Kat utryg om dagen {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg adopterede for et år siden den skønneste MaineCoon, han er det herligste MEN..
Han er desværre meget nervøs, især i dagtimerne.. Selvom vi lige har siddet og nusset, så kan han pludselig springe op og være skræmt, uden grund.. Han kommer pænt og hilser på folk, kræver deres opmærksomhed faktisk, men laver de bare en forkert bevægelse så fare han sammen.. Især i de lyse dagstimer
Han er min kat, ligger ved mig og putter, sover gerne med hovedet på puden og kommer kun når jeg kalder, men nogle gange når jeg kommer gående bliver han bange og flygter som om jeg er ondskaben selv.. Jeg har aldrig hverken råbt eller skældt ham ud, da jeg fra start har observeret han er lidt skræmt..
Han var udekat i sit gamle hjem, her vil han nogle gange også gerne ud et par timer, men helst sammen med mig, han tør ikke rigtig selv.. Det skal også være i aftentimerne da han er meget bange om dagen.. Ellers ligger han gerne i vinduet om natten og kigger ud..
Jeg kan mærke, at jeg er så bekymret for, om han nogensinde falder ordentligt til, jeg må indrømme, at jeg da bliver lidt trist over, at han nogle gange stadig kan være bange for mig.. Han er ikke en aggressiv kat og kunne aldrig finde på at bide eller kradse, men jeg er virkelig bekymret for, om han trives..
Er der andre der har prøvet, at det tager 1+ år før katten er tryg i hjemmet og er faldet til?
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
sep 2017
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 8
Han er derfor 6 år her om nogle måneder og er i sin tid fra en registreret opdrætter..
sep 2017
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 8
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
Giv ham tid. En vej til en MCO's hjerte er godbidder. Find noget han eeelsker. Giv ham det af og til i dagtimerne, så han lærer at der hygges sammen med dig.
Prøv evt. at lure af om der kommer fremmede katte i haven, han kan se. Eller om der er larm i dagtimerne, der ikke er der om aftenen.
Og tillykke med den første Maine Coon. De er dybt vanedannende.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Jeg har tidligere haft en kat, ja endda fra killing, men det at hans bror og nok også mor, var efter ham og han derfor hver dag når opdrætteren skulle på arbejde, var alene på soveværelset, gjorde at han altid følte sig bedst tilpas der, og var hverken til børn eller gæster, kun få personer kunne komme tæt på ham.
At han var for sig selv så meget var ikke godt, men alternativet var heller ikke godt, han var fyldt med sår, mest på øre og nakke, og han var også den mindste af 3 killinger.
Selv når jeg var alene med ham, sprang han afsted ved pludselige lyde, feks nys og hosten, eller hvis jeg gik for hurtigt og tæt forbi ham, eller når jeg tog overtøj på,,, men ellers var han en skøn og kælen kat.
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
bare en dråbe i hans vand hver dag.
det kan nemlig hjælpe ham med at finde ro i sig selv
bruger det selv til min Pyrus. han har nemlig lidt svært ved at finde ro. men det hjælper med dr bach
Kat utryg om dagen