{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.103 visninger | Oprettet:

10uger hunkat vs. 24uger ældre hankat! {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg håber virkelig i kan give mig et svar på mine/vores frustrationer.
Som i kan se i vores galleri, har vi vores nu 36 ugers smukke mika misser. Og han trives og er SÅ kælen. Vi fik ham kastreret igår d. 23 Oktober, da han var begyndt at pisse/strinte overalt han overhovedet kunne komme til det.

Nu er det sådan vi idag, har anskaffet os den sødeste lille 10 ugers hunmis (Bella) - og eftersom de skal lære at leve sammen, er de selvfølgelig blevet sat i samme rum.
Vores problem er, at de ikke kan enes - Bella knurre, væser, skyder ryg og slår udefter mika i hvert henseende hun kan komme til det.
Mika er dog forsigtig og går stille og roligt til hende - men han får godt nok hugget sig nogle.

Hvor længe kan der gå før hun finder sig til rette og bliver en glad mis?

Og mika bliver ikke sky af hun behandler ham sådan vel?
det frygter vi nemlig lidt, fordi vi kan ikke komme i nærheden af ham når hun er der smiley

Desuden så når hun er så sky/bange og gemmer sig så er hun ikke så renlig som vi har fået at vide hun er, smitter et af på den anden?

Håber VIRKELIG på jeres svar, vi er dybt ulykkelige!

- Nanna & Carina

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  10uger hunkat vs. 24uger ældre hankat!
  • #1   24. okt 2007 gi dem lige en chance. der kan gå lang tid før de kan sammen. desuden er det ikke okay og købe en killing på 10 uger de skal minimum være 12 uger før de flytter.

• #2   24. okt 2007 For det første så er det meget forkert at købe en killing når den kun er 10 uger !! Den skal være 12 uger, UANSET hvilken race den er... Ellers har den ikke lært at være ordentlig kat. Så dett er sørgeligt smiley
    Men der går normalt lige et par dage hvor de har stress over at have en ny ven. Du kan evt købe Feliway, som får kattene til at slappe af og muligvis tage den nye kat bedre..

• #3   24. okt 2007 Som du/i siger med at de skal være 12 uger, havde vi også fortalt ejeren af, nu vores nye mis, men hun sagde at fordi de skulle vænne sig til hinanden gjorde det ikke noget at de kun var 10 og moderen havde skubbet dem fra hinanden.

Så vi valgte at tage hende.

- Skal tage imod jeres råd, men eftersom vi ikke har haft problemer ellers - ville vi da bare høre om hvordan og hvorledes.

• #5   24. okt 2007 Hos os har vi ingen problemer mere.. Vi har en stor hankat og en hunkilling... Istarten kunne vores heller ikke sammen, men vi gav dem bare tid og nu ligger de sammen næsten altid.. Hun ligger faktisk og dier hos ham...

• #6   24. okt 2007 http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=23006

Her er en god forklaring på, hvorfor killinger skal være mindst 12 uger, inden den forlader moderen.

Men nu har du jo taget hende til dig, så I må give det en chance. de skal nok (med tiden) vænne sig til hinanden.

• #7   24. okt 2007 Tja.. Det er forkert at fjerne killing fra moden når den kun er 10 uger!

Også, alligevel, der er en anden kat i huset, jeg er sikker på at killing kan lære ligeså meget der som af enhver anden kat, bare fordi det er en hankat betyder ikke den ikke kan lære hende noget smiley

I ville da heller ikke sige at jeres mand / far / kæreste .. osv. ikke kan lære jeres barn noget når i ikke er der? smiley

MEn tilbage til sagen smiley
    Giv det lidt tid, så kommer det af sig selv :)..
    Tilvænning er alt det drejer sig om

• #8   25. okt 2007 Carina - Det gør mig ondt at høre at du oplevede sådan en sælger der ikke troede på det du fortalte, og at du troede på hende - for hun havde bestemt ikke ret.
    Samt har solgt hende under falske forudsætninger - renligheden mener jeg :o)

Men de er killinger - i har lige fået hende i dag - det hele er nyt for det lille pus der nok er lidt skræmt over det hele nye sted, nye mennesker og ny stor kat :o)
    Lad hende få fred og ro - bland jer endelig IKKE medmindre det bliver til rigtige slagsmål - hun skal have lov til at udtrykke via kattesprog at hun altså er bange for ham og at han skal holde sig væk :o)
    Hun gør intet forkert - og se, om et par uger er de nok ved at have vænnet sig til hinanden :o)

Og nej, Mika burde bestemt ikke blive skræmt - han er sikkert bare lidt oppe og køre over alt det nye og at I opfører jer anderledes :o)

Lad hende få fred og ro - have et gemmested og lade hende være der til hun selv er klar til at komme frem - og stil så bakken tæt på - samt mad og vand, dog ikke lige op af bakken, det bryder de sig ikke om :o)

De steder hun har haft uheld - vask dem med eddike (evt, rodalon, det skal dog vaskes godt af med vand bagefter da det jo er giftigt kemikalie for kattene), derved fjerne i lugtspor der kunne fortælle kattene at det her er nyt tisse/makeringssted.

Jeg vil skyde på at der ikke går mange uger - hvis i bare lader hende få lov at tage det i hendes eget tempo - spørg ENDELIG hvis der er andet :o)

• #9   25. okt 2007 Mange tak for jeres meget positive svar. Da vi var meget bekymrede om hvordan og hvorledes. De har nu overlevet natten over - men hun er stadig ikke begejstret for ham.

Vi giver det nogle uger - og ser så tiden an. Men hun er ellers en glad og ikke mindst kælen killing. Hvor Mika er mere nysgerrig og vil meget gerne se hvad hun er for en.

Som jeg kan forstå på jer, er det forkert at sælger har givet os en killing på 10uger. Som jeg har skrevet tidligere havde vi forklaret hende hvordan det han sammen, men fortalte at så længe vi var hjemme og vi havde en anden kat i huset - var der ikke noget galt i det.
    Men vil sige, at det ikke gør mig til dårligere katteejer at jeg har taget imod en killing så tidligt, men fordi jeg følte mig i en presset situation, fordi sælger gerne ville af med hende. Og gav så efter.

Endnu engang, tak for jeres svar. Vil selvfølgelig følge op på flere/nye svar.

- Carina (:

• #10   25. okt 2007 Carina - jeg forstår dig kun alt for godt - har selv stået i en lign. situation :o)
    Men hold os da endelig opdateret - og du lyder til at have nogle dejlige katte, der nok hurtigt skan vænne sig til hinanden :o)

Kommentér på:
10uger hunkat vs. 24uger ældre hankat!

Annonce