{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

Slag på drægtig mave, skade? {{forumTopicSubject}}

Hvor hårdt et slag kan en drægtig kats mave klare?
Jeg spørger fordi jeg har et badekar, og det hopper Desse op i ind i mellem.. For det meste går det fint, men i dag mens jeg var på toilettet, så jeg ar hun ramte kanten og faldt ned i badekaret igen.. Hun så ikke ud som om det gjorde hende noget, men kan killingerne i hendes mave tage skade af sådan et slag? Jeg ved jo ikke hvor mange gange hun har gjort det.. Forhåbentlig ikke ret mange gange..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slag på drægtig mave, skade?
  • #1   23. jul 2007 Nej, de tager ikke skade.

Der er forsket en del omkring killinger i fosterstadiet og hvad der kan påvirke dem.
    Medicin osv. kan IKKE trænge ind til fostrene.
    Slag eller stød, påvirker dem ikke, de er beskyttet af kattens bugmuskler. ( nå ja, man behøver jo så ikke ligefrem sparke katten *LOL*, så går det galt)

Man har dog fundet ud af, at det KAN skade fostrene, hvis der er for store udsving i den temperatur der er i de omgivelser katten befinder sig i.

• #2   23. jul 2007 Ok, mange tak for svaret Lone smiley
    Kan se jeg godt kan tage det roligt.. De sparker også stadig derinde smiley

• #3   23. jul 2007 Lone, du skriver "Medicin osv. kan IKKE trænge ind til fostrene."

Der tager du MEGET fejl.
    Medicin kommer nemlig ind i killingerne via moderkagerne, og det kan især i de 3-4 første uger af drægtigheden, hvor fostrene udvikles, være årsag til alvorlige defekter på killingerne.

Nogle former for medicin er mere skadelige end andre, og det fremgår også af diverse ilægssedler til medicinen, om det må gives til drægtige eller diegivende katte, da killingerne også kan få det via mælken fra hunkatten. Også visse typer loppemidler må ikke bruges på drægtige katte af samme årsag.

Kommentér på:
Slag på drægtig mave, skade?

Annonce