Molly ramt af bil og lammet... {{forumTopicSubject}}
Jeg blev vækket af min mor her klokken 10.
Hun fortalte, at Molly var helt lam i bagkroppen, og at jeg skulle ned og sige farvel.
Pludselig lysvågen skyndte jeg mig nedenunder og ud foran døren, hvor den lå.
Da jeg kom prøvede hun at rejse sig op på forbenene, men mjavede af smerte, så vi tvang hende blidt ned at ligge igen.
Vores nabo, som er jæger, kom lige hjem fra sin løbetur i skoven, og vi kaldte på ham. Han ville tage den med sig og skyde den i skoven, det var mest humant. Den lille lå stadig i kurven, vi havde lagt hende i, og spandt stille. Nu og da gav hendes bagben et lille spjæt i krampe.
Vi sagde farvel (det var lidt hårdt), og han kørte ud med hende. For 5 minutter siden kørte hans bil ind i indkørslen... så hun har fået fred mens jeg har skrevet dette indlæg.
Hun har været ramt af en bil og har slæbt sig de godt 4 meter fra vejen til vores dør. Hun er blevet ramt af en bil, der er ingen tvivl, hendes kryds var knust.
Hvis jeg er bilist og lige akkurat rammer en kat (de har jo kun ramt hendes bagkrop), stopper jeg for at se, hvad der er sket.
Det er ulempen ved at bo ved vej...
Tak, fordi I læste dette. Jeg ville bare gerne lige... ha' det ud af systemet
I kan kigge forbi Mollys profil, hvis I har lyst:
http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16707
Mvh.
Mille
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Katte: 5 Emner: 25 Svar: 463
Hvor sørgeligt.
R.I.P Molly. Håber du får det godt på den anden side af regnbuen.
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
nov 2006
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 129 Svar: 402
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.398
det gør mig virkelig ondt.
mar 2006
Følger: 27 Følgere: 24 Katte: 4 Emner: 3 Svar: 116
Det er da rigtig træls begge dine 2007 katter døde træls at bo så tæt på en trafikeret vej
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 7 Emner: 43 Svar: 311
R.I.P Molly
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Prisen, kattene betalte, var deres liv, og for den sidstes vedkommende også en smertefuld død. Men den var trods alt så "heldig", at den kunne slæbe sig hjem og ikke skulle ligge et eller andet sted og være flere døgn om at dø.
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 72 Svar: 1.348
Jeg føler virkelig med dig og din familie.
Jeg ved ikke om det er til nogen trøst, men jeg tror ikke bilisten har været ligeglad. Et såret dyr vil forsøge at flygte og det er også det du har oplevet. Molly søgte jo hjem, hvor I fik muligheden for at tage afsked!
De varmeste tanker fra mig til dig!
sep 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 20 Svar: 260
Rigtig rigtig mange gange ØV :o(
R.I.P. Molly og hils min højt elskede Filuka i kattehimlen.
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
Hvil i fred Molly.
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.632
Mille - Håber din kat har det godt på den anden side af regnbuen og at hun får sine kattevinger..
<i>Rest In Peace</i>
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Jeg erindrer en vis efterlysning hvor en person "ikke har nået" at bygge løbegård, og derfor render en stakkels kat nu fortabt rundt et ukendt sted.
Men det er måske helt i orden for visse personer ikke at tage ansvar for kattens sikkerhed, mens det for andre nærmest er en dødsynd?"
Den "person", du refererer til, er en af mine killingekøbere. Familien bor på landet langt fra trafikkerede veje, men de ville alligevel indhegne hele haven. Materialerne til indhegningen var købt, men de nåede det desværre ikke.
Her er der tale om en familie, der bor tæt op ad en trafikkeret vej, og de havde før mistet en kat til trafikken.
<i>Og nej, jeg skammer mig ikke!</i>
Jeg har efterhånden læst så mange indlæg om trafikskadede og -dræbte katte, hvor det er åh så synd for familien, at jeg efterhånden har kvalme af det.
Det er og bliver de familiers egen skyld, og det er tilmed de færreste, der tager ved lære af det, selv om de har oplevet det før, måske op til flere gange.
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 72 Svar: 1.348
Empati koster intet!
sep 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 30
Men så må jeg så også lige sige, at jeg så ik kan forstå at folk ik indhegner deres have.
Har selv fået kørt 3 katte ned.
Og da vi så hentede Mille på Inges kattehjem sørgede vi for og hegne hele haven ind. For nu ville jeg ik ud og samle flere op.
Og derfor har vi haft Mille i snart 11 år. Det er kun fordi haven blev hegnet ind ellers var hun sikkert også død nu...
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 584
feb 2005
Følger: 246 Følgere: 240 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.935
Potetrøst herfra.
okt 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 30 Svar: 319
men R.I.P til Molly, for ingen har fortjent deres dyr ska miste livet på den slemme måde. !
Ville jeg ikk selv kunne klarer så min førstse kat blev en indekat.
Men håber da i ved hun har det godt på den anden side og at det var det bedste for hende. <33 (L)
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 106 Svar: 680
Læste lige det med Molly, det er trist når sådan noget sker - men håber hun har det godt , hvorend hun nu er ..
- men vil nu lige sige, (dette er INGEN kritik) men joeg giver *Mega* ret .. Altså, når man bor ved en traffikeret vej så ved man risikoen er der .. Så måtte man jo evt, ha den som indekat eller gøre det sikkert for katten at være der .. det jo lidt synd, gang på gang at miste sin kat på denne grusomme måde :S
& det er jo ikke altid kattene er ligeså "heldige" som Molly, at kunne komme hjem og blive humant aflivet ..
- men igen, det er ikke ondt ment ..
RIP Molly .
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 6 Emner: 1 Svar: 26
mar 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 31 Svar: 320
Al respekt for din mening. Vi bor ved siden af både skov og vej. Den er ikke ret trafikeret, men det hænder nu og da, at motorbøller fræser fordi, fordi det ligger halvvejs på "bøh-landet", så "det sker der jo ikke noget ved".
Jeg vil langt hellere lade katte leve et udeliv, de lever muligvis et kortere liv end hvis de udelukkende er indekatte, men ikke desto mindre får de rørt sig og oplevet langt mere i deres naturlige omgivelser, end hvis de bor inde.
Det skal lige tilføjes, at hun og sine to søskende kom out-of-nowhere for snart 3 mdr siden, så de er ikke indekatte og har aldrig været det. Så der var desværre ikke meget vi kunne have gjort. Indhegne haven kunne vi nu ikke gøre, selvom vi fik hittekatte på besøg, det håber jeg du kan forstå.
Til alle andre:
Tak, for jeres medfølelse. Det varmer!
Mvh.
Mille
Molly ramt af bil og lammet...