781 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
26 Svar

19. maj 2007 Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
Korthåret MCO Korthåret MCO
Denne kat er til salg på DBA :
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51490671
0 synes godt om
maj 2005
Følger: 83 Følgere: 80 Katte: 4 Emner: 162 Svar: 1.567
Hmm..
Fup og svindel..
Om det er dem der fupper, eller om de er belvet fuppet må de selv ligge og rode med..
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.220
Det er sq da billigt. Og de har sikkert set begge forældre der GARANTERET var ÆGTE mainecoon.
Så hvorfor lave grin med den, bare fordi den er korthåret ?
Ironi ER brugt i dette indlæg!
maj 2005
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Katte: 7 Emner: 28 Svar: 495
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 73 Svar: 463
dec 2006
Følger: 60 Følgere: 59 Katte: 4 Emner: 15 Svar: 211
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
han kostede sølle 1400kr.
min veninde har en tro kopi af shabe som os har været udstillet osv hun gav kun 700kr. begge vores katte kunne vi vide var 100% ægte main coon og så var de billigere hehe.
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 8 Svar: 130
hvornår forskår folk at katten er KUN en racekat idet der forevises Felis Danica stamtavle!!!
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
jul 2006
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Til Helle:
Jeg ved godt jeg ikke kan ændre din mening og det er helt ok, men jeg vil alligevel lige kommentere dine argumenter:-)
det er RIGTIGT at mange skriver at de har fået katten uden stamtavle, for så kunne de få den billigere osv.
Men jeg vil egentlig gerne se BEVISER på, at de KUNNE få den stamtavle....jeg tror nemlig det er LØGN.
For ser du, en kælekat med stamtavle koster hos mig 5000 kr. trækker man prisen for stamtavlen fra...ja så ser regnestykket altså ikke ud som følger:
5000 - 175 = 2000.
Kan du se min pointe?
dec 2004
Min pointe er:
At når du trækker prisen for en stamtavle fra prisen på killingen, kan beløbet ikke blive mindre end 4825 kr
Måske jeg heller ikke udtrykte mig korrekt.
HVIS man som køber får lov at "frasige" sig stamtavlen...ja så er man havnet hos en opdrætter der enten ikke har sat sig ind i reglerne, eller hos en opdrætter der er skrubbelløs og totalt blottet for anstændighed....eller hos en BYBér
dec 2004
Jeg mener: AT hvis en opdrætter normalt tager 5000 kr for en killing, så kan den altså ikke blive billigere end 4825 kr, hvis køber ikke vil have stamtavlen med...for 175 kr det er hvad en stamtavle koster.
Så hvis en anden opdrætter sælger sine killinger for 3500 kr og køber ikke vil have stamtavlen med, ja så koster killingen jo 3325 kr.
Jeg pointerer lige....stamtavlen SKAL følge katten
maj 2005
Oversættelsen burde have været bedre i sin tid
Og Helle H, du kan ikke købe en racekat og vælge ikke at få stamtavlen med.. Længere er den ikke.. Hvis det skulle ske, at man rent faktisk har det valg, så skal den opdrætter meldes og ud af opdrætterverdenen så hurtigt som muligt, da det er et brud på reglerne..
Derfor er min konklussion: Dem der skriver de har valgt de ikke vil have den med kan være:
1. LØGN, de har aldrig fået tilbudt den.
2. De er blevet snydt, da stamtavlen slet ikke eksisterer.
3. de har selv smidt den ud efterfølgende, og det er så fair nok. Den slags dumhed kan man nok ikke kæmpe i mod
Og en helt anden ting.. Der er noget der hedder en standard inden for MCO.. Ja, de kan se vidt forskellige ud, selv om de har stamtavle, men det er fordi der har været nogle opdrættere inde, som bare har avlet noget tilfældigt frem, og har solgt det videre til avl.. det smadre en standard fuldstændigt..
Det er f.eks. den type som kommer ind i opdrætterverden og er der et par år, for det var egentlig ikke noget for dem alligevel.. Og de har ikke rigtig sat sig ind i noget som helst, og de har da bare købt løs i billige halvvoksne katte.. Tilgengæld er de da så meget med, så de har fået et stamnavn og er medlem af en klub..
Men hvis man fjernede alle de mco'er herinde der ikke fysisk havde en stamtavle, så ville man forhåbentlig kunne se en rød tråd igennem dem alle..
Desværre bliver de nok aldrig sorteret ud.. Og det er synd, for folk kommer aldrig til at kunne gå herind og se lige præcis hvordan en racekat inden for Maine Coon ser ud..
dec 2004
Jeg har en STOR bøn.
Vil du (og andre af samme mening som dig) ikke godt komme til den erkendelse, at I IKKE har den samme viden omkring racen, som mangeårige opdrættere af MCO har.
Vil I IKKE GODT komme til den erkendelse, at uanset hvilke argumenter i fremkommer med, vil I ikke få ret i jeres anskuelser af emnet, for i HAR IKKE den nødvendige VIDEN.
Jeg skriver bønnen fordi, det efterhånden er blevet frygteligt enerverende at læse jeres gentagne postulater.
