{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.000 visninger | Oprettet:

Utilpasset kat... hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre med Emma...

Hun er sådan en sød kat, men hun kan bare ikke tilpasse sig her, med alle de andre katte...
Hun holder sig altid for sig selv, og kan overhoved ikke med nogen... kun lige Luci kan få lov til at nærme sig, uden hun hidser sig op, men de havde også samme tidligere ejer...

Jeg har prøvet i 8 måneder nu, at få hende intigeret... prøvet at få hende til at omgåes nogle af de andre, men det er ikke lykkedes...

Hun er meget kælen, men opsøger ikke selv os, fordi de andre er "i vejen" for hende...

Havde lagt mærke til, at hun var blevet meget tynd, og kunne så regne ud, hun ikke engang ville spise hvor de andre var... har fodret hende for sig i noget tid nu og sat hendes skål tættere og tættere på de andres, i håb om at det ville hjælpe, men hun spiser kun, når ingen andre er i nærheden...

Tanken har strejfet mig før, at hun ikke har det bedst her hos mig... at det ville være bedre for hende et sted, hvor hun kunne være alene...
Nu har jeg også opdaget endnu en ting, der gør jeg er tæt på at opgive... fangede hende i at tisse på vores køkkengulv... og da jeg undersøgte det nærmere opdagede jeg hun havde besørget overalt inde i stuen, der er fyldt med byggerod og materialer, så det ikke var til at se, før jeg begyndte at kikke bag kasser og bøtter...
Der er ikke blevet lavet noget derinde pga. pengemangel, så har ikke opdaget det før...
Det er bare så træls, for vil da ikke ha mit hus bliver en stor kattebakke...
Kan så regne ud, hun heller ikke vil gå i bakke, hvor de andre gør mere... hun har gjort det, for det har jeg set... men forstår ikke hun ikke gør det mere...

Så hvad gør jeg...?

Prøver jeg flere ting, eller må jeg indse, hun ikke passer ind...?
Og hvis det er sådan, hvordan kan jeg så finde et bedre sted til hende...?
Det er lidt synd, for hun er allerede blevet flyttet flere gange... smiley

Er bare så ked af det... for hun er sådan en dejlig kat og min samvittighed plager mig vildt. Føler mig som sådan et dårligt menneske... både fordi hun er utilpasset og fordi jeg overveje at finde et andet hjem til hende...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Utilpasset kat... hvad gør jeg?
  • #1   11. okt 2007 Jeg tror faktisk godt selv du ved hvad du burde gøre. Finde et andet hjem til Emma.
    For som du beskriver det, lyder hun da ærlig talt til at være en meget ulykkelig og frusteret kat. Desværre :o(
    Og hun når hun efter 8 måneder stadig ikke trives med nogen af dem, og dert bare bliver værre, ja så vender det nok heller ikke og bliver bedre :o(

Det kan være at det du skal søge til hende er et hjem hvor hun kan gå som ene kælekat (eller max en kat til???) og som kastrat? Hvis hun ikke allerede er det?

• #2   11. okt 2007 Hun er selvfølgelig neutraliseret, øremærket og passet med vaccination... Har fået lavet en ny sundhedsbog til hende, da jeg overtog hende i februar...
    Hun har ikke manglet noget her, men selv det kan ikke veje op for, at hun ikke kan med de andre...

• #3   11. okt 2007 Vil prøve at sætte hende i markedet, og se, om nogen kan tilbyde hende et godt hjem.

• #4   11. okt 2007 Julie - Det lyder som en rigtig god ide :o) Hun er jo heldigvis ikke i risiko gruppen for at ende hos en BYB'er når hun er neutraliseret :o)

• #5   11. okt 2007 Eva... nej for pokker... det ville jeg godt nok heller ikke kunne leve med...
    De katte, jeg har overtaget har jeg sørget for at få neutraliseret...
    Har den holdning, at skal katten ikke ha killinger, så skal den også neutraliseres...

