Persers hjørnetænder og hvornår kom jeres i løbetid? {{forumTopicSubject}}
Hej, min søde perser, Ellie, er 9 mdr gammel, og har nogle gange et sært udtryk i ansigtet. Det har den fordi dens ene hjørnetand i undermunden er blevet ret lang, og så tanden nogle gange sidder over overlæben.
Vi fik den billigere, fordi dens lille kranie er skævt. Dyrlægen sagde at vi skulle holde øje med dens tænder. Vi må nok få tanden revet ud. Jeg vil bare høre om andre har oplevet lignende?
Det er også som om der er to tynde tænder ved siden af hinanden. Altså to hjørnetænder. Men det er lidt mystisk. Som om at mælketanden ikke er faldet ud, men at der bare er kommet en ekstra tand. (man kan se et billede af dens mund med tanden fremme, på det sidste billede i profilen.)
Og en anden ting. Hvornår kom jeres hun-perser i løbetid? Og hvordan oplevede i det? Ellie har en meget tynd stemme, så jeg kan næsten ikke forestille mig, hvordan det må lyde, når den kommer i løbetid.
Planen er at få den steriliseret og i samme omgang få trukket tanden ud. Måske lidt for vildt på en gang...
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 803 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.275
Mine katte har været 5+ måneder ved første løbetid. Den ældste omkring et år.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.118
Bare hun er levedygtig, og i har indstillet jeg på de ting som kan følge med, så er alt godt, jeg har selv haft en lille kat født med fejl, men hun var en fantastisk kat, desværre blev hun ikke så gammel.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 740 Katte: 13 Emner: 709 Svar: 7.986
voksne helt hen i vejret. den øverste pressede den nederste helt vildt - ud af.
dyrlægen valgte at fjerne den øverste. men han burde havde fjernet begge to. for han havde i de 14 år jeg havde ham, problemer med at samle mad/tørpiller op. han var helt skæv i undermunden.
feb 2018
Følger: 6 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1
Jeg har bestilt tid til dyrlægen til både sterilisation og tandudtræk. Gisp. Allerede om en uge. Håber det går godt og den hurtigt er frisk igen og ikke ændre personlighed.
Er det noget med at den skal have en skærm på bagefter? ??
jul 2008
min gør det aldrig med mindre der er en større risiko for at der kan ske noget
fx havde min Kalle krave på da han blev sterilisede - hans sidste sten lå i buen så han blev skåret op.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 803 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.275
Jeg undgår helst krave, hvis jeg kan. Jeg har kun brugt krave en enkelt gang, og det var, da en af mine katte måtte have fjernet en klo. Hun bed de to sting op hele tiden, så hun måtte den besværlige vej. Bodystocking dækker jo ikke rigtig poterne.
jul 2008
syntes at man stresser katten mere end nødvendigt.
Persers hjørnetænder og hvornår kom jeres i løbetid?