halsbånd+chip+øremærke ? :s {{forumTopicSubject}}
Nu ved jeg ikke om det er fordi dyrlægen vil have at vi skal bruge enormt mange penge på vores katte eller hvad?
Men vi har alle vores katte øremærket, og jeg synes det er fint, så havde jeg nogle katte med til dyrlæge for at blive vacc. og så spørger min dyrlæge om de har chip, og jeg siger selvfølgelig nej - for har de ikke. og det siger han at det er godt at have, og jeg siger jo at de er øremærket, om det ikke er nok.
Det synes han så ikke det var. Og han synes jeg skulle give dem halsbånd på..
-Det med halsbånd nægtede jeg , or har haft grimme oplevelser med katte og halsbånd.
Men det med chippen, er det en god idé , eller ville have bare tjene penge på at 'snyde' mig? :S
For øremærket bliver jo mere utydeligt med alderen, men chippen kan jo (i meget sjælende tilfælde) også forsvinde, nu sidder jeg bare og overvejer hvad der er bedst for mine katte, om øremærket er nok, eller om de også skal have chip?
Hvad synes i - er øremærket nok eller ville han bare snyde mig?
maj 2005
Følger: 83 Følgere: 80 Katte: 4 Emner: 162 Svar: 1.567
Racekatte til avl og hvide udstillingskatte = chip er påkrævet
Alle andre:
Katte der ikke kommer ud: Jeg ville vælge chip. Jeg synes ikke øremærkning er pænt, men jo, det er det mest synlige.
Katte der kommer ud: Ville altid vælge øremærkning, for så kunne man se nogen ejede den. Chippen er derfor ikke nødvendig, men hvis man har erfaring med at øremærkningen forsvinder, så ville jeg måske vælge den alligevel.
Så umiddelbart, så nej, chippen er ikke nødvendig.
Og giver dig ret mht halsbånd.
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 13
Alle vores andre katte, som går ude/inde har øremærke intet andet, ved bare ikke om chippen er nødvendig, for alm. mennesker har vel ikke sådan en "chip finder" liggende i skuffen :b ?
maj 2005
Følger: 83 Følgere: 80 Katte: 4 Emner: 162 Svar: 1.567
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 3 Emner: 120 Svar: 957
jul 2007
så der var måske lidt "penge snyd" i min dyrlæge :S ?
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 3 Emner: 120 Svar: 957
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 178
Mange øremærker bliver med tiden utydelige/ulæselige, og der vil det helt klart være lettere at identificere katten med en chip hvis den skulle blive fundet kørt over eller langt hjemmefra.
Min dyrlæge bander af alle de dårligt mærkede katte de får ind. Katte der er mærkede, men mange af mærkerne er så ulæselige at de ikke kan identificere ejerne, hvilket medfører at ejerkatte omplaceres mens der sidder en/flere og savner dem.
I dag har langt de fleste dyrlæger og også falck der samler påkørte katte op på vejene en chiplæser, så jeg vil absolut ikke mene det er spild af penge og chipmærke katten.
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 36 Svar: 262
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 8 Svar: 130
jeg går ind for livrem OG seler!!
En tattoo kan blive utydelig! det er mere reglen en undtagelsen!
en chip kan gå i stykker - f.eks. hvis den blir kørt ned!
Så kan de ikke læse øret - så er der chip
kan de ikke aflæse chip kan de i det mindste SE på øret den har ejer!
halsbånd er ikke et valg for mig! boligselskabet siger SKAL, så de kan se om det er katte med ejere når de fanger vildkatte ind...
sep 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 20 Svar: 260
Min killing skal også steriliseres og øretatoveres om 1 uge. Hun går også allerede med halsbånd, hvis hun skulle komme til at smutte ud.
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 16 Svar: 104
Jeg synes at det burde være lov at katte skulle chippes, det gør det meget nemmere at finde den rette ejer, da en øremærkning bliver utydelig med alderen..
jul 2007
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 16 Svar: 104
halsbånd+chip+øremærke ? :s