• #6   11. okt 2007 Nu siger du at hun er blevet flyttet flere gange før, inden du fik hende.. Hvor mange gange er det og ved du hvorfor hun er blevet flyttet?
    Jeg synes næsten det er synd hvis hun skal flyttes igen, men hun har det jo heller ikke godt hvor hun er. Hvis jeg var i din situation ville jeg nok overveje om hun måske havde bedre af at få fred? Hvis hun har haft en hård tilværelse og er blevet flyttet mange gange kan hun jo godt have taget skade af det, og måske kommer hun ikke til at kunne trives nogle steder alligevel.
    Selvom det er utrolig hårdt og svært at træffe den beslutning, synes jeg måske hellere du skulle få hende aflivet istedet for omplaceret. Det lyder som om hun har nogle problemer der er meget svære at rette op på, desværre smiley

• #7   11. okt 2007 Jeg syntes nu også at det lyder som en god ide at få hende omplaceret, og i mine øre ( øjne ) lyder det nu ikke til at hun har nogle seriøse problemer, Emma kan simpelthen bare ikke fungerer i en flok, og det er der nu mange katte som ikke kan.... så et trygt og roligt hjem uden andre katte ville være perfekt til Emma ;o)

Og det var ikke for at diskuterer *SS* Mille & fladsnuderne H - katte er solitære dyr og rigtig rigtig mange katte kan ikke fungerer i en flok, det gør ikke at de har et seriøst problem og ville have bedst af at blive aflivet ?? som du kan læse har Emma det fint med mennesker, men hun har et seriøst stort problem med de andre katte ergo er hun ikke minded på en flok, men gerne mennesker ;o)

Så et nyt roligt hjem uden andre katte til Kære Emma

• #8   11. okt 2007 Jeg ved desværre ikke meget om hendes baggrund, men det er fra tidligere ejer, jeg har fået at vide hun er flyttet flere gange... tidligere ejer har købt Emma som voksen...
    Tidligere ejer har vist nok været nr. 3, så dette er 4. hjem Emma har været i.

Hun er meget kærlig og kælen, så hvis hun kom ud i et hjem, hvor hun var ene kat, er jeg sikker på hun vil åbne sig meget mere op.
    Tidligere ejer havde 2 andre katte, og da var hun ikke lige så tilbageholden som hun er her...

Er bare så ked af det, for jeg troede jeg kunne tilbyde hende et godt hjem.
    Tidligere ejer havde slem allergi, og fik at vide fra sin læge, at hvis hun beholdte kattene, kunne kun kun forvente at leve 6 måneder mere... så slemt var det...
    Så skyldfølelsen tynger mig vildt, men vil hellere give hende en ny chance i et nyt hjem, end at aflive hende... for så langt ude er det heller ikke kommet.

Hun har ikke noget problem med mennesker... det der med at få klippet negle og blive redt er hun måske ikke så stor fan af, men det er også de eneste ting ang. os, der kan få hende til at blive mobset...

• #9   11. okt 2007 Julie Malacia - det er meget vigtigt at hun kommer til et hjem, hvor de kan sørge for, at hende pels bliver ordnet. Hvor er det altså synd for hende, hvis hun skal til at flyttes igen - stakkels kat.

• #10   11. okt 2007 Julie - Jeg kan godt forstå det, men jeg tror egentlig hun ville blive gladere for livet, hvis hun kom ud i et godt og blivende 5. hjem, hvor der vel og mærke ikke var nogen andre katte :o)

• #11   11. okt 2007 MayBritt... det hjalp så ikke meget på min skyldfølelse, den kommentar... smiley
    Men jeg er vel bare en dårlig katteejer så...

• #12   11. okt 2007 Julie - Nej du er ikke :o) og lad nu være med at overtolke på de gode råd folk forsøger at komme med.
    Du er jo netop så God en katte ejer at du godt kan indse at katten ikke trives hos dig, og forsøger at gøre det d kan for at hun får det bedre :o)

• #13   11. okt 2007 En god dyre ejer er en som tager ansvar og det er præcis det du gør, og du giver hende chancen, andre ville have været lidt for hurtige med den lilla sprøjte :o( så nej du er en god dyreejer No doubt about that... punktum *SS*

• #14   11. okt 2007 Det må være frygteligt at skulle af med en kat! Det gør det ikke lettere at gode hjem ikke hænger på træerne - de er jo som oftest optaget af andre katte i forvejen.

Som Charlotte skriver ER der altså nogle katte, der ikke har det godt med andre katte. Det bedste der kan ske er nok, at Emma kommer til et nyt roligt, stabilt hjem, hvor hun kan få lov at være "den eneste ene".
    Prøv www.vildkat.dk .Jeg håber det lykkes. Der er jo desværre for mange katte i forhold til antallet af gode hjem til dem.

Forresten, hvis I er ved at renovere huset kan det være med til at gøre hende yderligere stresset, så Feliway (hvis I ikke allerede har prøvet det).

Kommentér på:
Utilpasset kat... hvad gør jeg?

Annonce