeligt.

R.I.P Molly. Håber du får det godt på den anden side af regnbuen.

• #2   11. nov 2007 Stakkels Molly.

• #3   11. nov 2007 trøster kram her fra

• #4   11. nov 2007 enhver katteejers skræk som har udekatte smiley
    det gør mig virkelig ondt.

• #5   11. nov 2007 R.I.P. små misser

Det er da rigtig træls begge dine 2007 katter døde træls at bo så tæt på en trafikeret vej

• #6   11. nov 2007 Det var da godt nok trist at høre med din søde mis.
    R.I.P Molly

• #7   11. nov 2007 Det gør mig selvfølgelig ondt for jer, men absolut mest ondt for kattene, for det er dem, der har betalt prisen for, at I bor så tæt ved en trafikkeret vej uden at sørge for trafiksikre forhold til dem. Det er nemlig <b>jeres</b> eller snarede dine forældres ansvar.

Prisen, kattene betalte, var deres liv, og for den sidstes vedkommende også en smertefuld død. Men den var trods alt så "heldig", at den kunne slæbe sig hjem og ikke skulle ligge et eller andet sted og være flere døgn om at dø.

• #8   11. nov 2007 Mille.

Jeg føler virkelig med dig og din familie.

Jeg ved ikke om det er til nogen trøst, men jeg tror ikke bilisten har været ligeglad. Et såret dyr vil forsøge at flygte og det er også det du har oplevet. Molly søgte jo hjem, hvor I fik muligheden for at tage afsked!

De varmeste tanker fra mig til dig!

• #9   11. nov 2007 Jeg føler virkelig med dig. Det er ikke mere end 2 måneder siden at min ene kat blev kørt ned. Hun døde heller ikke med det samme, men gik bort dagen efter på dyrehospitalet :o(

Rigtig rigtig mange gange ØV :o(

R.I.P. Molly og hils min højt elskede Filuka i kattehimlen.

• #10   11. nov 2007 Stakkels Molly, hvor er det synd, at hun skulle ende sine dage sådan.

Hvil i fred Molly.

• #11   11. nov 2007 Husk kun at kommenter tråden hvis du har noget af sige og lad nu være med at gå på sidespor.. vi er kun mennesker og ingen er fejlfrie..

Mille - Håber din kat har det godt på den anden side af regnbuen og at hun får sine kattevinger..

<i>Rest In Peace</i>

• #12   11. nov 2007 "At man kan være så kynisk. Føj hvor skulle du skamme dig!
    Jeg erindrer en vis efterlysning hvor en person "ikke har nået" at bygge løbegård, og derfor render en stakkels kat nu fortabt rundt et ukendt sted.
    Men det er måske helt i orden for visse personer ikke at tage ansvar for kattens sikkerhed, mens det for andre nærmest er en dødsynd?"

Den "person", du refererer til, er en af mine killingekøbere. Familien bor på landet langt fra trafikkerede veje, men de ville alligevel indhegne hele haven. Materialerne til indhegningen var købt, men de nåede det desværre ikke.

Her er der tale om en familie, der bor tæt op ad en trafikkeret vej, og de havde før mistet en kat til trafikken.

<i>Og nej, jeg skammer mig ikke!</i>
    Jeg har efterhånden læst så mange indlæg om trafikskadede og -dræbte katte, hvor det er åh så synd for familien, at jeg efterhånden har kvalme af det.
    Det er og bliver de familiers egen skyld, og det er tilmed de færreste, der tager ved lære af det, selv om de har oplevet det før, måske op til flere gange.

• #13   11. nov 2007 Mega.

Empati koster intet!

• #15   11. nov 2007 Jeg er virkelig ked af det på dine vegne, og forstår hvordan i har det lige nu..
    Men så må jeg så også lige sige, at jeg så ik kan forstå at folk ik indhegner deres have.
    Har selv fået kørt 3 katte ned.
    Og da vi så hentede Mille på Inges kattehjem sørgede vi for og hegne hele haven ind. For nu ville jeg ik ud og samle flere op.
    Og derfor har vi haft Mille i snart 11 år. Det er kun fordi haven blev hegnet ind ellers var hun sikkert også død nu...

• #16   11. nov 2007 Ked af det på dine vegne. Stakkel killinger.

• #18   11. nov 2007 Det gør´ mig meget ondt! R. I. P. lille Molly.

Potetrøst herfra.

• #19   11. nov 2007 ja kan komme med mange små kommentarer men lige meget hvad får det desværre ikk Molly tilbage. ):
    men R.I.P til Molly, for ingen har fortjent deres dyr ska miste livet på den slemme måde. !
    Ville jeg ikk selv kunne klarer så min førstse kat blev en indekat.

Men håber da i ved hun har det godt på den anden side og at det var det bedste for hende. <33 (L)

• #20   11. nov 2007 Hej ..
    Læste lige det med Molly, det er trist når sådan noget sker smiley - men håber hun har det godt , hvorend hun nu er .. smiley

- men vil nu lige sige, (dette er INGEN kritik) men joeg giver *Mega* ret .. Altså, når man bor ved en traffikeret vej så ved man risikoen er der .. Så måtte man jo evt, ha den som indekat eller gøre det sikkert for katten at være der .. det jo lidt synd, gang på gang at miste sin kat på denne grusomme måde :S
    & det er jo ikke altid kattene er ligeså "heldige" som Molly, at kunne komme hjem og blive humant aflivet ..
    - men igen, det er ikke ondt ment ..

RIP Molly .

• #21   11. nov 2007 Hvor er det synd for jer og lille molly. Håber at hun har det godt hvor hun er nu. Masser af tanker og kram fra os.

• #23   11. nov 2007 Mega:
    Al respekt for din mening. Vi bor ved siden af både skov og vej. Den er ikke ret trafikeret, men det hænder nu og da, at motorbøller fræser fordi, fordi det ligger halvvejs på "bøh-landet", så "det sker der jo ikke noget ved".
    Jeg vil langt hellere lade katte leve et udeliv, de lever muligvis et kortere liv end hvis de udelukkende er indekatte, men ikke desto mindre får de rørt sig og oplevet langt mere i deres naturlige omgivelser, end hvis de bor inde.
    Det skal lige tilføjes, at hun og sine to søskende kom out-of-nowhere for snart 3 mdr siden, så de er ikke indekatte og har aldrig været det. Så der var desværre ikke meget vi kunne have gjort. Indhegne haven kunne vi nu ikke gøre, selvom vi fik hittekatte på besøg, det håber jeg du kan forstå.

Til alle andre:
    Tak, for jeres medfølelse. Det varmer!

Mvh.
    Mille

Kommentér på:
Molly ramt af bil og lammet...

Annonce