Som:
Jamen der hvor jeg købte den sagde de den var ægte....
Jamen min har tufser på ørerne..............(hmmm det har bimser også, vi plukker dem, men når de ikke er plukkede, er mine bimser så MCOér??)
Jamen min kat har også busket hale....
Jamen min kat har stor pelskrave....
Argumenterne gælder ikke..........der er kun et bevis og det er stamtavlen.
jul 2006
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 27 Katte: 8 Emner: 72 Svar: 573
Opgav faktisk at læse alle indslagene.....
OG vil ikke gå ind i diskussionen om hvorvidt denne kat er ægte eller ej.....for der findes mainecooner som jeg personligt syntes meget lidt ligner mainecooner i deres udtryk og hvilken hara stamtavle???
Vi har da et par stykker i vores flok som er meget lidt pelsrige og hvortil killingekøbere har spurgt hvorfor de ikke havde mere pels!!!!
Se nu vores Golden Eye....nu er han endelig ved at få mere pels - men han bliver ganske givet aldrig en hårbold som fertil hankat og måske endda aldrig. En af hans killinger er også meget lidt hårrig....men har tilgengælde - syntes jeg et fint mainecoon udtryk allerede....så....
Og se på Ice Man fra Sebasco - den hvide han af deres....han svømmer heller ikke i pels men er faldet heldigt ud i sit udtryk og størrelse....
Knus Anna
maj 2005
Og om typen ændre sig med årene, ja, det er lidt forskelligt.. Lige MCO er ikke den racestandard jeg er mest inde i, så skal ikke kunne sige om den har ændret sig så voldsomt som du får det til at lyde som.. men alle racekatte har en nogle forfædre, som har sat standarden, og i sidste ende burde de ligne dem..
jul 2006
Jeg er ikke i tvivl, jeg har 3 katte med stamtavle og så har jeg en, der ikke har og jeg kunne aldrig drømme om at kalde ham for andet, end det han er: en blanding. alle mine katte er dejlige, men hold da op, hvor er der stor forskel på at købe hos en BYBer (stor fejl selvom katten er dejlig) og en registreret opdrætter. Hatten af for alle jer, som gør et stort stykke arbejde.
maj 2005
Så når man ser sådan en MCO som man tænker, hvordan kan det overhoved være det, så skal man bare håbe at se stamtavlen er lukket og katten er neutraliseret..
Og hvis man så gerne vil lave kuld som skulle være MCO, bare uden stamtavle, kan man så ikke vise opdrætterne den respekt at bruge katte som rent faktisk repræsenterer MCO racen flot, i stedet for at bruge nogen som man en gang har fået at vide da godt kunne ligne, hvis man så den i halvmørke på en god hårdag..
Så ville folk ikke gå rundt og tro at man kan få en korthåret Maine Coon.. Det næste bliver vel at den bliver haleløs..
Eller en Sphynx med pels..
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 27 Katte: 8 Emner: 72 Svar: 573
Men maine coon katte er ikke de eneste som bliver solgt ud, uden at være neutraliseret.....jeg kender til flere racer, hvor killingerne sælges for en god pris over 3500.- og da kun med lukket stamtavle!!!!!!!!!
Ang. MCO typer....tja....så har looket flyttet sig en hel del - selv dommerne er ikke enige om hvad det mest "korrekte" look er !!!!
anna
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
Linket var ment som en oplysning til de brugere af KG der forelsker sig i racen, der endnu ikke har den store kenskab til den, så de ikke bliver snyt af sådanne en annonce.
Jeg syntes selv at en kat med stamtavle var meget dyrt, derfor valgte jeg dengang at købe mine uden stamtavle.
MEN jeg har nu kontakt med en hel del opdrættere og har fundet ud af at der faktisk er mange udgifter forbundet med at opdrætte med tavle, hvilket jeg syntes klubberne burde gøre opmærksom på.
En af de citater der oftes er i bøgerne når der nævnes stamtavle er at den KUN koster 175kr. de andre udgifter er ikke nævnt og så er det man tænker 1500kr for en uden og 3500kr for en med. der er mange tavler i de 2000kr.
Dette må bestemt ikke opfattes som en hån mod opdrætter, for jeg nære stor respekt for jer og jeres avelsarbejde. Men det er sådan mange af os uerfarne første gangs køber engang tænkter.
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 22 Katte: 2 Emner: 131 Svar: 1.287
Jeg ved snart ikke om det er sælger eller køber af denne kat der er det største fjols...
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
Men i mange af de bøger, hvor man kan læse om det at anskaffe sig en race kat, er disse ting ikke nævnt, kun at stamtavlen koster 175kr, Det er der jeg mener at der burdes oplyse om hvad folk betaler for.
Jeg skriver netop også at jeg har stor respekt for jeres avelsarbejde.
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Hmm, og står der nogen steder at den ikke har tavle/har tavle? Eller er jeg blind?
Ooog, det kunne jo godt være en uheldig formulering. At en der ikke udtrykker sig så godt skriftiligt prøver at fortælle at han er ret korthåret for standarden?
Eller bare snyd og fup....
Korthåret MCO