{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.227 visninger | Oprettet:

killingefoder..? {{forumTopicSubject}}

Hvad må en killing på 4½ måned få at spise ud over dens tørfoder? Jeg foder ham med killingefoder fra Eukanuba. Om morgenen elsker han at få lidt mælk - men må han egentlig få det? Han tager selv fra drengens tallerkner, hvis han ikke får det i en lille skål for sig selv smiley Lidt fræk er man jo, he he. Men jeg har hørt nogen sige at de slet ikke må få mælk og andre siger at de gerne må få det, hvis de også are har adgang til vand, hvilket han har masser af smiley

Min hund får ris og kogt grønsager, samt kogt kartoffels- og gulerodsskræl blandet i hans tørfoder om aftenen og vil også gere give Lille Mis noget lækkert - er egentlig ikke så meget for dåsemad - hvad også er for voksne katte...

Hvad vil I anbefale??

Hvornår er en kat egentlig voksen??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  killingefoder..?
  • #2   5. nov 2007 Vores katte og killinger får slet ikke andet end deres tørfoder, eventuelt blødt op i vand engang imellem så smagen bliver forstærket.

De trives og de tigger slet ikke, for de er ikke vant til at få andet :o)

• #4   5. nov 2007 Jeg har to hittekillinger. De får tørkost. Og så får de fiskeboller som jeg moser og blander lidt a38 i. Det elsker de, og så holder det samtiddigt styr på deres små maver.

• #5   5. nov 2007 Okay. Det lyder godt. Så må jeg se om jeg kan finde lidt kattemælk et sted eller også må han få lidt fløde, men det har jeg ellers også hørt at de ikke må få..?

Fiskeboller - kan man ikke selv lave det? Tænker på at købe noget fiskefars og så lave små boller ud af og koge det..? Eller skal det var noget specielt lavet til katte?

Er der andet fisk ud over rejer, som han må få lidt af? Jeg stod nemlig i morgen og var ved at ordne noget makrel i tomat til madpakker og han gik da helt basserk (??) og var helt vild efter at få noget af det - men jeg tør ikke rigtigt, for jeg vil ikke have han får dårlig mave...

• #6   5. nov 2007 Jeg plejer at bruge alm hvide fiskeboller (islandske fiskeboller) de lugter værre end arvesynden - men katte elsker det (og hunde oss i.ø)...

Jeg ved ikke om de gider dem hvis du koger dem - aner det virkelig ikke.... Men nu er fiskefars oss rimeligt dyrt er det ikke ? Spørgsmålet er om det overhovedet kan svare sig at lave dem selv ?

• #8   5. nov 2007 Vores gamle kat fik A-38 og tun ved siden af tørfodret..

• #9   5. nov 2007 Kamilla V: Ha ha ha, sikke en morsom kat smiley Sidder og er helt færdig af grin - de er nu bare nogle sjove nogle sådan nogle katte :o)

Jeg er rimelig ny indenfor "ekstra" foder til katte - er vant til hund og hest, som jeg også har smiley Men det er rart at hører fra nogle katte-elskere hvad de må få at spise smiley

Vil der ikke ske noget ved at give ham tun og makrel for eks. når han ikke er så gammel? Han er kun 4½ md. gammel... Og fiskebollerne? Jeg købte idag noget kattemad på dåse - det var til killinger. Troede ikke på at man kunne få det til killinger, men nu prøvede jeg det og han fik kun en kvart del af dåsen. (Den er meget lille..) Han var vild med det og ville gerne have mere, men jeg turde ikke rigtig give ham mere af det, så han fik noget tørfoder, som han spiste lidt af.

Hvor mange gange om dagen skal en killing egentlig fodres? På hans foderpose står der at han skal have x antal gram pr. døgn fordelt over 3 gange, indtil han er 6 md. gammel - Lille Mis spiser faktisk 4-5 gange om dagen, men ikke så meget af gangen. Det passer meget godt med den mængde der står på posen han skal have. Er det okay eller er det for mange gange?

• #12   6. nov 2007 Så'n har jeg det også med min hund, men han får så ikke så meget menneskemad.

Kommentér på:
killingefoder..?

Annonce