{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

Kaster op {{forumTopicSubject}}

For et par dage siden lagde jeg et indlæg ind omkring min nye killings mave rumler, især når han lige har spist.
Han er begyndt at kaste op, først tænkte jeg om det er orm, men der er ikke orm i opkast. Jeg kontaktede dyrlægen som mente det var stress over flytning og forklarede hvilket skånekost jeg skulle tilberede til ham, men nu næste problem; han vil intet spise. Han har ikke spist hverken igår eller idag, og jeg har simpelthen prøvet med alle mine talenter og tilbudt ham det lækreste af det lækreste og der er bare inen ting at gøre. Han har tabt 60 gram siden i torsdags og det finder jeg skræmende meget for en lille killing der i forvejen kun vejede lidt over 500gram. Jeg har kontaktet dem der hvor jeg har købt ham og de siger bare at det forstår de ikke for normalt er han meget madglad. Hvad i alverden gør jeg?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kaster op
  • #1   5. aug 2007 Undskyld mig ...har du købt en killing på KUN 500 gr ??

Håber det er en tastefejl.

• #2   5. aug 2007 Dyrlægen sagde jeg skulle se tiden an til mandag fordi han bare mener det er stress, men jeg tænker at det stress da snart må ophøre. Han gider ikke rigtig lege, men jeg får at vide det er fordi han er hæmmet pga. han er døv.

• #3   5. aug 2007 Nej det er rigtig nok da vi kom hjem med ham vejede vi ham, og der vejede han 523 gram. Opdrætter siger det er fordi han er blevet afvist af hans mor siden han var lille og er flasket op. Da jeg kom havde de også lige dryppet ham mod lopper i nakken hvilket han er alt for lille til så jeg gik ud og vaskede det af ham. Men jeg begynder at synes der er noget meget lumsk ved det hele. Da vi kørte hjem med ham i bilen opdagede jeg en loppe der kravlede på ham, så jeg ville gennemgå ham for lopper da vi kom hjem og fjerne det så han ikke smittede vores anden kat, og der pillede jeg ialt 27 lopper af den lille fyr.

• #4   5. aug 2007 Det var også min reaktion da vi kom hjem og jeg vejede ham, kunne selvfølgelig se inden at han var tynd. Da mine hitte killinger var 8 uger var de oppe og runde de mellem 800-1000gram.
    Alle siger jeg skal levere ham tilbage, men så grum vil jeg ikke være.

• #5   5. aug 2007 Nu var det vel hverken alder eller vægt dette spørgsmål gik på?
    Jeg ved desværre ikke nok om killinger til at kunne hjælpe. Ville ellers gerne uden at komme med ubrugelige spidse kommentarer omkring størrelse og alder...

• #6   5. aug 2007 Har lige varmet dåsemad, han er igang med at spise:-)

• #7   5. aug 2007 Det er godt at han er i gang med at spise, da katte der ikke spiser i flere dage kan udvikle fedtlever.
    Det er derfor vigtigt hvis man oplever at katten ikke spiser i max 2 dage, at man tager dem til dyrlægen, for fedtlever er ikke at spøge med.
    Det er også derfor man ikke kan tvinge en fx. kræsen kat til at spise bare ved at lade foderet stå - for katte er ikke ligesom hunde der spiser når de bliver sultne nok. De er stædige, og oven i det, så ja.. Så udvikler de den omtalte fedtlever.

Det er dejligt at han er begyndt at spise lidt, men jeg synes alligevel at jeg ville tage ham afsted til dyrlægen.
    En kat der kaster op og ikke spiser, er for mig et klart tegn på at der er et eller andet som det ikke skal være.
    Og 500 gr for det lille myr da I fik ham? Hold op manner.. Tror I skal være mere opmærksomme end som så.. Han kan ikke være særlig gammel, og måske endda også fejlernæret.
    Uuuh hvis han var min killing røg han afsted til dyrlægen på mandag (hvis han da er begyndt at spise og drikke! - Ellers i dag)

Held og lykke med ham. Og undskyld min roman. Har vist lidt af et problem med at fatte mig i korthed. ;0)

• #8   5. aug 2007 Det lyder bestemt ikke godt med ham. Jeg tror ikke det bare er pga. flytningen til dig. Jeg tror desværre, du har købt en syg killing - og en killing, som er kommet alt for tidligt fra sin mor.

Hvis du vælger at beholde ham, synes jeg du hurtigst muligt, skal tage til dyrlæge med ham. Du skal også være opmærksom på, at han evt. kan fejle noget, der kan smitte din anden kat.

Kommentér på:
Kaster op

Annonce