{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

Pernille D
Pernille D
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 26

Nøørj jeg er glad (killingerne bliver ikke skudt) {{forumTopicSubject}}

Ved ikke om der er en regel for hvor mange indlæg man må oprette.
MEN, hvis nogen er utilfreds med, uenige i, eller har noget imod det jeg skriver, så skriv det venligst på en pæn måde. Gider ikke det der med at blive angrebet bare fordi der er nogle der er klogere end mig, og viser det meget tydeligt (:

Som i måske har læst i går, skal jeg måske ha' en kat. Min ven har 5 killinger, 2 af dem er afsat. De bor hos hans forældre. Min vens far ville skyde dem hvis ikke nogen ville have dem. Men så fik de endelig fattet at alle fortjener en chance til. Så nu afleverer de dem på internatet. De vil dog ikke betale for dem, så de vil sætte dem udenfor. Ja, meget uansvarligt, men begrænset for hvor meget man kan blande sig. Hellere det end at de bliver skudt! Men har så fået af vide en del om de små pus. De er lidt tilbageholdene, er ikke vant til så meget menneskekontakt, bor indelukket, og noget mere skidt.
Vil nok ik have en af dem så. Har prøvet før, hvad såan et sted kan gøre for en hundehvalp. Min ven siger det ikke har nogen betydning, og at katten nok skal blive tillidsfuld og tam. Men ville bare være så ked af at få en kat med adfærdsproblemer. Så hvis jeg skal have kat (som også skal bo hos mine forældre, også når jeg flytter hjemmefra), tror jeg jeg skal have en fra internatet. Der ser jeg dem også, og de kan hjælpe med at finde den perfekte kat til os smiley Lyder det ikk til at være en bedre ide? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nøørj jeg er glad (killingerne bliver ikke skudt)
  • Pernille D
    Pernille D Tilmeldt:
    jul 2007

#1   13. sep 2007 Der er ikke mulighed for at tage helt over til kbh efter dem.
    De får det bedre på internatet end de ville få hos mig, når der nu er tale om mere end en.

• Pernille D
    Pernille D Tilmeldt:
    jul 2007

#2   13. sep 2007 lundkvist: ja, det burde han! Men nu er det jo lidt for sent. Og der er jo heller ikke beviser, nu når de stadig er i live.

Okay, det er HG heller ikke. Men så må jeg bare se bort fra dem der angriber mig. Alle har lov til at være her. Også dem der ikke har så meget erfaring, og måske er fjolser i andres øjne..

• Pernille D
    Pernille D Tilmeldt:
    jul 2007

#3   13. sep 2007 Jeg tænker da bare at det er godt at de ikke bliver skudt, og de måske får et godt nyt hjem. Og hvis internatet vælger at aflive dem, er det da på en mere human måde end hvis de bliver skudt. men undskyld da.

• #4   13. sep 2007 lundquist
    jeg er helt enig med dig jeg ville melde ham

• #5   13. sep 2007 Pernille - Jeg er ked af at du har oplevelsen er ubehagelig herinde, men jo, nogle er måske lidt grove i deres tale, uden at tænke videre over situationen.

At killingerne kommer på internat, gør nok ikke at de overlever, men bliver aflivet på en mere human måde end skydning.

Da har været imod skydning fra starten af, men har desværre ikke haft de midler til at undgå det, og det har heller ikke været dig der har skullet bestemme det.

Jeg synes, trods alt, at de vil have en lille smule større chance når de kommer på internat, det er dog langtfra sikkert at de overlever..

Mon du har snakket med ham manden om at få sterillliceret sin hunkat... ?? Så vil han jo kunne undgå at få flere uønskede killinger..

• #6   13. sep 2007 kunne du ikke lige smide et link til det andet indlæg du oprettede i går..

• Pernille D
    Pernille D Tilmeldt:
    jul 2007

#7   13. sep 2007 http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=27508

Jo jeg har nævnt det. Tror de vil gøre det. Håber jeg godtnok!

• #8   14. sep 2007 Tjaeh, jerg ville heller ikke købe/overtage en killing fra sådan nogle vilkår..
    Jeg synes det er fint at de kommer på internattet, om de så bliver aflivet der eller får et nyt hjem, det er jo ikke til at sige.. Man må håbe på det bedste.. Har da aldrig oplevet/hørt om at dansk dyreværn f.eks. bare afliver dyr uden at give dem bare en lille chance for at få et hjem, selvom jeg ved at mange dyrlæger osv gør det...

• #9   14. sep 2007 Jeg forstå godt at du er lettet over at de bliver sat på et internat - godt nok bliver de ikke afleveret direkte - men bare at vide at der på den anden side af døren er sagkyndige mennesker til at tage sig af dem er bedre end et jagtgevær....
    Om de bliver aflivet eller får en chance er der ingen af os herinde der kan svare på da det er forskelligt fra internat til internat ....
    Men jeg kan godt følge dig i at du er lettet...

Og nu er kuldet engang født - så der er ikke så meget man kan gøre....

• #10   14. sep 2007 Tjaa, så kommer det jo lige an på hvad han sætter dem udenfor i og hvornår...................

Hvis det er en papkasse, så er der store chancer for at de slipper ud af den og løber forvildede rundt på kørebanen og bliver kørt ned eller blive væk og sulter ihjel smiley

Han kunne jo også være så "smart" at aflevere dem i løbet af natten i en kattetransportkasse, og så når personalet næste morgen finder dem er de frosset ihjel......

Han er da noget af det mest uansvarlige jeg nogensinde har hørt om! Vil du ikke godt fortælle ham at man altså ikke bare sætter nogle killinger ude foran et dyreværn, for så at krydse fingrer for at de bliver fundet inden der sker noget alvorligt? han må sgu være sit ansvar voksent og betale de kroner nogle aflivninger koster. For hvis han bare lader dem gå for lud og koldt vand er en kugle for panden næsten at foretrække (men stadig valget mellem pest og kolera)

• #11   14. sep 2007 Jeg synes om Cemile også at det er pest eller kolera. Der var sidste år en person som havde sat sin kat udenfor Inges Kattehjem og i løbet af natten var katten død. om det var stress, desperation, skræk eller kulde, er ikke til at vide. Men det er dyrplageri så det batter.

Hvis han har råd til at holde kat, og råd til at have et våben til at skyde dem med, så kan han vel også finde snollede 300 kroner og få afleveret dem i åbningstiden? Eller han kan spille helt og aflevere dem i en papkasse og sige at han fandt dem sådan... Så koster det vel heller ikke noget, når det ikke er ens egne.

• #12   14. sep 2007 Zelda - Nej, ikke lige..

• #13   14. sep 2007 Eva ikke lige hvad? :o)

• #14   14. sep 2007 Øh, koster mere at spille helt tror jeg. .har glemt det, hehe

Kommentér på:
Nøørj jeg er glad (killingerne bliver ikke skudt)

Annonce