879 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Livmoderbetændelse - Opdateret ! Livmoderbetændelse - Opdateret !

Jah, lavede dette indlæg igår: http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=26103

Der var mange der gerne ville høre hvordan det gik, hvilket jeg er meget glad for.. smiley
VI har lige været hos dyrlægen.. Hun har fået det meget bedre idag, har været meget ude og spist meget.. Men vi havde bestilt en tid igår, og var så afsted.
Dyrlægen sagde, at hun ikke havde feber, og at hun virkede kvik nok.. Så nu er hun på antibiotika pencilinkur, og hvis ikke hun får det bedre af det, ska hun sterialiseres (staves?), hvis vi har penge nok til det.. Ellers ska hun aflives. smiley
Men dyrlægen mente, at det ikke var akut livmoderbetændelse,. Måske noget begyndende noget, men det kunne pencilinen gøre noget ved..

Så håber virkelig hun får det bedre, hun er hvertfald træt nu, for køreturen var ikke det hun syntes bedst om.. Hehe.. smiley

Er glad for så mange har hjulpet til, og kommet med råd og vejledning.. HVa skulle vi gøre uden jer på Kattegalleri? smiley
Tak for hjælpen, og tak for bekymringen til Ronja.. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Livmoderbetændelse - Opdateret !
  • #1   6. aug 2007 Hvor er det godt at hun har det bedre, og at det ikke var mere alvorligt end det er!

Men hvorfor aflivning, hvis I ikke har råd? Kan I ikke få kredit?

Det staves sterilisering eller neutralisering (sidstnævnte kan bruges både om hanner og hunner).

God bedring - og tag nu ikke livet af hende, fordi I ikke har penge nok. Det er livet for værdigfuldt til!

Poteknus herfra.

• #2   6. aug 2007 Jah, men min mor er på SU, og vi har ikke særlig mange penge i forvejen.. Jeg synes også det er synd.. Vi har haft hende i 6 år, og kan ikke undvære hende.. Men det siger min mor vi skal, hvis hun ikke bliver bedre.. smiley

• #3   6. aug 2007 Det koster lige omkring kr. 1.000,- at få sin kat steriliseret, og det er ofte inkl. øremærkning. Men det er forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge..... Mon ikke I kan få kredit, eller en afdragsordning?

• #4   6. aug 2007 Rigtig god bedring til katten! Jeg håber anibiotikakuren hjælper!

Bliver man frosset for at skrive noget om økonomi? (Nå, det finder jeg så ud af). Killinger og/eller p-piller er jo alligevel dyrere i det lange løb, så jeg forstår ikke prioriteringen. Og det er jo da synd og usundt for katten at gå fertil rundt. SU eller ej, så synes jeg under alle omstændigheder, at det kunne være en ide at spørge dyrlægen, om en afdragsordning til neutralisationen.
    Og hold da OP, hvor vil det være synd for en teenagepige at skulle miste sin kat pga. forældres økonomi!

• #5   6. aug 2007 vi gav 1200 for at få steriliseret missemor. og da vores gamle kat sku aflives (grundet sygdom) kostede det 1000kr. selvfølgelig er priserne ik ens hos alle dyrlæger, men hvis prisforskellen kun er de 200 som her hos os, er det vel vær at overveje om man ik ku finde de sidste penge, så den kan fålov at leve videre. bare en tanke herfra:)

• #6   6. aug 2007 Pt. er vi begge ledige og har ikke mange penge at gøre med. Men heldigvis har vi en opsparing at tære af - og det bliver der, for kattene skal i hvertfald til dyrlæge, hvis der er brug for det. Det må være et spørgsmål om prioritet. Og man kan få afdragsordninger hos de fleste dyrlæger, har jeg hørt.

• #7   6. aug 2007 Har snakket med min mor, og hun siger, at vi selvf. skal få hende steriliseret, hvis det kun er det der skal til.. Hvis hun skal opereres yderligere, siger min mor, at hun ikke har råd.. smiley

• #8   6. aug 2007 ville gerne betale mere i skat hvis dyrelægen også blev gratis *SS*
    det hjælper at ha en rigtig god dyrelæge som har forståelse for at penge er ikke noget der hænger på træerne ,,,, vi her hjemme er oxo på SU såååå det er ikke penge vi har flest af men vores dyrelæge er god og de ved at pengene kommer så kan vi ellers betale det vi har råd til når vi har råd ,,,,,

• #9   6. aug 2007 Love Buddi og Lille:
    Det er da dejligt at høre, at katten kan blive neutraliseret!
    Nu ved jeg ikke hvilken dyrlæge I vil bruge, men der er i hvert fald en dyrlæge, man absolut skal undgå, så tjek dyrlægens navn på nettet.

• #10   6. aug 2007 Han hedder vist nok Anders Mikkelsen, mener jeg nok.. Det er hos MidtVest dyrehospital (tror jeg nok det hedder) i Herning..

Hvem er denne dyrlæge ?

• #11   6. aug 2007 Desværre må man ikke skrive hans navn her, så jeg sender lige besked til dig over BC.

• #12   6. aug 2007 Når først missen er steriliseret,er der meget sjældent problemer bagefter.Men en livmoderbetændelse vender ofte tilbage,så det vil være det bedste for missen og jeres pengepung at få hende steriliseret nu.

Kommentér på:
Livmoderbetændelse - Opdateret !

Annonce