{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

Pelspleje. {{forumTopicSubject}}

Hvad gør man lige, når man er blevet den lykkelige ejer at en kat, som jeg meget gerne vil børste igennem hver uge, og det så er en kamp uden lige, hvor jeg altid går ud af kampen med rifter og bid.
Katten har virkelig brug for for ikke at danne knuder i pelsen, at blive børstet, og den hader det. Det er den mest egenrådige kat jeg har haft nogen sinde. Bare den ser plejeredskaberne, så puster han sig op, og det står skrevet over hele kroppen på ham, kom bare an, du får kamp til stregen.
Han er kun 5 måneder, men meget stor, og har et bid, som kan klippe et kyllingelår over på et sekund.
Jeg har fået ham til at lade være med at bide, for det er for farligt, men så river kan, så meget mere, og han kan sno sig, fra start til slut, og det er bare 5 strøg med børsten, et strøg ad gangen og så ro på, lige indtil næste strøg. Jeg er bange for at han skal få trukket noget ad led i kampen. Findes der katte som aldrig kan få det lært??
Nu har jeg kæmpet med ham fra han var 12 uger, og der er ingen bedring overhovedet.
Jeg tror det hænger sammen med, at han heller ikke er nogen kælen kat, han bestemmer når der skal kæles, og ingen andre. SUUUK.
Gode råd modtages med glæde.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pelspleje.
  • #1   10. nov 2007 start stille når den sover.. Det gjorde jeg og nu ka den godt li det

• #2   10. nov 2007 der findes også sådan en handske som måske kunne være god til at starte med

• #3   10. nov 2007 Ja han er langhåret. Og han kan ikke lide børsten ovrehovedet. Nogen få gange hvor han kigger på mit skød og halvsover og bliver strøget over ryggen, kan jeg lige nå 2 forsigtige tag med børsten, så er han væk, eller så skal jeg holde fast på ham, og så er kampen gået i gang.
    Min anden langhårede, ja han nyder at blive børstet, men han har også en helt anden personlighed.
    Jeg er ret frustreret efterhånden, fordi jeg jo ved hvor vigtigt det er at han får plejet sin pels, for at holden den i orden.

• #4   10. nov 2007 Jeg vil prøve handsken, men synes, at når jeg har brugt den til langhårede katte eller hunde, så bliver den jo ikke børstet i bund. Men kan jno prøve em det er bedre med tilvending, når jeg bruger handsklen.

• #5   10. nov 2007 prøv evt. at snakke med lundkvist som er bruger herinde.. eller kig i rose profil tror jeg det er..

• #6   10. nov 2007 Jeg kender alt til den der frustration. Missi er på samme måde. Vi kan dog godt rede hende henover ryggen og på halsen. Og vi kan engang imellem aflede hendes opmærksomhed, så den ene snakker med hende og kæler for hovedet og den anden forsøger at klippe synlige knuder af på maven.

Desværre har vi så ikke haft hende fra hun var killing og det sted hun tidligere var, har desværre ikke fået vænnet hende til det på en god måde.

Så indtil videre, så tager vi hende til dyrlægen hvert halve år og får hende børstet meget grundigt igennem og fjernet filter. Og så forsøger vi at vænne hende mere og mere til at blive børstet. Det må bare ikke gøre ond.

Men du kan tro, jeg kan forstå dig.

• #7   10. nov 2007 Jeg fik Gizmo da han var 3 år, og han kunne bestemt ikke lide at blive børstet og de forrige ejere havde altid haft en kamp med ham..
    Han bed så snart han havde muligheden for det og han bed hårdt, kløerne blev ligeså flittigt brugt, jeg troede aldrig nogensinde jeg skulle få redt den kat..
    Men efterhånden fik jeg lært ham at kende og så snart han skulle til at bide sagde jeg hårdt NEJ og forsatte han med sit forhavende knipsede jeg ham over næsen ikke hårdt, bare nok til at sige fra.. Det var en hård meget lang kamp.. men i dag har jeg en kat der selv kommer og hopper op på skænken hvor han plejer at blive friseret, nu vil han altså børstes.

• #8   10. nov 2007 Tak alle sammen. Godt at læse at jeg ikke er den eneste med en vanskelig kat. Og ja den med ryggen kan han til dels gå med til, men det er jo mavsen og under benene det altid bliver slemt. Ja det er også et godt råd med 2 min hver dag, så det vil jeg prøve, og dejligt at læse at det kan lykkedes for nogen, eller er det som May-Britt siger omkring dr. dyr, hvis det skulle gå helt galt.
    Jeg tror han betaler prisen sammen med mig, at han ikke er blevet ordentlig præget de første vigtige uger, og som sagt befriede jeg ham jo fra et wc. hvor han sad indespærret da han var ca. 12 uger.
    Han er jo egentlig blevet tam, men på sine egne primisser, og i hans verden er det altså noget bvadr at blive børstet.

Kommentér på:
Pelspleje.

Annonce