{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
816 visninger | Oprettet:

FORL - progressivt?? {{forumTopicSubject}}

Jeg var lige til sundhedseftersyn og vaccination med terrassevogteren forleden og han fik for - måske et halvt år siden fjernet 2 tænder og konstateret FORL. Jeg ved godt at det bliver dyrt og jeg ved at der skal flere tænder ud, men alt så fint ud og der er ingen tegn på tandpine.

Hvor hurtigt fremskrider denne sygdom egentligt? Det er en ældre herre - vurderet til 7 år - min vurdering 9-10 år.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FORL - progressivt??
  • #1   3. sep 2018 Mon ikke det er forskelligt fra kat til kat? Har en der har fået fjernet 4 tændet men ved sidste eftersyn, skulle der ikke fjernes nogle tænder smiley Hun går til tandtjek hvert halve år

  • #2   3. sep 2018 Det er meget forskelligt fra kat til kat - fx er min Tarzan 3 år nu og han har fået fjernet 13 tænder, han fik det konstateret allerede kort efter vi fik ham som 7 mdr gammel.

    det kan gå langsomt, ligge helt stille eller gå meget stærkt. Vi gik fra det så fint ud til 13 tænder ud på bare 6 mdr. lige nu ligger det stille igen, så vi håber at det fortsætter, så han ikke skal miste flere tænder.


  • #3   3. sep 2018 Jeg tror der er stor forskel, mine katte har hver gang fået fjernet de tænder hvor der var tegn på FORL, men begge to fik 3 operationer det sidste år, og der var fra 1-4 mdr mellem de sidste operationer, hvor der de første år var mellem 6 og 12 mdr mellem.
    Min dyrlæge gav mig hver gang et ca tidspunkt til næste operation, og hun er før blevet forbavset over hvor hurtig det gik, at de tænder som der ingen synlige tegn var ved sidste op og røntgen, og næste gang var de helt tossede.


  • #4   3. sep 2018 Når man googler FORL så er der ikke nogen facitliste for om alle tænder bliver angrebet eller hvor lang tid Processen tager, så det, er vis meget individuelt, desværre.
    Du kan i princippet være heldig at der ikke er flere tænder der bliver angrebet og at han vil dø af alderdom uden yderligere operationer af tænder, men det kan også ske at FORL ligger i dvale et par måneder eller mere og så pludseligt angriber resten af tænderne. Det er noget skod der er uforudsigeligt smiley


  • #5   3. sep 2018 Det er meget forskelligt

    Jeg har to katte med den sygdom og to meget forskellige grader og forløb

    Den ene mistede næsten alle tænder på under 1 år.

    Den anden fik 6 tænder trukket ud i december sidste år. Ingen tegn på det siden


  • #6   4. sep 2018 FORL findes ved tandrøntgen. Angrebne tænder skal naturligvis ud, da de hiver tandpine. Det er ofte en god ide at fjerne tænder, der er under mistanke for at udvikle FORL ved samme lejlighed, da fuld bedøvelse ikke er noget, man bør udsætte en kat alt for tit.

  • #7   6. sep 2018 I dag har jeg tegnet en slags forsikring hos dyrlægen, der betyder at jeg får rabat på tandrensning, foder mm. 105 kr. i måneden. Gratis vaccination, en gratis valgfri kons og diverse andre ting.
    Det løber jo hurtigt op, Virbac er ikke billigt når der pludseligt er flere der mener at de skal have det smiley


  • #8   12. sep 2018 Der er nu gået en et par uger siden sundhedseftersyn og jeg har en svag mistanke om tandpine!
    Kan det gå så stærkt????


  • #9   12. sep 2018 Ja, det kan gå ret stærkt

Kommentér på:
FORL - progressivt??

Annonce